Autostying av Home Theater, lys og gardiner etc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Autostying av Home Theater, lys og gardiner etc

Hei,

Jeg har en relativt stor stue, hvor jeg vurderer å kjøpe inne en hjemmekino system (har noe av dette fra før)

Det jeg skal kjøpe er:
    - Prosjektor
    - HTPC (Mac Mini som kjører Boxee)
    - Elektronisk lerret 100"+
    - 46" LCD TV
    - PS3
    - GET box
    - 5.1 lyd anlegg, med forsterker

I tillegg:
    - Elektronisk styrte gardiner / liftgardiner til begge vinduene, med blender gardiner
    - on/off/dimmer til belysningen i rommet.

I tillegg til at alt dette er styrt elektrisk så ønsker jeg og kunne styre alt fra iPhonen min og PC-en. Vil i tillegg ha muligheten til å styre TV-en, prosjektoren, HTPC, GET box etc fra iPhonen.

- Ønsker at jeg skal kunne sette alt i film mode... så går gardinene ned, belysningen dimmes, prosjektoren på, lerretet ned etc.

Jeg har lest noen dager på*nett, og føler meg fortsatt veldig usikker på hva som er de beste løsningen.

Er det noen som kan sette opp en liten liste over hva jeg trenger av komponenter for å*få til dette? Jeg har prøvd selv, men finner det veldig kompllsert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ctech
    Hei,

Jeg har en relativt stor stue, hvor jeg vurderer å kjøpe inne en hjemmekino system (har noe av dette fra før)

Det jeg skal kjøpe er:
    - Prosjektor
    - HTPC (Mac Mini som kjører Boxee)
    - 46" LCD TV
    - PS3
    - GET box

I tillegg:
    - Elektronisk styrte gardiner / liftgardiner til begge vinduene, med blender gardiner

I tillegg til at alt dette er styrt elektrisk så ønsker jeg og kunne styre alt fra iPhonen min og PC-en. Vil i tillegg ha muligheten til å styre TV-en, prosjektoren, HTPC, GET box etc fra iPhonen.

- Ønsker at jeg skal kunne sette alt i film mode... så går gardinene ned, belysningen dimmes, prosjektoren på, lerretet ned etc.

Jeg har lest noen dager på*nett, og føler meg fortsatt veldig usikker på hva som er de beste løsningen.

Er det noen som kan sette opp en liten liste over hva jeg trenger av komponenter for å*få til dette? Jeg har prøvd selv, men finner det veldig kompllsert.
    allt som styres med fjernkontroll går att styre med en logitech harmony fjernkontroll. Lys går att styre (hvis du har downlight/spotlights) med trafo fra NEXA (finns billige typer på jula fra nexa). med andre ord så kan du styre:

- Prosjektor
    - 46" LCD TV
    - PS3 (litt usiker på denne, jeg har ikke noen sjelv)
    - GET box

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange som anbefaler X10, samt kjøpe dette fra ebay i USA: Da det er mye billigere der.

Noen som vet hvilke komponenter jeg trenger.

Skal kontrollere, 3 gardiner, taklys med dimmer 5 rom, prosjektor lerret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •