Kontrollere J.river Media center med en Netbook

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kontrollere J.river Media center med en Netbook

Hei,

Har lett høyt og lavt, men finner ikke et konkret svar på om min plan vil fungere i praksis.

I stuen har jeg et stereoanlegg med PC som kilde. PCen er en standard stasjonær PC, og er plassert i motsatt hjørne av stuen fra stereoanlegget.
    Avspiller er J.river Media Center 12. I dag styrer jeg den ved hjelp av "rivermote", en ok app for Iphone. Ønsker dog mer funksjonalitet, og tenker derfor på en Netbook, helst en "convertible" med touchscreen, f.eks. Asus T-91.
    Ofte når jeg hører på musikk, er det andre som bruker den stasjonære til surfing. Rivermote gjør dessverre Media center til aktivt vindu når den er i bruk, så hver gang jeg trykker på noe på Iphone, bytter jeg vindu for den som sitter og surfer. Irriterende.

Jeg lurer på om noen har vært borti en lignende løsning? Har sett realVNC nevnt, men finner ikke ut om denne kan kjøre én skjerm med Media center, og en til "annet" på samme PC, vist på 2 Pcer..

Noen som har forslag/kommentarer?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel ikke så lett å få til dersom noen surfer på hovedmaskinen. Enkleste må vel være å kjøpe en ekstra maskin til de andre i huset? Ønsker du noe annet enn Iphone til å styre, så må vel det greieste være å bruke en Laptop som remote desktop. Jeg har ikke funnet trådløse skjermer til levelig pris, men det kommer nok.

Er forøvrig interessert i å høre litt mer om dine erfaringer med RiverMote og Iphone. Jeg bruker Intelliremote sammen med en Logitech Harmony One. Det fungerer bra til mange programmer og så jeg har en liten LCD skjerm i tillegg til plasmaen. Men har planer om å kjøpe en Ipod Touch etterhvert og prøve RiverMote og eventuelt remote desktop med Ipoden.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Dette er vel ikke så lett å få til dersom noen surfer på hovedmaskinen. Enkleste må vel være å kjøpe en ekstra maskin til de andre i huset? Ønsker du noe annet enn Iphone til å styre, så må vel det greieste være å bruke en Laptop som remote desktop. Jeg har ikke funnet trådløse skjermer til levelig pris, men det kommer nok.

Er forøvrig interessert i å høre litt mer om dine erfaringer med RiverMote og Iphone. Jeg bruker Intelliremote sammen med en Logitech Harmony One. Det fungerer bra til mange programmer og så jeg har en liten LCD skjerm i tillegg til plasmaen. Men har planer om å kjøpe en Ipod Touch etterhvert og prøve RiverMote og eventuelt remote desktop med Ipoden.

En laptop som remote desktop blir vel det samme som en Netbook, bare mindre?
    Rivermote er en helt grei app, nyeste oppdatering fungerer knirkefritt, men den er også ganske enkel. Alt du trenger å vite om denne, ser du stort sett i bildene på denne siden RiverMote - iPhone/iPod Touch Client for J. River Media Center

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, omvendt. Netbook er en mindre maskin med billigere innmat og er derfor også rimeligere enn en laptop.
    What is the Difference Between Laptop and Netbook?

Remote desktop innebærer at du styrer hovedmaskinen fra en annen maskin. Så da kan ikke andre bruke hovedmaskinen samtidig. Å finne en løsning der du både skal styre musikk delen i maskinen og andre skal bruke den samtidig, går neppe. Da er løsningen eventuelt å konvertere til en streaming boks alá Squeezebox.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt samme problem selv. Jeg foretrekker JR MediaCenter for musikk, men jeg har ikke funnet noen fullgod remote for den. Jeg har brukt Netremote med PDA en par år og den har fungert greit, men ikke helt 100% (mulig det hadde vært bedre med en litt større skjerm). Du slipper iallefall å bruke skjermen på host PC, både JR MediaCenter og Netremote kjører i bakgrunnen.

Et annet alternativ jeg tester ut som virker veldig lovende er squeezebox (barnerom), SqueezeCenter, SoftSqueeze (stue/ stereo) og iPeng på iPod Touch. Det virker bedre enn iTunes+Remote, jeg kan bruke flac og ved å bruke SoftSqueeze på HTPC får jeg nesten like bra lyd som JRMC. Også denne kjører helt i bakgrunnen, dvs bruker ikke skjermen på host PC.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk funksjonaliteten i den kommende v14, ser ut til at den kommer til å løse mye av denne problematikken

AtW

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! takk for info

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stejorge
    takk for linken, fant en stilig skin der.. men hva var det du mente å linke til?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •