MP3-spiller med god diktafon & batteritid?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question MP3-spiller med god diktafon & batteritid?

Jeg vil sette stor pris på tips og hjelp, og særlig egne erfaringer fra andre brukere med liknende ønsker/krav som meg.

Jeg ser etter en mp3-spiller som jeg først og fremst skal bruke til å høre på lydbøker og podcasts, samt ta opp inntalte notater (som diktafon), og overføre slike filer frem og tilbake til en PC.

Det betyr at jeg IKKE trenger/er særlig interessert i:
    - veldig høy lydkvalitet for musikk
    - fargeskjerm
    - touch-skjerm
    - videoavspilling

Det som er viktig for meg er:
    - minne: 16 GB eller mer
    - batteritid: lang (minst 12 timer), og rask ladning
    - god kvalitet på opptak, både fra pinhole/innebygd mikrofon og mulighet til tilkobling av inline, dedikert mikrofon
    - brukervennlig organisering av lydfilene (ikke hundre millioner menyvalg jeg aldri vil bruke, bare enkle foldere og et par sorteringsmuligheter holder lenge)
    - funker greit å overføre/koble opp mot en laptop med Windows Vista
    - spiller av "alle" lydfilformater (har en Creative Zen Stone nå som gjør rare ting med iPod-formater, slitsomt å måtte konvertere)
    - gjerne noenlunde kompakt design (lommevennlig), heller enn stor & flat. Gjerne robust (går mye tur). Ellers er utseendet lite viktig.

Pris: Maks 2000 kr. Mindre er bedre!!

Har hatt vanskelig for å finne relevant informasjon, de fleste anmeldelser later til å fokusere på skjerm/video/design og slikt. Den mest nyttige guiden jeg har funnet er:
    Lectureworthy: MP3 players with voice recorders - CNET Reviews

...som bl.a. anbefaler Cowon S9. Den virker jo særs lekker og skal ha god diktafon, men er egentlig mye mer enn jeg trenger ift skjerm og videofunksjon. Dvs. det irriterer meg å betale for funksjoner som ikke er viktige for meg.

Artikkelen over nevner også Samsung U5 og SanDisk, noen som har erfaring med dem?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treffer noen av dine krav men først og fremst opptak: denne linken, lett og lekkert. Er vel Tascam, Olympus og Zoom som er konger på haugen der. Et-par av Tascam-modellene syntes jeg var deal til pris og funksjon. Skal kjøpe når jeg finner råa og behovet moden.

Har ikke brukt slikt utstyr veldig mye men har veff erfart at opptaker med én-kanals monoopptak (en veldig billig Olympus) kan man like godt hive utfor kaia.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker

Mange takk!

Jeg har vurdert å se på det fra diktafon-siden, men har hatt inntrykk av de ofte har relativt dårlig minne (jeg hører gjerne på flere lange lydbøker parallelt, og de tar opp litt plass; har 4 GB nå som har vært "aaaltfor lite" en stund 8) ).

Siden du lenker til har modeller jeg ikke har vurdert, så jeg skal absolutt undersøke dem nærmere.

Jeg bruker altså nå en kombinasjon av en Creative Zen Stone og en ganske billig Olympus (som helt riktig har irriterende dårlig opptakskvalitet). Skulle gjerne hatt én dings som fyller begge behov. (Men definitivt ikke noen superavansert mobiltelefon; jeg har en billig "U-landsmodell" jeg er kjempefornøyd med, og den er gjerne slått av når jeg er ute og går...)

Ellers fant min egen videre surfing Cowons D2+-modell, som også ser ut som en mulighet. Skal melde tilbake om hva jeg ender opp med til slutt og hvor fornøyd jeg er til mitt bruk.

Tar gjerne i mot flere tips også!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •