En universal fjernkontroll som ser bra ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question En universal fjernkontroll som ser bra ut?

Trenger hjelp til å finne en universal fjernkontroll som ser bra ut.
    Den skal styre tv, anlegg, dekoder og bluray spiller.

Veldig mange fjerkontroller ser jo ut som om dem er ment for romvesner

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg kan anbefale på design men bruksmessig er ihvertfall Logitech Harmony meget bra. De ser kanskje litt "romvesenaktig" ut de også

Universalfjernkontroller

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utenom Logitech, finnes philips pronto og nevo, men dei ligger i ein annen prisklasse enn f.eks logitech harmony

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD's fjernkontroller ser bra ut, uten pjatt og jåleri. Og de fungerer bra, mye bedre enn Logitech. Sjekk Hifiklubben.

Logitech Harmony er dårlige produkter. Alt for små knapper, ulogisk og vonde å betjene. Programmeringen er heller ikke stabil, og de sliter med å fungere skikkelig med en del koder, f.eks Lexicon. Styr unna.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en touchscreen fjernkontroll? Som harmony 1100, Apple Ipad med RedEye eller Universal remote Controll MX-6000

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere løsninger til iPhone/iPod/iPad, RedEye er nevnt. Selv har jeg valgt en som heter iRule, som er mer fleksibel pr. dags dato.

iRule - iPhone & iPod Touch Universal Remote Control Application. Allowing you to control your home theater.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    NAD's fjernkontroller ser bra ut, uten pjatt og jåleri. Og de fungerer bra, mye bedre enn Logitech. Sjekk Hifiklubben.

Logitech Harmony er dårlige produkter. Alt for små knapper, ulogisk og vonde å betjene. Programmeringen er heller ikke stabil, og de sliter med å fungere skikkelig med en del koder, f.eks Lexicon. Styr unna.
    dette kan jo ikke stå uimotsagt... Dette er jo bare sprøyt.
    Alt er jo omvendt av det du skriver - Jobber du for NAD?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har harmony one, ikke fornøyd.

NAD sin syns jeg også virka lovende, helt til den ikke klarte å fange opp Dreambox signalene ved learning funksjonen :P. MEn når DB'en går ut døra til fordel for Viasat sin nye tuner, så tror jeg muligens NAD kommer inn. Syns den var veldig fin (var dog "masterserien" sin verison jeg hadde til test før jeg tok Harmony one).

EDIT: Hvorfor jeg ikke er fornøyd: Treg respons, samt ikke veldig glad i touchscreenen dem har. Vil ha skikkelige knapper .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelltore
    dette kan jo ikke stå uimotsagt... Dette er jo bare sprøyt.
    Alt er jo omvendt av det du skriver - Jobber du for NAD?

Må ikke jobbe for NAD for å være fornøyd med et godt produkt vettu .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund

Må nesten svare deg og, NAD'en er ikke perfekt, siden den ikke skjønner kodene fjernkontrollen ifra Dreambox'en ved "learning" funksjonen. Men ellers var den perfekt til mitt bruk . (Var som jeg skrev før, M verisonen jeg hadde til test).

Harmony One ble valgt pga pris og at den tok Dreamboxen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelltore
    dette kan jo ikke stå uimotsagt...
    Enig.

Er særdeles fornøyd med min Harmony One - og den styrer alt jeg har forsøkt. Til og med en femten år gammel reisetv og en airconditioner fra Taiwan av et obskurt merke jeg aldri har hørt om.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Det finnes flere løsninger til iPhone/iPod/iPad, RedEye er nevnt. Selv har jeg valgt en som heter iRule, som er mer fleksibel pr. dags dato.

iRule - iPhone & iPod Touch Universal Remote Control Application. Allowing you to control your home theater.
    Hei. Vurderer selv fjernkontroll-løsninger til iPhone/iPad.. Har sett litt på redeye, men iRule ser vel litt mere profft ut..

Er du fornøyd med løsningen din? Noe som ikke virker? eller noe som er veldig bra?

Har Harmony idag, og ikke helt fornøyd..

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er jo fiffi

En universal fjernkontroll som ser bra ut?-fjern-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Matsind
    Hei. Vurderer selv fjernkontroll-løsninger til iPhone/iPad.. Har sett litt på redeye, men iRule ser vel litt mere profft ut..

Er du fornøyd med løsningen din? Noe som ikke virker? eller noe som er veldig bra?

iRule virker langt mer profft i forhold til Redeye, selv om Redeye nok er bra det og. Ser på de 2 som litt til hvert sitt bruk framfor konkurenter.

Jeg har ikke programert et ferdig oppsett på iRule enda, pga et oppussingsprosjekt, men har testet noe og det har gitt mersmak så langt. Responstiden er helt rå og noe helt annet enn Harmony.
    Programmet tillater kontroll via IR, RS-232 seriell, ethernet og t.o.m relee.
    Med tiden vil også 2veis kommunikasjon være tilgjengelig og programmet er i konstant utvikling.

Det som har skapt litt hodebry for meg er å tak i IR koder til enkelte produkter, noe har løst seg, men det ser ut som om jeg snart legger til en iTach i oppsettet, og siden denne har en lærefunksjon så vil det problemet løse seg helt.
    Ellers har programmet hatt en del barnesykdommer, men her er utvikleren raskt på banen med løsninger og det kommer stadig oppdateringer av firmware.
    I sammenheng med de opplevde problemene skal det nevnes at kundeservicen er veldig god, og dette veier mye opp.

Programmet er ikke like "inteligent" som Hamony, som gir extra utfordring, men samtidig åpner akkurat det langt flere muligheter, samt at utseendet kan konfigureres fritt.
    Du kan også programmere inn i bevegelses- og stryk/tap funksjonene i iPhone/iPoden.

Sjekk ut forumet på AVS forum: iRule...introducing a new remote... for the iPhone & iPad - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Matsind

Jeg kunne også tenkt meg svar på dette. Har Harmony 895 i dag, men er ikke helt fornøyd. Den største ulempen jeg har funnet med iRule til nå er at den i motsetning til Harmony ikke vet om apparatene er av eller på. På apparater som bruker samme knapp til av/på ser jeg for meg at dette kan bli tungvindt hvis man har "activities" (vet ikke hva det heter på fagspråket).
    Det er også en god del mer konfigurering, men det trenger nødvendigvis ikke å være negativt.

Edit: der var hvis svaret uten at jeg så det, jaja.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av awt
    Jeg kunne også tenkt meg svar på dette. Har Harmony 895 i dag, men er ikke helt fornøyd. Den største ulempen jeg har funnet med iRule til nå er at den i motsetning til Harmony ikke vet om apparatene er av eller på. På apparater som bruker samme knapp til av/på ser jeg for meg at dette kan bli tungvindt hvis man har "activities" (vet ikke hva det heter på fagspråket).
    Det er også en god del mer konfigurering, men det trenger nødvendigvis ikke å være negativt.

Edit: der var hvis svaret uten at jeg så det, jaja.
    Dette er klart et minus, at prg ikke husker hva som er av eller på, men for min del tror jeg at jeg har funnet en løsning når det gjelder mine 2 komponenter som ikke har diskre av og på knapp. Planen er å få oppgradert disse med tiden. Det er langt ifra uvanlig at komponenter har denne muligheten, men er gjerne noe som blir utelatt på budsjett modeller og fra enkelte produsenter som ikke har skjønt tegninga. Her er det såvidt jeg har skjønt ikke bare iRule som får problemer, harmony er på sin side genial på dette.

Uansett ligger løsningen min i å lage 2 identiske aktivitets skjermer, en som sender power toogle og som kun er tilgjengelig før oppstart, og den andre uten som vil være aktiv mellom aktivitetene etter at komponentene er på.

Ja, det er nok en del mer programmering involvert i iRule, men det er i min mening en del av styrken, samtidig virker den langt enklere å programmere enn andre løsninger av tilsvarende kaliber.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var en slik løsning jeg også tenkte på. Foreløpig har jeg kun betalt for software, så jeg har ikke fått testet noe av dette systemet i praksis enda.

Har nettopp kjøpt hus (som vi ikke har flyttet inn i enda) og da blir det nok ny receiver og tv ihvertfall, så får se om jeg finner noen modeller som muligens gjør denne oppgaven enklere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var en slik løsning jeg også tenkte på. Foreløpig har jeg kun betalt for software, så jeg har ikke fått testet noe av dette systemet i praksis enda.

Har nettopp kjøpt hus (som vi ikke har flyttet inn i enda) og da blir det nok ny receiver og tv ihvertfall, så får se om jeg finner noen modeller som muligens gjør denne oppgaven enklere.
    Anbefaler at du tenker litt gjennom integreringsmuligheter når du handler. Der har jeg blitt veldig oppmerksom. Mange receivere med nettverksfunksjon tillater f.eks IP kontroll og neste gang jeg kjøper TV skal den ha mulighet for Serie eller IP kontroll (med åpen protokoll) slik at jeg slipper å ha IR senderen stikkenes ut på framsiden, det er veldig lite estetisk på en ellers ryddig vegg.
    Også greit å tenke gjennom hva slags gateway som blir mest hensiktsmessig, også med tanke på fremtiden. Her kjøpte jeg litt feil føler jeg.
    Hadde jeg kunnet valgt igjen hadde det blitt iTach'er og ethernett switch med PoE.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser allerede nå at det er noe vanskelig å finne tv-er med slik funksjonalitet. Receiveren er noe enklere, men da stort sett med RS232. Vet du om noen tv-er som egner seg?

I bunn og grunn er det receiveren som er viktigst, da det er denne man i all hovedsak bytter kilder og slikt på, men det er veldig greit å ha muligheten til dette på tv-en også uten at det blir noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser allerede nå at det er noe vanskelig å fonne tv-er med slik funksjonalitet. Receiveren er noe enklere, men da stort sett med RS232. Vet du om noen tv-er som egner seg?

I bunn og grunn er det receiveren som er viktigst, da det er denne man i all hovedsak bytter kilder og slikt på, men det er veldig greit å ha muligheten til dette på tv-en også uten at det blir noe problem.
    Har bare sjekket på LCD/LED TV, LG har RS-232 med åpen protokoll, Samsung har fått IP kontroll, men nekter å slippe protokollen, regner ikke med at Sony vil være hakket bedre hvis de kommer med IP kontroll. Blir nok en LG på meg neste gang, (skal komme en tilsynlatene fet serie i løp av høsten. men det er ikke en prioritert oppgradering for mg akkurat nå.
    Ellers er de fleste produsentene flinke på gode IR koder hvis du kan leve med emitteren eller en evt blaster.

På receiver siden er det vel Denon og Onkyo som er favoritter på dette med integrering, etter det jeg har lest rundt på nettet. Men her er jo både serie og IP kontroll blitt ganske utbredt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •