Xcomfort programmeringsgrensesnitt - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 226
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har gått tregt med kjøkkenprosjektet da vi bestemte oss for å male vegger før vi legger gulv - så da blir det ikke noe før til våren.

Derimot er jeg i fullgang med å bestille utstyr til spisestua. Forløpig kun en bryter med to vipper, samt to aktuatorer til lyset. Blir bestilt fra tyskland. Har også forespurt pris på CKOZ-00/03 og CRSZ-00/01 - hvis dette ikke er altfor avskrekkene bestiller jeg dette nå også slik at jeg kan lære meg programmet før det blir større prosjekt og kanskje mer uoversiktelig.

blir spennende i allefall,

-Sirant

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte som nevnt om pris på crsz00/01 og fikk beskjed om at den hadde blitt erstattet med ckoz00/13 XComfort USB-Programmierschnittstelle Funk CKOZ-00/13 | Programmiergeräte | Radio System Xcomfort

Noen som bekrefte at denne gjør samme jobben, og jeg trenger uansett/fortsatt ckoz 00/03 i tillegg.
    PC-Manager CKOZ-00/03 ( Kommunikations-Schnittstelle ) -> Nachfolger EA-168549 | Gateways | Radio System Xcomfort

Takk for all hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sirant,

Har ikke testet dette selv, men ser ut som CKOZ-00/13 er en veldig god erstatning for CKOZ-00/01. Og ja, du må også ha et kommunikasjonsgrensesnitt, men jeg ser at de også har kommet med en ny versjon av denne som heter CKOZ-00/14. Ut fra dette forum'et så skal visst CKOZ-00/14 fungere fint med IPSymcon:
    USB Gateway (Kommunikationsinterface) CKOZ-00/14

...og det som er veldig bra er jo at begge interface har blitt mye billigere :-)

mvh
    PowerGriD

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult, da ser det ut som jeg kun trenger CKOZ 00/13 og 00/14.

Da sparte jeg nesten 60 euro når jeg kan erstatte 00/03 med 00/14 så da skal du ha stor takk

Blir bestilt ikveld, spennende å teste etterhvert.

Noen som vet om mrf kan kjøres på ubuntu? Ipsymcon skal fungere ser jeg. Eller trenger man ikke bruke mrf til noe hvis man bruker ips?

Kan eventuelt sette opp utstyr via mrf med laptop og så kjøre ips på ubuntu maskinen etterpå?

Edit:

Har fått igang den gamle pcen jeg tenkt å bruke og oppdaget at det var windows2000 professional på den - så regner med at jeg kommer til å kjøre den med det i første omgang.

Delene jeg bestillte på ehomeportal.de er sendt idag

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Låne programmeringsgrensesnitt?

Hei.

Er det noen som har mulighet til å låne ut et programmeringsgrensesnitt til en som har sprengt budsjettet sitt? Jeg lover å ta godt vare på det og returnere det i fin stand, eller hvis det er greiere å komme innom så bor jeg i Nedre Eiker (Drammenstraktene).

-C

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør om du får låne med en elektriker som heter Petterson i Drammen. De satte opp XComfort anlegget mitt så jeg vet de har programmeringsgrensesnitt.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt. kan du jo kjøpe den nye USB minnepinnen som skal ta over for RS232 grensesnittet. Den koster jo ca 1/3.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse doblevippene - vil man få ved hjelp av ipsyncom fire seperate knapper, eller vil den være slik jeg har den nå ved bruk av xcomfort sitt pcprogram - kun to "avogpå" knapper?

Håper jeg gjør meg forstått.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sirant,

I IPSymcon vil du få mulighet til å sette opp 4 seperate knapper. Du kan knytte en event (f.eks et script som gjør forskjellige ting) til en trigger (trykk på en bryter) og en kan dermed styre nøyaktig hva som skal skje når en trykker oppe eller nede på en bryter. Selv har jeg 1 single bryter som styrer 2 event....lys på i kveldsmodus (skrur på switcher og dimmer i et system som jeg selv har bestemt) og samme bryter skrur alt lys av.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar, er noe slikt jeg er ute etter

Hadde tenkt til å kjøpe ipsymcon uansett, men sitter å planlegger kjøkkenet og derfor greit å vite hvor mange evipper jeg må kjøpe inn. Har allerede spisestue oppe å gå med lysstyring.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool 12 kanals aktuator

Hei, skal klemme xComfort aktuatorer inn i en ny bolig. Og bruke IP Symcon for å styre. Vurderer også å styre vannbåren varme med ips og xcomforts 12 kanals aktuatorer for vannbåren varme. Er dette mulig? Hvordan blir det om jeg har en romtermostat med hjul i tillegg til skjermstyring? Siden hjulet vil bli stående i en posisjon, eller blir det? Fins det en bedre løsning?

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvordan det blir med vannbåren da jeg ikke har dette, men med romtermostat og Room Manager styring så vil romtermostaten justere temp opptil +/- 3 grader i forhold til satt temp i ukesprogrammet eller alltid på/av. Dette vil helt sikkert fungere likt.

Magefølelsen min sier at du bør ha enten Sensio eller Home Manager for å kunne styre vannbåren varme på fornuftig vis. Room Manager kan ikke dette og IP Symcon har jeg aldri vært borti.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er relativt sikker på at du kan bruke ispymcon for dette, som virker som ett meget godt produkt som gir mye for pengene.

Angående romtermostat med hjul er det ett meget godt spm, noe jeg lurer på selv. Mulig noe du kan sette opp i programmet hva som skal overstyre hva. At den er "manuel" i ett gitt tidsrom f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styre XComfort fra IPSymcon

Hei,

Jeg ble spurt om ikke jeg kunne beskrive hvordan en setter opp en IPSymcon web site som kontrollerer XComfort komponenter via web eller mobil app.

Jeg har laget en besrkivelse på min blogg side med beskrivelse på hvordan dette gjøres. Se Lidvar's Blog

mvh
    PowerGriD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det går fint å benytte xComforts 12 kanalers aktuator. Skulle bare ønske noen kunne bekrefte at den er kompatibel med IP Symcon. Blir nok bare temperatursensor i alle rom, ser ikke det store behovet for romtermostat siden tiden fra du endrer settpunkt til det er oppnådd blir nokså lang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Når det gjelder termostat med hjul så har jeg selv et slikt for å styre varmepumpen min. Dette fungerer helt fint via IPSymcon. Måten jeg løste det på er å la den siste justeringen vinne over de andre. Dvs jeg kan både bruke termostaten, fjernkontroll til varmepumpen eller web interface/mobil app til å sette ønsket temperatur. Uansett hva jeg velger så er det siste justering som vinner. Det betyr at temperaturen ikke nødvendigvis er innstillt på den temperaturen som står på termostat hjulet. Jeg kan leve med det da det er målt temperatur som er viktig. Jeg har da selvfølgelig også en termostat føler som måler faktisk temeratur :-) Alternativ kan en aktiv bruke målt temperatur til å skru av eller på varme. Slik vil en da få en mer stabil temperatur.

mvh
    PowerGriD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser IPS hat en blokk som er beregnet for for av/på regulering av varme. Får bare håpe det går greit å benytte den 12 kanalers aktuatoren fra xcomfort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IP Symcon for dummies....

Hei alle IPS'ere!
    Da har jeg etter mye strev og litt hardware issues endelig fått igang IPS og webfront, godt hjulpet av Powergrids blogger!
    Har god kontroll på Xcomfort, men mangler noe grunnleggende forståelse for hvordan jeg skal scripte og konfigurere aktuatorer og scenarier i IPS. Har lest uttallige blogger og forum om PHP, men det trenger liksom ikke inn i den store forståelsen og AHA opplevelsen.
    Noen som kan anbefale hvordan jeg kommer videre? Finnes det noen tutorials eller liknende der ute?
    Kanskje jeg kan fri til powergrid om enda en blogg, om det er flere som føler samme behov?

Trying to maintain....
    Focus

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PHP og IPS

Hei,

Bruk av PHP er nøkkelsen for å få gjort scenarios. Uten PHP så vil en bare kunne styre aktuatorer av/på/dim, etc. Med PHP så bygger en opp de scanario som en ønsker og disse kan trigges ved hjelp av manuell aktivering, av en detector/sensor, på gitte tidspunkt, av brytere, etc. Det er her fantasien begynner å være begrensningen :-)

Skal se om jeg ikke få laget en Blog post og vise noen ekspempler på hvordan en kan gjøre dette.....det er ikke vanskelig så snart en forstår konseptet. Legger ut en melding når blog posten er på plass.

mvh
    PowerGriD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ips

Much obliged, som de sier.
    Det var akkurat det jeg var på jakt etter, en forståelse av konseptet. Resten kan jeg fikle meg til!
    Noen gode tips til PHP guides/tutorials osv? Er det enklere å skripte i noe annet enn IPS, eller må jeg gjøre det uansett?

Focus

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •