Noen som erfaring med HTC telefoner? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jojo, men er TELEFONEN kapabel til det?
    Husk: batteri......... f.eks
    Siden dette er ein standard, så ja. Batteri sørger nok personen for å lade sjølv etter behov. ved surfing beholder telefonen kun cookies hvis innstillingen er satt til det, så den lagrer ikkje dei 6,4gb den har "lastet ned".

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Siden dette er ein standard, så ja. Batteri sørger nok personen for å lade sjølv etter behov. ved surfing beholder telefonen kun cookies hvis innstillingen er satt til det, så den lagrer ikkje dei 6,4gb den har "lastet ned".
    Men du er enig i at telefonen nødvendigvis må ha hatt uvanlig mye strømforburk (og ditto lading) denne måneden? Den har ikke SÅ bra batteri......

Og hvis datatrafikken ikke er nedlasting, hva er da alle disse gigabytene? Nettsurfing? neppe
    Programvareoppdateringer? tja, kanskje, men så mye, hele tiden? neppe
    Streaming ala Spotify? tja, mulig, men det må da eieren av telefonen selv ha satt opp "konto" og spilt av

Hva i all verden kan telefonen selv ha funnet på å laste ned i denne mengden?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje han har fått en dvd tilsendt pr mail han har begynt å laste ned...
    Å ja, det er selvfølgelig mulig å laste ned 6 Giga på en mnd...
    Det er bare 200 Mega pr dag det...
    Med 3G går 200Mega unna på tja, 2timer?

At mobilselskapet har varsling av unormalt forbruk er bra, men hvorfor i alle kan de ikke bare kutte datatrafikken hans eller fikse det, tar kontakt flere ganger mens regning bygger seg opp med 10.000vis av kroner...
    Å så etterpå sende inkasso...

Å finne ut hva det er som gjorde det skal ikke være vanskelig..
    Tipper sønnen har "lånt" tvillingsimkortet å smurfet porr-filmer... :twisted:

Angående batteri, det er ikke batteriet på telefoner som er dårlig, det er strømforbruket til telefonene som er for høyt... Tenker man over det så er det egentlig fantastisk at batteriene varer så lenge som de gjør, når vi putter 1GHz prosessorer, 4,2" HD-ready lyssterke skjermer, grafikkrefter nok til å kjøre javaspill flytende på HD-ready skjerm, og haugevis med teknologi i den lille dingsen...

Batteriet på Desire er 1400mAh / 5Whr, noe som er et BRA batteri...
    Skulle batteriet vart lengre måtte batteriet og telefonen vært mye større...

Har man valgt en slik telefon må man se seg nødt til å ladde hver kveld om man bruker telefonen...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange, meg selv inkl, har problemer med varmeutvikling i Desire. HTC har ingen fiks for dette, og problemet kan synes tiltakende. Varmen medfører at telefonen slår seg av, forsøker å slå seg på igjen og ikke lykkes med å reboote. Den vil imidlertid fortsette å prøve, og etter hvert blir den ekstremt varm.

Problemet er størst om man forsøker å bruke en av radiofunksjonene (GSM, W-lan eller liknende) samtidig med at man lader. Uten lading kan jeg nå føre omkring 5-10 minutters samtale før telefonen slår seg av og må plukkes fra hverandre (for å ta ut batteriet) slik at den kan få avkjølt seg før den slåes på igjen.

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Hva er vitsen med ekstra program når det allerede finnes på telefonene. Er jo bare å slå av datatrafikk under innstillinger. Har gjort det på min SE X10 og X10 mini, har ikke lastet ned så mye som èn bit
    fordi med det originale programmet så har du såvidt jeg vet ikke muligheten for å sette en øvrig grense/få varsel dersom forbruket nermer seg den grensen du har satt.

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Mange, meg selv inkl, har problemer med varmeutvikling i Desire. HTC har ingen fiks for dette, og problemet kan synes tiltakende. Varmen medfører at telefonen slår seg av, forsøker å slå seg på igjen og ikke lykkes med å reboote. Den vil imidlertid fortsette å prøve, og etter hvert blir den ekstremt varm.

Problemet er størst om man forsøker å bruke en av radiofunksjonene (GSM, W-lan eller liknende) samtidig med at man lader. Uten lading kan jeg nå føre omkring 5-10 minutters samtale før telefonen slår seg av og må plukkes fra hverandre (for å ta ut batteriet) slik at den kan få avkjølt seg før den slåes på igjen.
    har lagt merke til at mobilen blir lunken dersom man fikler lenge med den og når den lades samtidig som man fikler.
    men har aldri opplevd at telefonen har skrudd seg av på denne måten(kan jo hende at jeg ikke bruker den like hardt som deg? )

kan legge til at jeg har sittet i telefon rundt 40-50min(1 samtale sammenhengende) og den har ikke blitt noe nevneverdig varm i forhold til andre telefoner jeg har hatt(vanlige mobiler ikke smartphones).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Må være noe galt med telefonen for de som har det problemet. Min blir ikke varm om jeg snakker leeenge, lader og har wifi tilkoblet samtidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en HTC Desire som jeg synes fungerer meget bra , rask og stabil , flott skjerm og mange kjekke layout løsninger osv.

MEN

jeg har et par ting med den som jeg ikke er helt fornøyd med.

- Svak batteri tid , om jeg bruker den en god del , må den lades vær kveld.

- Kamera er ikke av de råeste kaliber , men fungerer greit til mitt formål (tilfelldige bilder og påmindelser)

- Skjermen er ikke så bra i Sollys , man ser ikke spesielt mye.

Men ellers synes jeg den er et bra kjøp og angrer ikke.

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min HTC Desire i helga, etter å ha brukt HTC Tattoo et halvt års tid og jeg må si meg imponert. Skjermen er vanvittig mye bedre, både på lys, farger og touch (Tattoo har resitiv trykk, ikke kapasitiv). Ytelsen er helt vanvittig i forhold, og siden den kjører Android 2.1 mot Tattoo's 1.6 har jeg plutselig de funksjonene jeg har savna også.

Som tidligere nevnt her er det et par ankepunkter, men jeg syns ikke de er så farlige for min bruk. Batteritida stuper ned i ca et døgn hvis man bruker telefonen aktivt, dvs musikk, spill, wlan osv osv. I tillegg opplever jeg at applikasjoner kræsjer en gang i blandt, men det pleier ikke å være noe problem, bare å reboote telefonen så er man i gang igjen. Har opplevd at telefonen blir litt varm under lading og aktiv bruk, men ikke mer enn at det såvidt merkes.

Vil påstå HTC Desire er den beste telefonen jeg har hatt så langt, men den har litt terskel for å kunne brukes effektivt, mye som må konfigureres og endel ting man må sette seg inn i og venne seg til før den funker optimalt, mao ikke noe en person som ikke har peiling på teknologi og ikke liker å fikle litt bør kjøpe.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Batteriet på Desire er 1400mAh / 5Whr, noe som er et BRA batteri...
    Skulle batteriet vart lengre måtte batteriet og telefonen vært mye større...

Har man valgt en slik telefon må man se seg nødt til å ladde hver kveld om man bruker telefonen...
    Å, beklager men jeg har ikke uttrykt meg klart nok

Med batteri og lading mente jeg sett i sammenheng all nedlasting fyrens telefon har vært "utsatt for". Det MÅ ha ført til enormt strømforbruk og ditto mye lading....

Pussig han ikke har tenkt på det, den måneden.....

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått Desire idag, har lekt litt med den nå, men er tydeligvis masse å sette seg inn i her Er det noen mulighet til å ikke få opp alle facebook kontaktene når jeg trykker på "telefon" nederst idisplayet? Vil helst kun ha kontaktene som er lagret på "gamle" måten. Har innstalert 3g watchdog, noen andre apps man "må" ha?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri vært mer fornøyd med en telefon enn det jeg er med min HTC Legend (også min første HTC-telefon). Har aldri hatt noen problemer med den, så dette forholdet kommer til å vare.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Fått Desire idag, har lekt litt med den nå, men er tydeligvis masse å sette seg inn i her Er det noen mulighet til å ikke få opp alle facebook kontaktene når jeg trykker på "telefon" nederst idisplayet? Vil helst kun ha kontaktene som er lagret på "gamle" måten. Har innstalert 3g watchdog, noen andre apps man "må" ha?
    Her kommer "et par" programmer jeg synes er mer eller mindre uunnværlige.
    Lookout - gratis antivirus
    Wave secure - sikkerhetsprogram for å bl.a. slette innhold på tlf, låse tlf via sms, spore tlf via gsm-nett og gps, daglig backup osv. Koster $20 men er virkelig verdt sjelefreden det følger med. Google "Wave Secure promotion code" og finn en kode som gir deg $5 i rabatt.
    Alarm klock - Feilstavet men veldig god alarmklokke. Diger snoozeknapp
    Handcent - SMS app. Bedre enn HTCs synes jeg
    K9 mail - Mailapp.
    Beam Widgets Bruke blitsen som lommelykt. Lar deg stille styrken selv.
    Documents to Go Lese og redigere officefiler samt god pdf-leser. Koster ca $15.
    ES File Explorer Knakende god filutforsker. Et must siden Desire ikke kommer med en originalt.
    Google Earth

Kunne ramset opp en haug til
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LED Desire Light - Meget bra lommelykt
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Er det egentlig teknisk mulig at fyren "i mai måned lastet ned 6, 4 gigabyte" ?

6,4gigabyte = 6400Mb
    31 dager i mai = 206,45MB pr dag = 8,6MB pr time = 358KB i minuttet

Er telefonen kapabel til dette?
    Hvor blir gigabytene av, er det noe som lagres (bufres)?

Husk dette er hvert eneste minutt, hver time, hver dag i hele måneden....
    litt på sidelinjen men, kan fort bli penger med lite mb også.

Vel, var på kiel båten ihelga, og der fikk jeg melding fra telenor om at datatrafikk kostet 127 kr pr MB, når båten var "offshore". ganske stive priser! hadde selvsagt skrudd av alt datatrafikk allerede uansett, men alikevel.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NetCounter er fin app til å holde kontroll over forbruket av data trafikken. Du kan se hvor mye du har brukt på WIFI og det samme gjør du på 3g7edge og gprs. Kan også sette varslig hvis du overstiger fks:10mb pr dag.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •