Xcomfort kommunikasjonsgrensesnitt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xcomfort kommunikasjonsgrensesnitt

Noen som har vært borti xcomfort sitt grensesnitt som kan integreres mot eksterne styresystem?

Det står jo så og si ingen ting på hjemmesiden. Jeg har xcomfort i hele huset og Cue styresystem i stua.Hadde vært genialt hvis denne enheten kan ta imot RS232 kommandoer fra styringa, og sende xcomfort protokollen videre til aktuatorer. For såvidt kult hvis det hadde gått andre veien også. Eks bruke en xcomfort bryter til og styre volum opp/ned.

Alle innspill tas imot med takk, men helst ikke bare:ja,det funker.Trenger litt mer info rundt oppbygging av protokoller osv.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil putte en pc mellom bør du kunne få det til med USB-grensesnittet til x-comfort. Dette vil nok kreve meget inngående datakompetanse. Har du sett XDisplay? Dette er jo egentlig en PC med touch skjerm som kommuniserer via nevnte USB-gs. Programvaren her er skrevet av en underleverandør, husker ikke hva de heter, de vet nok mye omkring kommunikasjonen på Xcomfort siden.
    Hvis ikke må du bruke potensialfrie utganger mot et eller annet inngangssystem på CUE (kjenner ikke dette). Moeller kommer med en flerkanals utgangsmodul beregnet på feks gulvvarmestyring, her vil man da enklere få flere signaler i samme enhet.
    De har jo også Homeputer programmet som er beregnet for USB-gs.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for idè,men ikke helt sånn jeg ser det for meg.Jeg antar at homeputer sender kommandoer til grensesnittet,enten via USB eller seriell.Hvis jeg bare kunne fått tak i protokollen som homeputer sender (eks:lys opp,ned,av,på etc)kunne jeg brukt Cue til og sende disse kommandoer.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en mail til Moeller og spør om dette er hemmelig eller tilgjengelig. Evt spør hvem som har laget programmet til Xdisplay og ta en prat med dem. Det er jo i moellers interesse at deres system blir så universellt som mulig og dersom de ikke har produktene vil det jo være ønskelig å kommunisere med de produktene som finnes.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på Moellers side i dag at grensesnittene er beregnet for å kommunisere med andre systemer via usb eller rs232 så dette burde gå på noen måte.

Artig å høre om du prøver deg....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilde av http://avforum.no/forum/av-rom-konst...uligheter.html

Skal sette dette i drift om noen dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med tilbakemelding hvordan dette fungerer :-)
    Har selv programert mye X-comfort i min gamle jobb, men x-display var ikke kommet når jeg jobbet med dette.

Spennende og høre, slik at jeg også kan få implementert dette hjemme hos meg...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xdisplay tar kvantesprang på grensesnitt, men mangler logikkfunksjoner som finnes i HM.
    Internettoppkoblingen er ok man takler ikke kraftige sider. Ok til yr.no men VG er bare å glemme. Er ikke beregnet til surfing, men enkle "opplysningstjenester"

Scenario skal være ganske smart 4 stk pr rom og programmeres direkte i betjeningsbildet.

Kun 4 dimmere pr rom og 4 brytere pr rom hvorav en kan styres av ur. Varme kommer som egen funksjon pr rom.

Veldig grei "boks" men skal du være avansert er kanskje egen pc og homeputer bedre løsning. Skal dog være litt knotete å programmere.

Kort fortalt, skal prøve å svare på konkrete svar etter evne...

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder også på finne ut av dette..Jeg har tenkt å gå for en Phillips Pronto remote. Denne har en ekstender med rele utganger som jeg driver å sjekker om den funker sammen med moeller. I teorien så skulle dette funke...men er jo mange på forumet her som bruker F.x Pronto og xcomfort...men har ikke fått noe svar fra noen hvordan de har satt alt sammen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg etter en hel del leting og enorme hinder på veien fått greiene til å virke. Var for å vidt enkelt da man bare hadde rette kommandoer8)
    Men makan til system hos Moeller for å få tilgang til info rundt dette...De står ikke høyt i kurs hos meg etter dette, selvom systemet i seg selv nå fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke tilfeldigvis mer detaljer rundt dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ihverfall gi deg litt...Etter en samtale med Moeller i Norge fikk jeg oversendt et skjema jeg måtte signere på og sende til Moeller i Østerrike. Her lovet jeg dyrt og hellig og ikke dele info videre bla bla bla. Etter å ha ventet i 4 uker ringer det en kar fra Østerrike og spør meg hva i all verden jeg skal med denne protokollen!Han lurte på hvorfor jeg ikke kunne bruke PC`n som kontroller som alle andre. Hvis jeg ville bruke et styresystem ble jeg henvist til en side som solgte Crestron moduler til 2000,- Etter mye argumentasjon fikk jeg protokollen da jeg verken bruker PC eller Crestron. Egentlig burde jeg vel lagt ut protokollen på VG.no, men jeg har jo skrevet under og forholder meg til det. Men....hvis man har en stor porsjon tålmodighet, god argumentasjon etc etc er man i mål:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Logitech

Har fått høre at logitech H1000 og H1100 skal nå ha fått grensesnitt mot xcomfort. Disse skal en få ved siste programvare fra logitech. Har ikke disse selv og har dermed ingen mulighet for å teste dette.
    Anyone out there???

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fimpen
    Her er bilde av http://avforum.no/forum/av-rom-konst...uligheter.html

Skal sette dette i drift om noen dager.
    Selve konsollet ser jo veldig bra ut, men selve det grafiske brukergrensesnittet ligner ikke grisen for det private marked. Det er jo det samme som brukes av fabrikker med flere. Håper virkelig det kan tilpasses med andre ikoner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •