Nybygg. Hager eller Møller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybygg. Hager eller Møller?

Hallo folkens

Holder på med å skal bygge hus. Her skal eg ha lys og varme styring i huset.

Her skal det være vannboren varme som blir oppvarmt av luft til vann varmepumpe.

Av lys så er det spotter med dimmere og bevegelse sensorer i boder ol.

Spøsmålet her er hva system skal eg velge. Hager, Møller eller noe annet?
    har fått ca priser på Hager og Møller på lik spesifikasjon. Hager blei det Ca 70000kr og Møller ca 180000kr.

Er Møller 110000kr bedre?
    Er det noen tips eg bør tenke på og kanskje tilføre huset?

Lyd og bilde blir det elko home link tror eg.

Mye kanskje her men blir meget usikker når eg ser utvalg og dei store pris differansene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått noe tilbud av elko?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Følgende er medtatt i ELKO Link Home tilbudet:
    - 10`` rack skap, CATV antenneforsterker for distribusjon av tv signaler, AV-modulator stereo, 4 stk IR link og 4 stk TV balun overganger fra
    RJ45 plugg til koaks.

Dette kom på 29000,-

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått tilbud på Møller fra lokal installatør? Møller er vel etterhvert blitt relativt dyktig på styringer i bygg.
    Nå vet ikke jeg hvordan Hager sitt system er, men har vært borti hvertfall en STOR enebolig der alt er styrt av Møller(lys, vannbåren varme etc), og det er nødt til å være et av de absolutt mest fleksible og brukervennlige løsningene på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har eg sjekket med flere leverandører og hager sitt system ser ut til å være enklere og mer brukervenligt. Eg kommer til å ha 150 spotter innvendigt og noen lys utvendigt, all varme i alle rom kommer til å bli styrt. Vann/tyveri/brann alarmer. feriemodussentral. og bevegelse sensor i alle rom som ikkje er oppholdsrom(fek Bod) Med denne pakke så vil eg ligge rundt 60000. det er det ingen andre så klarer å levere uten å gå drastisk ned i kvalitet. Alle lysbrytere i romm har og varmestyring

Hager E-katalog

Dette system kan du og lett programere som du vil sjøl(om du er middels innterisert) Alle brytere i huset kan du få til å slå av det lyset du vil(om du programerer det slik)

Må si eg er blitt meget imponert over hager å eg skal ha et møte med hager for å sjekke litt til opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å ja eg fikk pris fra lokal instalatør. Me her må det sies at i den pakken ligget et thutch panel. dette koster ca 35000.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60k er bare for styresystemet til hager? så kommer spotter, kontakter, alarmanlegg og slikt i tillegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    totale prisen på 150punkt + 150 spotter + 15 internett/tv + styresystemet til hager kommer på 290000 ink moms. men her kommer hager sitt system til å ha brytere til lys så eg sitter igjen med 150 stikk. tilsvarende hos en annen levrandør som hadde møller kom på 224000 for 315punkt pluss 180000 for møller sitt system. Hager har alt i kabler, men vil eg montere en tråløs bryter i etterkant er dette ingen problem. Eg har prøvd å finne feil med hager men eg finner ingen. Meget imponert over brukergrensesnittet. Alarm ligger i pakken. skal ha en feriemodus og persienne styring og programeringsverktøy og da tipper eg at eg havner på ca65000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

eg holder også på med EIB i huset mitt.. hos meg ble alt av sikringer hage og ellers ble det litt forskjellig.. en del ABB faktisk. eg vurderte Hager først, men etterhvert så fikk eg kontakt med et firma som prosjekterte EIB løsninger fra alle leverandørene.. så dem anbefalte ABB sine produkt på enkelte ting, mens hager på andre.. det som er så fint med EIB at alle merkene støtter hverandre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •