Xcomfort programmeringsgrensesnitt - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 226
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Dashboards

Hei, alle IP-Symcon fans :-D

Jeg har nå hatt IP-Symcon sammen med Xcomfort dimme- og bryterakturatorer i rundt ett år.

Og er veeeeldig fornøyd.

Jeg har kjøpt app for iOS og bruker webgrensesnitt for andre enheter (Android nettbrett + laptop).

Det jeg kunne tenke meg å se nærmere på nå er dashboards.
    Dashboard - Erste Schritte

Har noen erfaringer med dette? Er det mye innsats for å få det til? Hvordan publiseres det parallelt med web- og mobilgrensesnitt?

Odd Reidar

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt utstyr for å utvide med kjøkkenet over xcomfort.

Satser på å kjøre igang med ipsymcon og scenarioer så fort utstyret dukker opp.

Håper på den guiden du snakker om på forrige side, Powergrid

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PC til IP Symcon

Hei, hvilken pc bruker dere til å kjøre ip symcon på? Har tenkt på en billig bærbar med SSD disk, men tenker litt på kjøling. Er det kansje lurt å velge en stasjonær data til dette?

Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om den 12 kanals aktuatoren er kompatibel i IP Symcon? Har ikke så lyst til å bestille to slike å satse på at det går fint uten å være sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ip-symcon persienne control

Hei.

Har installert ip-symcon og sliter litt med Tysken.. (trudde ikkje det var so nøye med å lære tysk då eg hadde tilbudet :-D )

Har xcomfort persienneaktuator som ikkje kjøre so godt i webfront. Får kun
    kjørt dei til endeposisjoner og ikkje "opna" persiennene. Nåken andre som får det til??

Fant ei side på IPS med eit nytt script for persiennemodul
    Shutter Control — IP-Symcon :: Automatisierungssoftware

men eg får den ikkje til.

Kan nokon hjelpe meg å plassere dette scriptet og korleis skal det kjøres??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varmestyring i eksisterende system

Hei.

Jeg har fått installert lysakturatorer i hele huset og styrer nå dette med IP-Symcon både fra web- og iOS-grensesnitt.

Det jeg nå ønsker, er å styre varmekabler i kjelleren ved hjelp av dette systemet. Jeg har termostater fra Microtemp og følere i gulvet.

Er det noen som vet hva som trengs for å få styre dette med xComfort? Jeg tenker på hvilke "deler".

Odd Reidar

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkontroller eller temperatursensor (gulv eller luft mulig) + tempinngang + veggkapsling, samt en bryteraktuator for å kutte strøm (topolt om våtrom, alltid?). Husk også at topolt aktuator har maks 6A og vanlig har 8A så det begrenser størrelsen på sløyfer som kan styres.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Leker litt med Room manager nå, men den finner ikke den ene sjalteaktuatoren. Er 100% sikker på at den har nettspenning. Har prøvd å trykke på "prog" knappen på komponentet - og lampen lyser på selve aktuatoren. Noen tips?

Den søker og søker men finner den ikke. Har fått den inn en gang tidligere, men tror det var noe problemer da også - er ikke en komponent som har vært i bruk, men som jeg har koblet skjøteledning på den.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:
    Har latt den være strømløs noen timer, søkte på nytt nå og den ble funnet. Skrev så nytt navn på den, tegnet en forbindelse mellom aktuaturen og den aktuelle bryteren - overfører så styringen til komponentene, og den jobber jobber og jobber, men finner ingen aktuator. Merkelige greier.... Står bare ettersøkte komponenter og så navnet som jeg ga den.

Edit: lot den stå å jobbe en liten evighet, ser ut som det fungere nå, usikker på hvorfor det tok så lang tid - ingen av de andre komponente var slik.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens dårig dekning eller at enheten har vært i et dårlig "modus"? Jeg har noen enheter jeg ikke klarer å få programmet til å "godkjenne" at overføring er gjort og at ruten er ok. Har prøvd å tilbakestille til fabrikk fra grensesnittet uten suksess. På tross av denne merkelige oppførselen virker alt som jeg har programmert det.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det var dårlig dekning, heller dårlig kunnskap med software. Ser ut som det er oppe å gå nå, har fått endel tips av Focus på mail og strekene har nå gått fra røde til svarte De var svarte når jeg begynte også, men etter diverse "fiksing" ble de røde

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som leker/eksperimenterer med iRule og xcomfort?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerGriD
    Hei,

Bruk av PHP er nøkkelsen for å få gjort scenarios. Uten PHP så vil en bare kunne styre aktuatorer av/på/dim, etc. Med PHP så bygger en opp de scanario som en ønsker og disse kan trigges ved hjelp av manuell aktivering, av en detector/sensor, på gitte tidspunkt, av brytere, etc. Det er her fantasien begynner å være begrensningen :-)

Skal se om jeg ikke få laget en Blog post og vise noen ekspempler på hvordan en kan gjøre dette.....det er ikke vanskelig så snart en forstår konseptet. Legger ut en melding når blog posten er på plass.

mvh
    PowerGriD
    Hei

Har nå kommet godt i gang med IP-Symcon. Takker for bra starthjelp på ditt forum.

IP-Symcon er et system jeg er meget godt fornøyd med og som jeg regner med har like mange muligheter om ikke flere muligheter enn f.eks Sensio.

Jeg har nå satt meg litt fast på PHP script. Har lett på flere sider , men finner ikke noe som er forståelig.
    Jeg har satt opp et script slik at huset settes til "kvelsmodus" kl 19.30.
    Det som skjer da er at flere av lysene slås av , mens noen dimmes ned. Problemet er når jeg ikke er hjemme. Da skal ikke lysene settes i dimmemodus. Jeg har lagt inn overvåking på alarmen i Symcon og ønsker å kunne sette inn begrensning slik at når alarmen er AKTIVERT så skal ikke huset gå i "kveldsmodus" rettere sagt scriptet skal ikke starte.

Er det noen som har noen tips ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xcomfort røykvarsling

Hei

Er akkurat ferdig med å bygge på huset. Fikk installert xcomfort i den nye delen (lys og varme), garasjen, utelys. Alt fungerer bra. Jeg har skaffet CKOZ-00/13 og CKOZ-00/14. Har fått programmert litt, det var ganske lett må jeg si.
    Skal skaffe IP-Symcon i neste uke.

Lurer på et par ting:
    Røykvarslere. Er det noen som har prøvd disse?
    CSEZ-01/19. Ser at en kan få dem for rundt 25 euro.
    Smoke Detector, Battery-Powered CSEZ-01/19 | Sensoren | Radio System Xcomfort

CSEZ-01/20 modul for rundt 5 euro.
    CBEU-02/02 binary input for rundt 50 euro

+ frakt og mva
    Jeg trenger minst 5 seriekoblede varslere.
    Er det slik at en må ha binary input for hver røykvarsler ?
    Kan jeg installere alt selv?
    Bør jeg bare gå for noe annet som fungerer på samme vis.

Har også tenkt å installere bevegelsesdetektor i garasjen. Noen som har prøvd denne: PIR Motion Sensor CBMA-02/01?

Har nå balansert ventilasjon i huset. Noen som har prøvd å automatisere denne med ip-symcon og xcomfort (evt kombinert med andre grensesnitt).

Jeg har en Home server i kjelleren som står på 24x7 og jeg skal bruke den til å styre alt via ip-symcon.

Systemet skal utvides etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens vi venter på Powergrid og PHP hjelp til IPSymcon.....

Hei på dere!
    Synes jeg må holde liv i denne strengen!
    Kom akkurat over denne duppen fra Eaton.
    Xcomfort Shop - Smart Home Controller CHCA-00/01
    Siden jeg er over middels interessert og skal ha en enklere Xcomfort installasjon på "Landstedet" 8-) så har jeg selvsagt allerede bestilt den. Om den bare holder halvparten av hva jeg håper så blir det bra (og enkelt?)
    Ta en titt på Appen!
    Rapport kommer når den en gang kommer....fra Polen. Har handlet fra Polen 5-6 ganger nå og aldri vært noe tull, selv om det tar laang tid.

God kveld!

PS
    Powergrid, jeg fantaserer fortsatt om å forstå litt mere av IPS og PHP.....

Focus

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult - er dette ett slags enkelt alternativ til ipsymcon?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vitus
    Hei

Er akkurat ferdig med å bygge på huset. Fikk installert xcomfort i den nye delen (lys og varme), garasjen, utelys. Alt fungerer bra. Jeg har skaffet CKOZ-00/13 og CKOZ-00/14. Har fått programmert litt, det var ganske lett må jeg si.
    Skal skaffe IP-Symcon i neste uke.

Lurer på et par ting:
    Røykvarslere. Er det noen som har prøvd disse?
    CSEZ-01/19. Ser at en kan få dem for rundt 25 euro.
    Smoke Detector, Battery-Powered CSEZ-01/19 | Sensoren | Radio System Xcomfort

CSEZ-01/20 modul for rundt 5 euro.
    CBEU-02/02 binary input for rundt 50 euro

+ frakt og mva
    Jeg trenger minst 5 seriekoblede varslere.
    Er det slik at en må ha binary input for hver røykvarsler ?
    Vanskelig å si. Om grunn-varslerene kommuniserer med hverandre trådløst så trenger du bare en
    for å kommunisere med resten av X-Comfort-systemet. Ellers så trenger du en til hver.
    Sist endret av RuneW; 12-22-2013 kl 17:55

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost
    Sist endret av RuneW; 12-22-2013 kl 17:56

Unregistered
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Focus Vis post
    Hei på dere!
    Synes jeg må holde liv i denne strengen!
    Kom akkurat over denne duppen fra Eaton.
    Xcomfort Shop - Smart Home Controller CHCA-00/01
    Siden jeg er over middels interessert og skal ha en enklere Xcomfort installasjon på "Landstedet" 8-) så har jeg selvsagt allerede bestilt den. Om den bare holder halvparten av hva jeg håper så blir det bra (og enkelt?)
    Ta en titt på Appen!
    Rapport kommer når den en gang kommer....fra Polen. Har handlet fra Polen 5-6 ganger nå og aldri vært noe tull, selv om det tar laang tid.

God kveld!

PS
    Powergrid, jeg fantaserer fortsatt om å forstå litt mere av IPS og PHP.....

Focus
    Jeg kan nå melde at jeg endelig har åpnet Smart Home Controller-esken og behøvde egentlig bare å lese den lille pamfletten i esken for å komme i gang. Kan skrive mer detaljert om dette om noen er interessert (og om avforum snart blir brukbart (savnet ingen ting med 1.0, men det er min mening)).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan man vel kalle det. Til enkel styring av X-Comfort-komponenter på Andorid/iOs er det helt suverent!

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå også tatt skrittet og bestilt en Smart Home Controller. Antar den kan gjøre mange av de samme tingene som Room Manager kan gjøre også. Vil disse kunne samarbeide angående temperatur (visning på iPad, styring via Room Manger e.l.)? Eller vil man ikke kunne få i pose og sekk her?
    Kan jo selvfølgelig demontere Room Manager, men synes den har fungert greit med unntak av at det er tungvint å gjøre endringer på den.

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •