Xcomfort programmeringsgrensesnitt - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 226
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har dere vurdert ip-rs232? Da er du ikke lenger avhengig av drivere og kan faktisk kutte PCn ut av lupen ved bruk av mobil enhet. (f.eks iPad)

Global Caché | Ethernet. WiFi. PoE. IR. Serial. Contact Closure.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Har dere vurdert ip-rs232? Da er du ikke lenger avhengig av drivere og kan faktisk kutte PCn ut av lupen ved bruk av mobil enhet. (f.eks iPad)
    Spennende!
    Hvordan kan den benyttes sammen med xComfort?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. har du fått det til ? hvis ikke kan jeg lage en sjapp guide om hvordan man kobler opp kontrolleren mot programmet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G4RM
    Spennende!
    Hvordan kan den benyttes sammen med xComfort?
    Gateway'n må kobles mot en rs232 port i xComfort systemet så kan du bruke en nettverksenhet til å sende commandoer gjennom denne. Har ikke satt meg allverdens inn i xComfort enda, bare en av mulighetene jeg vurderer for et framtidig husautomasjonsprosjekt, men siden det snakkes om usb-rs232 burde ip-rs232 fungere og..? Bruker en slik gateway mellom hjemmekinoen og en universal fj.kontroll. (iPad) Fungerer som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gateway'n må kobles mot en rs232 port i xComfort systemet så kan du bruke en nettverksenhet til å sende commandoer gjennom denne.
    Hehe, du har nok kompetanse som går laaang utenpå min. Alt som ikke er tilnærmet plug'n play er litt utenfor hva jeg får til.

Jeg vet ikke om programmet til xcomfort er slik at at man kan se kommandoen som sendes ved de forskjellige scenario, men om det går burde løsningen du beskriver være mulig å gjennomføre.
    Da gjenstår bare at noen får dette til å spille sammen, og legger ut programmet - jeg står klar til å laste

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G4RM
    Hehe, du har nok kompetanse som går laaang utenpå min. Alt som ikke er tilnærmet plug'n play er litt utenfor hva jeg får til.

Jeg vet ikke om programmet til xcomfort er slik at at man kan se kommandoen som sendes ved de forskjellige scenario, men om det går burde løsningen du beskriver være mulig å gjennomføre.
    Da gjenstår bare at noen får dette til å spille sammen, og legger ut programmet - jeg står klar til å laste
    Kommandoene skal det være mulig å få fra Möeller, programmer som vil snakke i slike språk finnes det en del av allerede.

Det er nok de som bedre kan svare på hvordan xComfort kommuniserer med 3dje parts styringssystemer enn meg, men at det er muligheter har jeg tro på.

Jeg vet heller ikke om enhetene jeg viste til kan egne som grensesnitt mellom PC og xComfort for programmering.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,099
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommandoene skal det være mulig å få fra Möeller, programmer som vil snakke i slike språk finnes det en del av allerede.

Det er nok de som bedre kan svare på hvordan xComfort kommuniserer med 3dje parts styringssystemer enn meg, men at det er muligheter har jeg tro på.

Jeg vet heller ikke om enhetene jeg viste til kan egne som grensesnitt mellom PC og xComfort for programmering.
    Jeg har inntrykk av at Moeller ikke ønsker at slike løsninger skal benyttes. Det er en grunn til at de har valgt å gjøre hele systemet proprietært.
    Jeg skulle imidlertid ønske at det var mulig, men jeg frykter at man må kjøpe Sensio for å få det til.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har inntrykk av at Moeller ikke ønsker at slike løsninger skal benyttes. Det er en grunn til at de har valgt å gjøre hele systemet proprietært.
    Jeg skulle imidlertid ønske at det var mulig, men jeg frykter at man må kjøpe Sensio for å få det til.
    Det er mulig du har rett. Grunnen til at jeg er litt opptimistisk er at den personen jeg kjenner som har dette nevnte at han kunne få tilgang på protokollen ved å signere en streng lisensavtale med Moeller. Hvordan grensesnittet mellom et styringsystem er ligger foreløbig utenfor min rekkevidde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xcomfort og styring

Hei
    Jeg har holdt på med Xcomfort noen mndr nå, og har fått litt erfaring med oppsett, MRF programmet og RS232. Jeg skulle svært gjerne sett at det hele kunne styres fra en type IPAD el,l, som SONOS anlegget jeg har, og jeg vil gjerne bidra hvis jeg kan! Slik jeg forstår det hele bruker jeg kun RS232 via USB(som forøvrig fungerer utmerket på Win7/64) når jeg programmerer opp settingene og overfører disse til diverse fjernkontroller(fra Møller) og brytere/dimmere. Dette nettet benytter RF signaler, og det er vel der problemet ligger for å få Logitech remotes/IPAD løsninger etc til å fungere? Det jeg har funnet på nettet av overganger IR/RF har vært relativt dyre greier.
    Jeg har også kjøpt kommunikasjonsgrensesnittet fra Møller, men har ikke funnet noe å bruke det til enda!!!
    Det er også en annen tråd om dette hvor det er en kar som har fått protokollen fra Møller. Han kan vi sikkert finne!
    Kan dette la seg gjøre så tror jeg mange blir glade!

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å ta tiden til hjelp og vente på den nye billigere Sensio-overgangen. Da får vi brukt kommunikasjonsgrensesnittet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Bare å ta tiden til hjelp og vente på den nye billigere Sensio-overgangen. Da får vi brukt kommunikasjonsgrensesnittet.
    Hvor billig da?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hva den "billige" kommer på, blir sikkert altfor dyr uansett..

Ang styring med Logitech Harmony:
    Jeg tenkte på å bruke noe slikt til styring:

3142 - 12-Channel Infrared Relay Board with Remote Control

Selve IR-mottakerdioden kan sikkert bare loddes løs fra kretskortet og plasseres i en veggboks i kinoen, med en ledning inn til tekninsk rom hvor man plasserer denne i en litt stor koblingsboks med en strømledning inn på som fordeles til de komponentene som trenger det inni der. Dette skal jo aldri betjenes igjen, når det først er satt opp.

Man trenger vel strengt tatt ikke mere enn 4 forskjellige scenarier i kinoen, så man kjøper 2 slike:

Binarinngang 2x230V, CBEU-02/01

Fjernkontrollen bruker du jo bare akkurat mens du lærer vekk IR koden til Harmony software'en, så legges jo den vekk i en skuff..

Det blir jo ikke noen direkte billig løsning, det blir jo for over 2000kr, men det er iallefall mindre enn Sensio sitt system, og man kan jo utvide med flere binærinnganger om man trenger flere styringer etterhvert..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man hente det i Sverige kan man få det helt ned i 1600,-

Absolutt noe å vurdere for de som liker å mekke litt selv! I alle fall hvis man bare har tenkt å fjernkontrollere ting i kinoen. Det vil jo ikke akkurat erstatte Sensio-opplegget.

Kan du ikke teste dette for oss andre da? Funker det er det slett ikke umulig at jeg prøver meg på det samme. Det er jo et ørlite usikkerhetsmoment om Harmony'en takler å kopiere denne fjernkontrollen?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kan du ikke teste dette for oss andre da? Funker det er det slett ikke umulig at jeg prøver meg på det samme. Det er jo et ørlite usikkerhetsmoment om Harmony'en takler å kopiere denne fjernkontrollen?
    Jeg kan overføre 1760kr til deg jeg om du bestiller og henter det i sverige, og sender det til meg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Jeg kan overføre 1760kr til deg jeg om du bestiller og henter det i sverige, og sender det til meg
    Litt av problemet i akkurat dette spesifikke tilfellet er at det blir to forskjellige bestillinger, slik at man ikke har noen kontroll på når de kommer til Sverige. Er man skikkelig uheldig blir den ene pakken liggende for lenge (og returnert) før den andre kommer - hvis man ikke tar turen to ganger da...

Vi får se om jeg skal på en planlagt Harry-tur igjen etterhvert. Det er 1.5t kjøring, så det er ikke så ofte vi handler der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har akkurat sendt mail til Eaton hvor jeg ber om protokollen, fikk skjema etc av Møller Norge. Skal si fra når jeg får den(om jeg får den).
    jeg håper inderlig at noen kan fikse denne overgangen mellom IR og RF så vi slipper unna med alle fjernkontrollene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny SENSIO kontroller??

Har akkurat mailet med SENSIO. De avkrefter ethvert rykte om en ny Controller, men sier at de vil oppgradere software i nær fremtid.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Personlig håper jeg det er mulig å få tak i grensesnittet i stedet for å måtte kjøpe dyre kontroller-bokser hvis man ikke trenger denne automatiske styringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HAR grensesnittet CKOZ 00/03, men vet ikke hvordan jeg kan bruke det til å lage et oppsett uten å ha protokollen..... eller selv om jeg får protokollen.
    Hva slags program/user interface kan man bruke til å sende disse kommandoene til komm.grensesnittet?
    PS
    mailer akkurat i dag med Eaton om å få protokollen, tror det går bra....

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro du i første omgang kan laste ned dette: xComfort - Programvare. Mulig den kun virker mot Home Manager..?

I tillegg bør du sikkert gå grundig gjennom dette: X-Comfort opplæring.

Foruten muligheten over kan man jo programmere direkte mot USB-broen. Men det er her du må vite kommandoer som er tilgjengelige osv.

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •