Bærbar mediespiller med 7-10" skjerm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar mediespiller med 7-10" skjerm?

Har planlagt noen lengre bilturer i sommer med 2 unger og kone og kunne godt tenkt meg noen timer med fred og ro...

Tenkte at at barna kunne fått seg bærbar DVD som de kunne se filmer på, men vi har i grunnen sluttet med DVD. Barna skraper dem lett som bare det. Vi har derfor kopiert dem inn på en Mediacenter PC som fungere glimrende. I tillegg antar jeg at det krever mer energi å spinne rundt en DVD plate og kjøre på med laser enn å lese fra et flashminne?

Lurte derfor på om det finnes en mediaspiller med følgende kriterier:

Need to have:
    * 7-10" skjerm
    * Mulighet for å spille av media på minnekort, evt. internt minne
    * Enkelt å feste/bruke i bil? (Sikkert)

Nice to have:
    * LED (Strømsparende)

Har selvsagt lett litt, men de nærmeste jeg har kommet slike spillere er mindre 4-5" løsninger.

Cherz

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..um, Sonys PSP?

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSP er sikkert greie saker, men mener den har en 4" skjerm. Trenger som sagt noe større som kan festes i bilen for to mindre unger. Uansett, ser ikke ut som det var så mange mindre, bærbare LCD/LED skjermer på markedet - så jeg gikk og kjøpte meg et NextBase slavesett, to skjermer og en dvd spiller (til ca 400 mindre enn en PSP).

Cherz

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg *bumper* denne eldgamle tråden!

Finnes det noen mediaspillere for bruk i bil i sånn 10-12"?

Jeg tenker ikke på DVD-spillere (for her har NexBase en del produkter), men spillere som kun tar minnepinne eller minnekort. Feste og strøm for bilbruk er jo da et must.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Jeg *bumper* denne eldgamle tråden!

Finnes det noen mediaspillere for bruk i bil i sånn 10-12"?

Jeg tenker ikke på DVD-spillere (for her har NexBase en del produkter), men spillere som kun tar minnepinne eller minnekort. Feste og strøm for bilbruk er jo da et must.

De aller fleste nettbrett funker nok fint til slikt, og har svært gode skjermer sammenlignet med bærbare DVD-spillere o.l.
    Universale, så vel som spesialttilpassede, fester også (flere her). Dersom hovedformålet er mediavspilling behøver en ikke de dyrere modellene, da de i 1000-1500kroners klassen er svært gode.

Her er dobbelt-USB-lader for bil, som også vil være fordelaktig.

Om du vil bevege deg utenfor landets grenser bugner det over av utvalg hos blant annet ebay og diverse kinesiske nettbrettprodusenter med retina-nettrett rundt 1500kr. Enda rimeligere, ned under tusenlappen for 10,1 tommers brett med 1280*800 i oppløsning, eksempel.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi bruker iPad, med dette geniale festet fra Vogel:
    Link til test på DinSide

Fordelen med gode nettbrett (iPad, Galaxy, osv), er at skjermen er helt overlegen det du får i tradisjonelle "bil-spillere"

Uansett hva du velger, så sjekk hvordan festet ser ut uten at skjermen er på plass. En god del av det som selges er jo direkte livsfarlig, med kraftige pigger som blir stående når skjermen er fjernet. Tør ikke tenke på hva som kan skje ved en frontkollisjon :shock:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Gorm i denne. Bruker samme konfigurasjon selv og barna er strålende fornøyd. Hadde nextbase tidligere, men det skulle ikke mange solstrålene til før skjermen var helt umulig å se på. Fordelen med nettbrett er jo i tilegg at man har mye musikk tilgjengelig. Vår eldste hører mer musikk enn ser på flm.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også enig med gorms løsning. En google nexus 7 16/32GB nettbrett blir nok meget bra for dette formålet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •