Elko og Neutrik type D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elko og Neutrik type D

Elko lager en sentralplate til sine RS16 og Plus-rammer, med hull som passer til Neutriks D-serie (23,6 mm diameter, 30,6 mm skrueavstand;en mengde ulike lydkontakter: RCA, XLR, jack, speakON etc).

Jeg finner imidlertid ingen som selger disse platene (L433/75).

Noen som vet hvor de kan kjøpes?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Benum. De skaffer det meste.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Prøv Benum. De skaffer det meste.
    Ser ut for meg som om de driver med engrossalg og installasjon. Jeg skal bare ha et par stykker som jeg skal montere selv til hjemmebruk...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Ser ut for meg som om de driver med engrossalg og installasjon. Jeg skal bare ha et par stykker som jeg skal montere selv til hjemmebruk...
    Du kan bare ringe å høre. Det er ikke noe problem å bare bestille et par stykker hvis du har et firma/enkeltmannsforetak eller lignende. De kan sikkert uansett guide deg videre til noen som selger det til privatpersoner.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro du kan få elhandel.no - Profesjonelt elektromateriell til fornuftige priser til å ta inn noen til deg. Ser at de ikke har dem i nettbutikken, men har inntrykk av at de er ganske serviceinnstilte.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elhandel har dessverre ferie, så der skjer det ingenting før et stykke ut i august...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan bestilles fra el-entreprenør el.lig

Hei,

jeg bestilte dem hos Elektroskandia, hvis du sender meg en p.m kan jeg enten se om jeg har noen forsatt liggende eller skaffe deg dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått svar fra et par forhandlere, som ikke gidder å ta inn 2-3 stykker (som jeg trenger) for en enkelt kunde...

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Belco.no er hyggeligere på detaljhandel.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange forhandlere er ganske uhyggelige, ja...

Selv handler jeg ALDRI hos noen som ikke gidder å svare på e-post i løpet av en arbeidsdag eller to (noe som har gitt en ganske lang 'ikke-handle'-liste)...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått dypere inn i materien her, og undersøkt hva som egentlig finnes i Neutriks D-serie.

Utvalget er imponerende. Ikke bare så å si ethvert kjent pluggformat til lyd og bilde, men også RJ45 og andre dataformater. Alt passer perfekt i ELKOs sentralplater og RS16 og Plus-rammer.

Med lite utvalg, høye priser og behov for spesialverktøy, kommer f.eks. PHS Wall Plate fullstendig til kort her. ELKO-platene har riktignok maks 2 monteringshull pr 56x56 cm plate, mot PHS' 4 -- til gjengjelde leverer Neutrik XLR og speakOn-kontakter/plugger med 4 poler (+ evt separat jord), slik at det er mulig å kjøre analoge stereosignaler over 1 'linje'. (Krever naturligvis i noen tilfeller at man mekker en overgangskabel selv; f.eks. 2xRCA til 1xXLR4.)

Banankontakter og skruterminaler mangler riktignok -- men her har Neutrik altså speakOn, med 2 eller 4 poler i D-serien. (Og insisterer man på bananplugger, passer vel de i en vanlig ujordet stikkontakt. Brukte selv det som svakstrømsuttak da jeg var i tenårene, med fargemarkering for å skille dem fra vanlige stikkontakter.)

Neutrik-kontaktene finnes i utvalg hos mange forhandlere, men det ser ut til at i alle fall ELFA har hele serien.

Jeg har hatt litt problemer med å finne de rette ELKO sentralplatene, men har funnet ut at Elhandel skaffer dem om man ber pent. Har man utstyr for nøyaktig boring, går det sikkert også greit å bore ut ønsket antall 24 mm hull i en tett sentralplate.

Det er mange tråder her på forumet, med folk som leter etter veggterminaler til ulike AV-opplegg. Så vidt jeg kan se, er kombinasjonen av ELKO og Neutrik D svaret på svært mange av spørsmålene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •