CD-organizer - Scanning av CDer til bibliotek

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD-organizer - Scanning av CDer til bibliotek

Da CD-samlingen stadig vokser ser jeg på muligheter for å organisere det hele litt mer.
    Litt fordi det er nødvendig og litt fordi det er en nerdete-entusiast-ting å gjøre.

Men ser altså etter programvare for å katalogisere CDene, da koblet mot en server slik at informasjon om et album hentes automatisk.
    Selvsagt vil jeg også ha en håndscanner for å minimere punching for hånd.

Er det noen av dere som har noe slik eller har sett noe slikt som dere kan anbefale?
    Det eneste fullverdige jeg har sett til nå er denne fra collectorz.

Man får jo Pro edition + scanner for 80 bucks. Spørsmålet blir vel da: Hcor dårlig er denne scanneren egentlig?

Er en strekkode på en CD lik over hele verden? EAN-systemet er vel globalt.

Innspill mottas :-)

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delicious Library er et knallprogram, koster $40 men finnes kun til OS X. Du bruker vel gjerne ikke OS X, men jeg nevner det allikavel som et tips...

Henter omslag og info fra nett, bruker iSight som strekkodeleser, kan holde styr på utlån for deg om du ønsker det, kan scriptes +++. Dersom ikke tidsfristen overholdes kan det settes opp for å sende purremail til den det gjelder

Madammen bruker det til "biblioteket" (6-700 bøker) og er strålende fornøyd.

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Collectorz på boksamlingen min, og både programmet og strekkodeleseren funger meget bra. Strekkodeleseren er ikke allverden av byggekvalitet, men til bok/CD/DVD-registrering er den mer enn god nok.

Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Da CD-samlingen stadig vokser ser jeg på muligheter for å organisere det hele litt mer.
    Litt fordi det er nødvendig og litt fordi det er en nerdete-entusiast-ting å gjøre.

Men ser altså etter programvare for å katalogisere CDene, da koblet mot en server slik at informasjon om et album hentes automatisk.
    Selvsagt vil jeg også ha en håndscanner for å minimere punching for hånd.

Er det noen av dere som har noe slik eller har sett noe slikt som dere kan anbefale?
    Det eneste fullverdige jeg har sett til nå er denne fra collectorz.

Man får jo Pro edition + scanner for 80 bucks. Spørsmålet blir vel da: Hcor dårlig er denne scanneren egentlig?

Er en strekkode på en CD lik over hele verden? EAN-systemet er vel globalt.

Innspill mottas :-)

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fabelaktig!

epifant: Nei, jeg holder meg til good-old Microsoft :-)
    Men utfra screenshot'en din og linken ser jo dette ut til å være bra geier.!

MacBeth: Tror jeg hopper på dette programmet. Har ikke funnet noen veldig gode alternativer.
    Hvordan fungere det mtp å hente informasjon om fra nettet.? Har du problemer med at den ikke finner artiklene du legger inn?

Vet du om dette programmet er kompatibelt med andre USB-scannere?
    E-bay svømmer jo i strekkode-scannere til salgs :-)

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt programmet mest til bokskanning. De få problemene jeg har hatt er med noen norske bøker og bøker uten ISBN (selvfølgelig). Nå har jeg mest engelske/amerikanske bøker og der virker det meget bra. Særlig bra er det at en kan velge fra hvilken kilde man skal hente data; bibliotek, Amazon.com etc.

CD/DVD går bedre siden det vel ikke er noen CDer uten strekkode. Evt. kan en jo også putte CDen i PCen, men da er jo steget tatt for å rippe hele CD til Flac og bruke Squeezeboxen som "arkiv" :-)

Når det gjelder andre skannere, så fant jeg dette på FAQ-sidene til Collectorz:

I already own a barcode scanner, can I use it as well?
    Most scanners will work but need additional wedge software.
    Wedge software is scanner specific. If you have not received this kind of software with your scanner, we recommend asking the manufacturer of the scanner for it.

To make the best of barcode scanning we really recommend getting one of our scanners.

Webcam scanning is not supported in our software.

Finner du en billig skanner på ebay, så er det nok bare å prøve, særlig hvis du finner wedge software hos produsenten. Collectorz skannere er jo ikke akkurat billige!

Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Fabelaktig!

epifant: Nei, jeg holder meg til good-old Microsoft :-)
    Men utfra screenshot'en din og linken ser jo dette ut til å være bra geier.!

MacBeth: Tror jeg hopper på dette programmet. Har ikke funnet noen veldig gode alternativer.
    Hvordan fungere det mtp å hente informasjon om fra nettet.? Har du problemer med at den ikke finner artiklene du legger inn?

Vet du om dette programmet er kompatibelt med andre USB-scannere?
    E-bay svømmer jo i strekkode-scannere til salgs :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •