Impulskjøp av headset, Sennheiser HD 438, misfornøyd, noe galt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Impulskjøp av headset, Sennheiser HD 438, misfornøyd, noe galt?

Hei!

Jeg surret rundt på Schipol for et par dager siden, å gikk innom en elektronikksjappe for å se på headset, tenkte at det måtte være mere behagelig på en 9 timers flytur enn øreproppene jeg har..

Endte ganske fort opp med å kjøpe ett sett Sennheiser HD 438. Puttet det rett i kofferten, å ruslet videre til gate'n.
    Pakket så ut utstyret der, lempa den store plast emballasen i søpla, og gikk på flyet.

Men så skuffet jeg ble når jeg koblet til! Det stod på pakken at de hadde "Power Bass" og "Noise blocking design" (eller noe), men dette er for meg helt fraværende. 112dB i følsomhet (32ohm) er også altfor lite til en iPod merker jeg!

Er det noe alvorlig galt med mitt eksemplar eller? På full pinne på iPod'en har jeg et lyttenivå som tilsvarer 60% av volumkontrollen når jeg bruker øreproppene mine, som er oppgitt til 106dB (16ohm)

Mine Sennheiser MM 50 iP øreplugger gruser jo dette headsettet på alle punkter, uff...

Finnes det noen headset der ute, som kan levere noe særlig trykk og volum sammen med en iPod Classic, og samtidig dempe litt støy utenfra? (Ikke elektronisk demping, litt for dyrt føler jeg...)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff - trist å lese at slike impulskjøp ikke alltid er like vellykket.

Men merkelig at du opplever dem som dårlige.
    Head-room gir dem høy score:
    Sennheiser HD 438 - Headphones | HeadRoom Audio

Hva med Bose quiet comfort?
    Joda, de koster litt, men har utmerket lyd og meget bra støydempning.
    Soundgarden har vel salg på disse nå, 1990 var det vel (eller jeg husker veldig feil......)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hva i all verden klarer vel en cølle iPod å drive? Du får bare ampe opp klokkene og se hvordan de låter, det skader aldri. Men gi dem tid til å bli innkjørt før endelig dom faller. 112 dB følsomhet er tross alt ganske mye.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo 6dB høyere enn de proppene jeg har, men med dobbel impedans, så halveres jo effekten, men de burde allikevel kunne spilt minst like høyt, noe de LANGT ifra klarer.. For sette de på en gammel amp når jeg kommer hjem, å la de spille i noen døgn... Er fortsatt på jobb i India..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    India ja....

[youtube]iWE49OOoBdg[/youtube]

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Sennheiser HD 438 og er stor fornøyd.

Men jeg leste endel før jeg kjøpte og fikk med meg at de er litt tungdrevne for MP3 spillere. Har selv en SanDisk Sansa Clip+, den siste modellen og den greier og drive disse hodetelefonene.

Ipods sliter med lydnivået generelt, og du vil nok derfor trenge en AMP for å drive disse hodetelefonene.

Når det gjelder bass nivået på HD 438 er jeg fornøyd, jeg er ikke noe "basshode" og foretrekker et litt mer nøytralt lydbilde.

Har Weststone sine plugger, disse er veldig nøytrale i lydbilde, kanskje litt for nøytrale for de fleste. Så det var derfor jeg kjøpte meg et par med Sennheiser HD 438 for å få litt mer bass og det fikk jeg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt litt tid i det siste til å teste disse på noe annet en iPod Classic'en, og det er sant som du sier de trenger litt strøm for å yte. De låter mye bedre på iPhone'en! Jeg har en iPod touch også, men ikke testet dem på den..
    Jeg har ikke noen hodetelefon amp, men lydkortet i laptopen klarer å pumpe ut mere strøm en iPod'en å det hjelper mye!

Men teoretisk sett, ifølge databladene, så skal de jo være lettere å drive enn de pluggene jeg bruker.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket en del på hodetelefoner i det siste og har lagt merke til at noen oppgir følsomhet som xxdb/mW, mens andre oppgir det som xxdB/V, noe som ikke stemmer helt overens. Så hvis dine "gamle" er oppgitt til 106dB/mW og de nye er oppgitt til 112dB/V så vil dine "gamle" ha ca. 8-9dB bedre følsomhet enn de nye om begge er 32ohm. Dvs. at om dine gamle er 32ohm har de en følsomhet tilsvarende ca 120dB/v.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et tåpelig spørsmål, men har du sjekka at volumbegrensninga di er skrudd av?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •