IR-extender til lukket hifi-møbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IR-extender til lukket hifi-møbel

Har nettopp bestilt en lav Monaco-benk fra Bohus til å ha under vegghengt TV. Alt utstyr skal gjemmes bort i denne benken. Jeg kommer til å kjøpe en Harmony One fjernkontroll. Jeg trenger en god IR-extender til å styre det skjulte utstyret, opp til 4 enheter Noen som har forslag. Jeg ser at SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. har en del kjekt utstyr men vanskelig å vite hva som er best for meg. Det er viktig at IR-mottaker er liten og lite synlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en IR Bender fra teknikmagasinet.no, den fungerer fint for meg.
    Kan styre en hel rekke enheter.

Søk etter IR Bender på Teknikmagasinet - MP3 spillere poker chips og mobiltelefoner

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset.

Teknikmagasinet har MP3 spillere pokersjetonger og mobiltelefoner

Denne så jo veldig kjekk ut. Har nettopp om-møblert i stua oppe, og tv'en og etpar andre komponenter står litt kronglete til. Spesielt Panasonic Plasmaen hadde elendig IR mottak.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har den samme på netOnNet for kun kr. 249,- (100,- billigere). Med frakt kommer den på 328,-
    NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

Teknikkmagasinet skulle ha 349.50 + 89,- i frakt

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har teknikkmagasinet i stavanger sentrum, en liten busstur inn til byn imorra så slipper jeg vente
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere om en extender med fler en 3 sensorer?
    (til en ok pris)

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Vet dere om en extender med fler en 3 sensorer?
    (til en ok pris)
    DrErling says:
    http://avforum.no/forum/av-gadgets/6...tml#post956731 :-D

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunlid
    De har den samme på netOnNet for kun kr. 249,- (100,- billigere). Med frakt kommer den på 328,-
    NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

Teknikkmagasinet skulle ha 349.50 + 89,- i frakt
    Fungerer sikkert greit den men særlig pen var den ikke. Ganske synlig vil den også være.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal kjøpe deg en Logitech Harmony One, hvorfor kjøper du ikke den ferdige extended versjonen da? Logitech > Fjernkontroller > Universalfjernkontroller > Harmony® 900

Harmony 900 er RF-basert, layout på fjernkontroll som Harmony One og det følger med 4 extendere i pakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bygd meg et teknisk rom hvor jeg kjøpte et rackingskap i stål. i etterpåklokskapen så har jeg ergret meg over at jeg ikke skaffet dette i annet materiale som kan slippe inn signaler bedre, men gjort er gjort, så får jeg heller finne lure løsninger.

ut i fra dette skapet har jeg trukket flere rør med CAT6 i tillegg til at jeg har lagt ut HDMI. tanken min var at jeg skulle fjernstyre min STB (dekoder) fra dette skapet og distribuere signalet til den vegghengte tven uten at noen ledninger synes. Tidligere kunne disse STBene fjernstyres med bruk av en USB IR dongel som man kunne kjøre over CAT5/6, men ettersom denne funksjonaliteten er tatt ut fra siste firmware til STB virker ikke dette.

tanken min er da at jeg må få en annen løsning og jeg kom over denne fjernkontrollen harmony 900. er det bare for meg å sette den store RF klomplen på toppen av rackingskapet, borre hull til IR senderen som deretter plasseres foran dekoderen? eller hvordan er kablingen mellom de IR/ RF sender mottakerne?

jeg har ca 15 cm av rackingskapet hvor jeg kan plassere dingser så gjerne kom med andre tips om det er bedre løsninger som finnes.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xantech er "industristandarden" for sånt. Svinedyrt hos Tronika, som dessuten fortsatt selger eldre modeller — men prisene for sett er veldig mye lavere med eBay og JetCarrier.

Xantech.com

I motsetning til billigløsninger kan Xantech-systemer utvides nesten i det uendelige, over flere rom om ønskelig. Sjansen for at utstyr fra andre produsenter kan brukes sammen med Xantech-utstyret, er relativt stort.

Harmony 900 vil jeg ikke anbefale. Den bruker et lukket RF-system som bare kan utvides med spesielt ekstrautstyr -- som såvidt jeg vet ennå ikke er i salg. Inntil så skjer, er bruken begrenset til utstyr plassert på samme sted. Det er heller ikke mulig å bruke flere fjernkontroller til samme system. I tillegg kan RF-baserte systemer forstyrre trådløse nettverk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •