utstyr i annet rom?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

utstyr i annet rom?

Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, så prøver her.
    Jeg har lyst til å ha forsterker, br spiller osv i et annet rom, slik at jeg bare har tv og høyttalere i stua. Finnes det noen gadget som kan styre utstyr fra et annet rom?

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neccer
    Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, så prøver her.
    Jeg har lyst til å ha forsterker, br spiller osv i et annet rom, slik at jeg bare har tv og høyttalere i stua. Finnes det noen gadget som kan styre utstyr fra et annet rom?
    Ulike universal remotes har ir/rf exstenders som gjør at du kan kontrollere komponenter fra ulike rom

Logitech

Nevo

Phillips

Smarthus løsninger som Creston

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vær obs på at RF-signaler kan forstyrre trådløse nettverk.

Har du mulighet til å få en ledning mellom rommene, er dette etter min mening en bedre løsning.

Xantech er "industristandarden" for slikt utstyr. Dyrt i Norge, men det meste av utstyret deres kan fås til en brøkdel av prisen fra USA, via eBay og JetCarrier.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem. Ikke tenk på de løsningene over. Jeg hjalp akuratt en kompis til det samme, kun TV og høytallere i stua, med alt annet i skapet i gangen.

Hos han brukte vi denne:

SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. IR Extender - IR Control Pro8

Den ser kanskje litt dyr ut, men den funker MEGET bra, og kan utvides. Totalt så kan du styre 8 enheter, og ha 3 mottakere på den. Med følger det 1 mottaker og mulighet for å styre 4 enheter. Du limer den enkelt ett skjult sted på TVen. Vi limte den oppå ved siden av Nintendo Wii baren. Den viser også ett lite rødt lys når den mottar signal, slik at du vet at den tar i mot signalet.

En billigere løsning som også mange bruker er denne:

HQ IR Forlenger - NetOnNet)

Skal du slippe å trekke kabel så må du ha Logitech 900 og en extender (husker ikke om den fulgte med eller ikke) Skal du ha en billigere Logitec, så må det stå en mottaker fremme, men den løsningen er det enkelte som sliter litt med. Det beste er de 2 løsningene over, som rett og slett tar med seg ir-signalet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er samme type system som f.eks. Xantech. Du sparer bare 400 kroner, og får ikke samme kapasitet og utvidelsesmuligheter. Kjøper du et tilsvarende Xantech-sett på eBay, kommer du unna med halve prisen...

Her er det null utvidelses- og sammenkoblingsmuligheter.

Skal du slippe å trekke kabel så må du ha Logitech 900 og en extender (husker ikke om den fulgte med eller ikke)
    Logitech Harmony 900 har svært begrensede funsksjoner og utvidelsesmulighter. Til samme pris får du veldig mye mer om du satser på kablede løsninger. Da unngår du også RF-forstyrrelser på trådløst nettverk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer denne (iRule - iPhone & iPod Touch Universal Remote Control Application. Allowing you to control your home theater.) selv, en app for iPhone/iPod touch. Ser ut til å ha masse potensiale etterhvert, men krever en form for gateway for å konvertere wifi til IR, RS232 osv. som drar prisen opp noe. Men fremdeles langt billigere enn mange produkter med de samme mulighetene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •