iPod Touch til bruk i bil med Spotify

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iPod Touch til bruk i bil med Spotify

Heisann!

Det blir en del kjøring med bil i sommer, og i den forbindelse har jeg kommet frem til at en iPod Touch med Spotify er en gunstig løsning. Offline innhold er kun tilgjengelig via en premium konto, så dette må også investeres i. Bilen er klargjort for iPod, så selv om det finnes andre løsninger kommer jeg til å prøve dette først. Jeg er ikke interessert i iPhone løsninger.

I forbindelse med at jeg nå skal gå til innkjøp av en Touch, så lurer jeg på hvilken størrelse jeg skal gå for. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for at 8Gb versjonen er for liten, det står altså mellom de største versjonene.Jeg kjenner ikke til hvilket format det er på filene som Spotify lagrer offline innholdet i, så jeg aner ikke hvor mye plass det er nødvendig å ha. Jeg heller mot 16 eller 32 Gb versjonen, da jeg mener 64 Gb er litt overkill. Jeg skal ikke se video på enheten, den skal kun brukes til musikk. Jeg forstår det slik at en får maksimalt 3333 sanger i offline modus, hvor stor plass må en beregne at dette tar?

Finnes det noen steder der en får en pakkepris på en Touch og et Premium abbonement?

Er det noen som har brukt denne løsningen som kan komme med noen råd angående størrelse på enheten og eventuelt andre ting som kan være lurt å tenke på før jeg går for denne løsningen. Fungerer offline innhold greit i forhold til det bruksområdet jeg ser for meg?

Takker for alle innspill!

-R

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker touch + spotify premium i bilen, fungerer fantastisk. Har 32 GB, holder for mitt bruk, men hvis du kommer til å legge inn filmer etc ville jeg gått for 64. Bruker også en "sigarettuttak til USB" for strøm kjøpt på dealextreme.com.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke å bruke den til film, kun musikk.

Får du plass til maksimalt antall (3333) offline sanger på den 32Gb versjonen?

-R

Newcomer Norman sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    iPOD i bil er helt supert. Alle de mappene med CD plater er for lengst lagret i kasser på loftet. Ryddig og enkelt med denne type musikkavspiller i bil.

Jeg vet ikke hvordan iPOD-touch fungerer, selv bruker jeg en iPOD Classic og har tusenvis av låter i høyeste mp3 bitrate, 320kbps. Valgte dette fremfor wav eller flac filer for å få plass til mest mulig. Kvaliteten i bilanlegget ellers er ikke bedre enn at jeg nok ikke ville hørt mye forskjell om jeg hadde valgt wav filer. For mye uønsket støy i og rundt bilen uansett.

Jeg kjøpte meg en justerbar mobilholder med sugekopp slik at det er svært enkelt å betjene iPOD uten å ta blikket bort fra vegen.
    Bilen min har ikke ipod-tilkobling slik f.eks Hyundai har på mange av sine modeller. Derfor må jeg ty til minijack fra hodetelfonutgangen. For meg holder dette i massevis.
    Men jeg synes de bilprodusentene som har modeller og CD/radio som er forberedt for iPOD, er forutseende

vh Norman

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •