Sende X-10 kommadoer fra PC'en med Harmony One fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sende X-10 kommadoer fra PC'en med Harmony One fjernkontroll

Hei,

Har akkurat innstallert X-10 for lys styring, og prøver å finne ut hvordan jeg kan få PC'en min til å sende ut X-10 signaler når jeg feks. starter en film i Vista Media Center. Har en Marmitek CM15Pro (fra Tronika) for å sende X-10 signaler fra PC'en til strømnettet og en Harmony One for å styre Media Center.

Ideen var å få Harmony One (ellr Media Center) til å trigge en batch fil med X-10 kommadoer når jeg velger feks. film aktiviteten på fjernkontrollen eller starter en film i Media Center.
    Batch filen kan jeg lage ved å bruke ActiveHomePro sin command line verktøy (ActiveHome Command Line Access).
    Problemet er at jeg ikke finner noen måte å starte batch filen, hverken med Media Center eller fjernkontrollen.

Fant en plugin til Girder som 'sniffer' Media Center kommandoer og sender de til Girder som igjen kan trigge X-10 signaler (Get States from MCE to trigger action - Promixis, LLC Forums). Problemet er at denne finnes bare for MCE XP og virker ikke i Vista.

Noen forslag til hvordan dette kan løses (uten å kjøpe en IR til RF boks)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite med respons, men jeg fant en løsning!

Programmet Intelliremote (Intelliremote - Take back control of your PC!) kan brukes til trigge tilleggshandlinger når du feks velger film aktiviteten på Harmony fjernkontrollen (eller hvilken som helst annen knapp). I tillegg til muligheter for å kjøre makroer, starte programmer osv, inneholder den en egen X-10 modul som kan sende signaler ut.

Fant også en annen morsom sak for stemmestyring (wgjohns.com/bvc). Ganske fett å bare fortelle maskinen at den skal slå av/på lyset... :wink:

BVC bruker stemme API'et til windows, så fungerer bare med engelske kommadoer. Er det noen som vet om et stemmestyringsprogram hvor du kan lese inn egne kommandoer (mao få maskinen til å reagere på norske kommandoer)?

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om noen norske.