Dørkamera/ringeklokke som popper opp på tv'en

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dørkamera/ringeklokke som popper opp på tv'en

Hei!

Dette passer ikke direkte inn under forumoverskriften, men det skal bli en del av mitt AV anlegg i huset og derfor poster jeg her. Håper det går greit! :-)

Jeg legger opp minst 2x Cat6 kabler i hele huset og alt samles nedi et teknisk rom i kjelleren med patchpanel osv. Jeg ser at jeg har et overflødig K-rør som går mot utgangsdøren og fikk ideen om å koble på et dørkamera+ringeklokke som kunne poppe opp på TV'en når noen ringer på.

Noen som vet om slike løsninger?

Vet at en kamerat i en ny leilighet i Oslo hadde noe sånt. Når det ringte på nede kom bildet opp på TV'en.

Takk for tips!

Mvh,
    Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, hadde en idé om dette selv en gang men det ble med idéen.

Forestiller meg at man trenger i det minste en litt spesiell TV, en som kan sense og auto-aktivere/deaktivere PIP når den mottar signaler på f.eks. kompositt inn.
    Da kan du jo kjøre komposittkabel fra dør->teknisk og så kompositt over cat6 fram til TVen.

Alternativt å ha en PIP-kapabel/autosensing AV-reciever i teknisk rom som gjør samma biffen som TVen for så å sende HDMI-over-cat6 ut til alle husets TVer

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel kunne la seg gjøre med PC som hjerte i automatiseringen. Det finnes masse kraftige verktøy som Girder og Netremote som kan brukes til det meste, uten at jeg har spesielt stor kjennskap til det.

Leste om at Mastiff på forumet hadde en slik løsning i kinoen sin for noen år siden. Hvis jeg ikke husker feil gikk filmen i pause og lysene kom automatisk på. Det samme når telefonen ringte, men da kom i tillegg innkommende nummer opp på lerretet. Fremdeles forbehold om at hukommelsen er tilstrekkelig her...

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den guiden du tenker på ligger her: Artikler - Hardware.no

Mener og huske at det er del 10 eller 11 som inneholder automatiseringsdelen. Ganske artig lesing!

Mvh Faller

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, dette er noe av det mest morsomste jeg har lest på lenge!!

det er nå man sku hatt ubegrenset med penger og tid...dæven døtte meg, dette må være drømmestyringen over alt

noen som har erfaring med Girder? Er det vanskelig å bruke så avangsert som det beskrives i den artiklen??

Er dette mange mange mange timers arbeid for å få til?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •