Noen som erfaring med HTC telefoner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som erfaring med HTC telefoner?

Jeg sikler litt på en HTC tlf om dagen og lurer på om det er noen som har erfaring med dette merket som kan enten anbefale eller ikke?

Sikler litt på Desire men har ikke funnet noen ordentlig test av den enda, men det jeg har funnet ser veldig bra ut!
    Eller er det en annen HTC dere mener er bedre kansje?
    Og hvordan er displayet på disse tlf?Tåler de mye før de blir ripete eller er det riper og dritt med en gang?
    Veldig viktig at displayet tåler litt da jeg til daglig driver på verksted men hvis det blir touch tlf blir den nok liggende i verktøyskapet mitt i en veske e.l.

Takker for alle svar og anbefalinger!!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Jeg sikler litt på en HTC tlf om dagen og lurer på om det er noen som har erfaring med dette merket som kan enten anbefale eller ikke?

Sikler litt på Desire men har ikke funnet noen ordentlig test av den enda, men det jeg har funnet ser veldig bra ut!
    Eller er det en annen HTC dere mener er bedre kansje?
    Og hvordan er displayet på disse tlf?Tåler de mye før de blir ripete eller er det riper og dritt med en gang?
    Veldig viktig at displayet tåler litt da jeg til daglig driver på verksted men hvis det blir touch tlf blir den nok liggende i verktøyskapet mitt i en veske e.l.

Takker for alle svar og anbefalinger!!
    Vell. Faktisk så er Hero og HD2 di beste fra HTC etter min mening, Hero Fikk årets telefon i fjord. å HD2 har fått så mye som full score nesten over alt.
    Har selv hatt HD2, men pågrunn av deffekt batteri holdt telefonen på å ta fyr (kan skje alle), HD2 har en meget god skjerm, å touch'en er himmelsk. Begge telefonene har samme brukergrensesnitt, eneste forskjellen vill være Windows å Android. Beskytelsesfilm til touch telefoner får man kjøpt over alt på nettet.
    å beskytetlses tasker fåes kjøpt på nett.

Når det kommer til hva en telefon tåler, så er det svært få touch telefoner som tåler så veldig masse. Gjør så godt du kan for å beskytte det.
    En beskytelses film til skjermen så man slipper riper å sånt ligger på en 100 lapp, samme gjør veskene og.

Søkeresultater : iUtstyr.no, Stort utvalg av mobil og iPod tilbehør
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på hero men like rikke "knekken" den har nederst.
    HD2 syns jeg blir litt for stor samtidig som den er såpass mye dyrere.
    Får kansje vente litt til den kommer i butikkene så jeg får fikla litt på den før det blir evt handel.
    Takk for tips
    Leste akurat nå at htc telefonene har såkalt "ripefritt" glass som skal tåle en støyt, men selvsagt, den må sikkert beskyttes hele tiden for ikke og knuses o.l.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Har sett litt på hero men like rikke "knekken" den har nederst.
    HD2 syns jeg blir litt for stor samtidig som den er såpass mye dyrere.
    Får kansje vente litt til den kommer i butikkene så jeg får fikla litt på den før det blir evt handel.
    Takk for tips
    Leste akurat nå at htc telefonene har såkalt "ripefritt" glass som skal tåle en støyt, men selvsagt, den må sikkert beskyttes hele tiden for ikke og knuses o.l.
    Hva med en Iphone?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Iphone kan ikke måle seg med HTC HD og HD2. Jeg har selv HTC HD og har hatt den 1,5 år. Var selv kritisk til HTC den gang jeg skulle prøve pga dårlig renome. Men dette har de løst!! Den har ikke låst seg 1 gang! Det finnes få telefoner med samme utstyrnivå, samt kvalitet. Jeg selv bytter telefon minst 1gang i året. Har alltid hatt toppmodellen til ulike merker; Sony Ericsson, Nokia, Samsung og HTC.

Jeg ville gått for HTC eller Samsung!

Sjekk denne siden for tester av ulike telefoner:
    mobilen.no.

Lykke til!

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTC med android tror jeg er et godt valg i dag. Jeg venter på at HTC Desire skal komme og har funnet mye nyttig på diskusjon.no, i denne tråden: HTC Desire - Hva mer kan vi ønske oss? - Forum - Diskusjon.no

Her er noen lenker du kan se på:
    Test hos techradar.com
    Unboxing ++ fra tracyandmatt.co.uk
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musikkentusiast
    Hei!

Iphone kan ikke måle seg med HTC HD og HD2. Jeg har selv HTC HD og har hatt den 1,5 år. Var selv kritisk til HTC den gang jeg skulle prøve pga dårlig renome. Men dette har de løst!! Den har ikke låst seg 1 gang! Det finnes få telefoner med samme utstyrnivå, samt kvalitet. Jeg selv bytter telefon minst 1gang i året. Har alltid hatt toppmodellen til ulike merker; Sony Ericsson, Nokia, Samsung og HTC.

Jeg ville gått for HTC eller Samsung!

Sjekk denne siden for tester av ulike telefoner:
    mobilen.no.

Lykke til!
    Smak å behag

Amobil har også diverse tester

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sønnen min gikk i fjor fra N95 til X1 til HD2. Han mener HD2 er i en klasse for seg selv. Ser også ut som skjermen tåler mye, ikke et merke etter 4 måneders bruk. Den tar også forbausende gode bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mye dreier seg om smak og behag.

Men, det er helt klart ulik kvalitet på disse telefonene. Vi i Kongsberg Gruppen, som jeg jobber i, kjøper inn mange 100 telefoner hvert år og vi sitter igjen med en del erfaringer etterhvert. De gamle HTC'ene som HTC Diamond HTC touch var av relativt dårlig kvalitet, men de siste modellene er som natt og dag. De er driftsikre med lite feil, mange gode funskjoner, gode skjermer etc. Ikke minst meget rask software!:-D. Det finnes også andre gode telefoner, men skal du ha det grommeste er HTC og Samsung foran de andre produsentene mener jeg.

Men, hva jeg mener er ikke noen lov! Bare generelle erfaringer.

Håper mine erfaringer kan hjelpe han å ta et riktig valg. Sist og ikke minst er det behovet som ofte bestemmer hva som er et godt valg!

Iphone er en trendy telefon, men faller igjennom mot de sistnevnte....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flotte innspill!
    Iphone vil jeg ikke ha da jeg syns det virker som ett litt uferdig produkt(den oppfatning jeg har av den etter og ha fiklet litt med den) da den ikke kan kjøre flere programmer samtidig pluss at man må melde seg inn i apple sekten...

Det er desire jeg heller mest mot, har også lest tråden på diskusjon.no og har fått mer lyst på den etter og ha lest litt her.
    Bra og høre at de tåler litt, men den skal som skrevet beskyttes godt.Har i dag en nokia 5630 som alltid ligger i bukselomma på jobb og det har gått bra med den men det er forholdsvis liten skjerm på denne i forhold til en touch tlf.
    Største problemet er nok støv og dritt som trenger inn i tlf.Hvordan virker htc og takle dette, til de av dere som har htc?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for HTC Legend eller HD2.

HTC Legend har helstøpt ramme som beskytter mot støv og skitt. Men om skjermen er bedre enn andre telefoner mot riper tror jeg neppe. Du må kjøpe en folder til å ha telefonen i uavhengig av type telefon hvis du arbeider under forhold med mye skitt og støv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en lang tråd på diskusjon.no om desire nå og funnet ett par tester av den og har funnet ut at det er denne jeg kommer til og gå for.
    Den er visst så og si identisk med legend, bare forberedet på ett par punkter og den har større skjerm.
    Takk for alle innlegg

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en HTC Hero med android. Jeg kan ikke anbefale denne videre. Programvaren er ikke helt stabil og den begynner å tulle når den har stått på noen uker. Blant annet skjer ting som at den ikke lenger kan motta samtaler, at alarmklokkefunksjonen ikke ringer før man trykker på en knapp, at prosesser tryner osv. En restart løser alle slike problemer som bygger seg opp over tid.

Det skjer ikke ofte, men ofte nok til at jeg mener det er helt ubrukelig på en mobiltelefon. Jeg vil si at jeg opplever en mobiltelefonrelatert ustabilitet kanskje annenhver uke i snitt med Hero. Det akseptable er null for min del, dvs mer i stil med old school nokia uten flere funksjoner enn det aller mest nødvendige.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg har en HTC Hero med android. Jeg kan ikke anbefale denne videre. Programvaren er ikke helt stabil og den begynner å tulle når den har stått på noen uker. Blant annet skjer ting som at den ikke lenger kan motta samtaler, at alarmklokkefunksjonen ikke ringer før man trykker på en knapp, at prosesser tryner osv. En restart løser alle slike problemer som bygger seg opp over tid.

Det skjer ikke ofte, men ofte nok til at jeg mener det er helt ubrukelig på en mobiltelefon. Jeg vil si at jeg opplever en mobiltelefonrelatert ustabilitet kanskje annenhver uke i snitt med Hero. Det akseptable er null for min del, dvs mer i stil med old school nokia uten flere funksjoner enn det aller mest nødvendige.

En mobiltelefon må selfølgelig slås av innimellom, ellers vil minnet få problemer og man får nettopp slike problemer som du beskriver. Dette er ikke spesielt for et eller flere merker, dette gjelder alle.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både amobil.no og mobilen.no som linkes til over er ganske brukbare sider. Men vil du ha en side som inneholder det meste så bruk GSMArena.com - GSM phone reviews, news, opinions, votes, manuals and more...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    En mobiltelefon må selfølgelig slås av innimellom, ellers vil minnet få problemer og man får nettopp slike problemer som du beskriver. Dette er ikke spesielt for et eller flere merker, dette gjelder alle.
    Det gjelder ikke noen av de eldre non-smart telefonene mine. Dvs "bestemor-telefoner" etter dagens standard, så den går jeg overhodet ikke med på.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder ikke noen av de eldre non-smart telefonene mine. Dvs "bestemor-telefoner" etter dagens standard, så den går jeg overhodet ikke med på.
    Å sammenligne bestemor telefoner med dagens minidatamaskiner blir litt feil.
    Alle datamaskiner har godt av en restart av og til.
    Har hatt både HD og HD2, og kan uten å være flau anbefale HD2 på det varmeste.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har også en htc hero med android, i motsetning til deg kan jeg anbefale denne uten problem.

Har ikke opplevd noe av det du nevner, faktisk aldri.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du med hånda på hjertet kan si at du aldri har opplevd at noe ikke har fungert 100% så er jo det helt flott! Selv har jeg jevnlig ustabiliteter når den har vært på noen uker.

Forøvrig så kan dere som mener at en "mini-datamaskin" ikke kan være stabil umulig ha brukt en velfungerende PC med et godt OS og en fornuftig bruker noen gang. Jeg mener dette må være et krav på en mobiltelefon, men i stedet er de opptatt av å pushe halvfungerende betaversjoner på markedet i høyt tempo. Jeg sier forøvrig ikke at Hero er noe verre enn andre. Dessverre godtar folk dette uten å mukke, selv om det i bunn og grunn kun dreier seg om å bedre kvalitetskontrollen og ta seg bedre tid fra produsentenes side.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du helt rett i marsboer, min HD2 fungerte ikke 100% før etter 2-3 hotfix
    Har du sjekket det ang din tlf?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •