Kjøp av nye ørepropper.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av nye ørepropper.

Må mest sannsynlig ha nye propper igjen. Men er usikker på hva jeg skal ha.
    Jeg er ute etter klar lyd, dette er viktig. Men bassen må være tilstede.
    Jeg har hatt ; koss modellene, jeg liker ikke koss! :P
    Sony MDR-EX75SL - Hodesett - Finn beste pris hos Prisguide.no Ok lyd, mye bass men litt dårlig demping. Alt i alt, ok lyd men ute etter noe bedre.
    Creative EP-630 - Hodesett - Finn beste pris hos Prisguide.no Samme beskrivelse som ovenfor. Generelt ok, men ikke noe og hoppe i taket for..

Men etter jeg kjøpte disse Creative Zen Aurvana - Hodesett - Finn beste pris hos Prisguide.no kan jeg ikke nedgradere. Synes disse har veldig klar lyd, har alltid lagt merke til at detaljer i musikken forsvinner i bakgrunnen når jeg bruker propper. Disse har ikke dette problemet i samme grad.
    Men nå jeg først fikk de så la jeg merke til at det var lite bass i de i forhold til andre modellene jeg har hatt. Litt for lite, virket som bassen kom med tiden selv om den ikke er direkte pågående for å si det slik.
    Alt i alt, gode plugger. Beste jeg har vært borti til nå, spesielt de øvre frekvensene takler disse på en fin måte.
    Vurderer sterkt å kjøpe disse igjen.

Tenkte jeg skulle spør dere om det finnes bedre plugger enn disse. Vil helt ikke bruke mer enn 500, men er det virkelig verdt det så kan jeg sikkert spytte ut noen flere kroner.
    En ting jeg sliter med er at ledningen ryker ved pluggen, eller brudd i selve ledningen. Litt plagsomt i lengden, spesielt viss det er snakk om dyre plugger.
    Så er ett pluss med en ledning som holder mer enn 1 år.

Så ja, har dere noen forslag? Viss dere anbefaler plugger dere har selv så skriv gjerne om lydopplevelsen.
    Ps.Er ganske groggy så tråden er kanskje litt rotete.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen innspill?
    Vanskelig å få svar på dette forumet og innspill på dette til tider. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg et par Denon AHC-551 og er knakanes fornøyd! er jo et ordenlig alu-hus på disse proppene, mye (god) bass samt veldig godt balansert lydbilde etter mine preferanser! koster vel 998 eller noe, fåes kjøpt hos HFK

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest svært mye bra om Klipsch Image S4 og vurderer sterkt å bestille de selv...

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Klipsch Image S2. Og jeg er knall fornøyd. Koster ca 2-300kr + frakt.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Klipsch Custom 3 daglig og hatt dem i ca 1 år nå. Er absolutt verdt pengene fra min side!

Krever litt kraft. men med Ipod blir de veldig detaljerte og litt slank bass.

så fikk jeg HTC Hero. og da kom den mere "amerikanske" lyden, feit bass, dynamikk men litt mer lukket en med ipod.

kan også ha noe med innspilling og gjøre da det er stor forkjell!

mvh Boyka

Edit : så ikke at du hadde et budsjett.beklager. men forsatt anbefalt !

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på Monster Turbine. De overrasket meg stort.
    Sammenlignet med Beats by dre øreproppene likte jeg faktiskt turbine bedre.

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp for all den ikke Beats ørepropper. Ullen og svak diskant oppveid av kaskader med bass. På visse områder minst like dårlig som proppene som fulgte med Iphone.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    Kjøp for all den ikke Beats ørepropper. Ullen og svak diskant oppveid av kaskader med bass. På visse områder minst like dårlig som proppene som fulgte med Iphone.
    Akkurat det du påpeker der har de blitt bedre på i Turbine-modellen i forhold til beats by dre.
    Har du lyst å svi penger, prøv Turbine Pro modellen, den er mer påkosted og låter veldig bra. Har også prøvd Monster Miles Davis Limited edition, men da snakker vi kanskje4000kr(dersom du får tak i de) :P De har detaljer unlikely any in ears phones jeg noen gang har hørt, men det skulle vel bare mangle.

Ellers kan jeg også anbefale Klipsch Custom modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tnx for forslag.
    Kjøpte sennheiser cx 400. Spontankjøp, da jeg kom plutselig over dem og creative-proppene er så og si kaputt pga ledningen. La og merke til at disse har 2 års garanti, greit og ha da jeg stadig opplever at ledningen får brudd..
    Virker som bassen er mer frempå i disse nye proppene, men skal ikke si for mye enda da etter tidligere erfaringer så blir lyden bedre etter litt "innspilling"..
    Håper dog jeg blir fornøyd, satser på noe mer high end når pengene tillater det! :wink:

Kan skrive litt om førsteinntrykket jeg sitter med.

Sennheiser-pluggene har mye varmere lydbilde enn creative zen, en ting jeg synes er verdt å nevne er.. Det er en del bass i disse pluggene, men likevel så føler jeg ikke det overskygger de øvre frekvensene og detaljer greier likevel å komme frem. Så er litt overrasket over dette da det ikke er en kombinasjon jeg ofte har kommet over. Dette er noe koss ikke greier!
    Jeg synes creative zen pluggene er bedre og ha i øret, men de har dog en helt annen form enn mange andre plugger. Men etter å ha byttet proppene så sitter disse helt fint i øret. Zen-pluggene har veldig kalt\nøytralt lydbilde i forhold til disse.
    Ledningen virker litt skrøpelig, blir ikke overrasket viss den får brudd i fremtiden. Men vi får se...
    Alt i alt, virker som ett fint kjøpt. Får det du betaler for og litt til. Varmt lydbilde, nok bass uten at det går for mye over detaljene. Lyden virker litt mer detaljert enn zen-pluggene.
    Litt spent på om lydbilde vil forandre seg etter noen 5-10 timer med musikk, er zen pluggene som jeg har merket innspillingen mest på. Men alle pluggene jeg har hatt har fått ett litt annet lydbilde etter litt bruk.

Kan oppdatere innlegget etter hvert, viss det er av interesse..

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha prøvd de fleste monster-modellene gikk jeg til slutt for Turbine. De gir meg best value for the money. De spiller veldig klart og sitter veldig bra i øret mitt. Monster har droppet å tune inn mer bass i disse, og kjører heller en jevn eq kurve over hele registeret. Det funker veldig bra. Så skal du ha Monster ørepropper, husk å teste Turbine versjonen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •