Tråløs styring av lyd på badet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tråløs styring av lyd på badet.

Litt kryptisk tittel, men situasjonen er slik:

Jeg har i dag en Ipod touch som trådølst styrer Itunes på en pc som står på kontoret. Itunes spiller av musikk som ligger på en nettverksdisk og sender dette videre til en Apple Airport, denne spiller musikken på et par høyttalere som er felt inn i taket på badet. Nå er det slik at dette systemet har noe lav WAF og hun maser om å få en reise radio eller likn på badet i stedenfor.

Det jeg lurer på er om jeg kan sette inn en logiteech Sqeezeboks touch i stedenfor. Det hele bør være tråløst slik at jeg ikke trenger å legge inn noenledninger. Og jeg vil gjerne bruke de eksisterende høyttalerene..

Noen forslag?

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Logitech Touch som kommer nå i disse dager
    Squeezeboxâ„¢ Touch

Logitech Squeezebox Touch - MPX.no - Elektromarked

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja som nevt i første inlegg kunne jeg tenkt meg Logitech Sqeezeboks touch, men jer er usikker på om denne kan fungere helt rådløst. Kan jeg spille av musikk med denne og sende musikken trådløst til en pc eller en forsterker, som igjen spiller musikken på høyttalerene som er felt inn i taket?

Sonos? kjenner ikke noe videre til dette, noen som har erfaring?

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hallaron
    ja som nevt i første inlegg kunne jeg tenkt meg Logitech Sqeezeboks touch, men jer er usikker på om denne kan fungere helt rådløst. Kan jeg spille av musikk med denne og sende musikken trådløst til en pc eller en forsterker, som igjen spiller musikken på høyttalerene som er felt inn i taket?
    Sonos? kjenner ikke noe videre til dette, noen som har erfaring?
    Den er trådløs ved at den henter musikken fra en pc trådløst over wlan. Så trenger du en liten forsterker til høyttalerne i tillegg. Denne løsingen skal jeg selv bruke på badet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hallaron
    sender dette videre til en Apple Airport, denne spiller musikken på et par høyttalere som er felt inn i taket på badet...Og jeg vil gjerne bruke de eksisterende høyttalerene.
    Har du aktive høyttalere? Hvis nei; hva er mellom AE og høyttalerne i dag? Lettere å gi gode råd når vi vet hele kjeden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok Tiger; i dag står det en ærverdig Pioner 616 forsterker mellom Apple airport og høytalerne. Hele kjeden blir derfor som dette:

Ipod toch styrer Itunes på en PC (trådløst). Itunes sender musikken via nettverket, kablet fra PC til en ruter, deretter trødløst fra ruteren til Apple Airport. På Apple Airport er det en audio signal utgang som føres til Pionerforsterkeren som driver de to høyttalerne som er felt inn i taket på badet.

pc står på hjemmekontoret, nettverkskomponenter og forsterker står på loftet over badet.Dette gjør at for å spille musikk eller nettradio er det(i teorien) kun nøvendig med en Ipod touch som ligger på badet. I utgngspunktet en elegant løsning, men det svikter på en del praktiske punkter.

I og med at det ble lagt ned en god del penger i badet og vi fikk en ryddig minimalistisk stil, har jeg lite lyst til å foreslå synlige ledninger noen vei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •