HDMI distribusjonsnett i hjemmet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har du hele CAT5 kabler fra ende til annen eller bruker du patchepanel i skapet eller veggkontakt ? bare lurer litt siden eg har litt sånt..

RGi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde også vært greit å vite hvilken som funket.. og hvilken som ikke funket...

den philips IR saken.. går den over CAT5 eller hvordan funker den ?

-RGi

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellom HDMI>Nettverk extenderne så går det en Cat5 kabel som ikke er skjøtet på noen måte. Hvis du forsøker å kjøre denne gjennom noe som helst patch-panel, nettverkskontakt eller lignende så går signalet til ******* ved lange strekk. Ved korte strekk kan det tenkes at det går, men anbefales ikke.

Hvis dere søker på 4x4 HDMI matrix på Ebay så er den billigste denne boksen: HDMI 4x4 Matrix Switch Splitter V1.3b 1080P FullHD PS3 - eBay (item 280341090087 end time Jun-01-09 11:31:23 PDT)

Dette er den beste boksen jeg har testet og det er nokså ironisk. Gefen lager bokser som koster langt mer, men de var veldig ustabile og jeg testet 3 stk. som alle var ustabile.

Samme firma i Hong Kong har også 2 typer HDMI Extendere (en i svart finish som går maks 30 meter og en i sølv finish som går noen meter ekstra). De har også en 4 x splitter som fungerer utmerket og som koster rundt kr. 105 dollar.

USB til Nettverk extender kjøpte jeg på Leteng for noen hundrelapper ettersom firmaet mitt er kunde der.

Det som jeg ikke kan sette en prislapp på er all jobben jeg brukte for å finne ut av hva som ville fungere. Jeg kjøpte masse forskjellige bokser fra Ebay, men nesten alle hadde sync problemer eller andre "issues".

Slik systemet er nå så opplever jeg kanskje 1 gang i mnd. at bildet faller bort, og da trykker jeg på en knapp på fjernkontrollen så er det tilbake igjen. Det kan jeg leve med, og årsaken er uvisst, men det er nokså mye kabling og bokser i systemet mitt. Det rare er at billedkvaliteten ikke degraderes, men jeg testet dvd-spilleren rett mot tv'en med 1m HDMI kabel vs. gjennom hele systemet og bilde er identisk. Lyden er jeg usikker på, men den virker også veldig bra.

Philips Pronto fjernkontrollen snakker med en boks som står plassert ved alle komponentene via IR-øyer, og som sender RF signal gjennom hele huset. Den virker gjennom alle vegger og til og med utenfor huset.

Mvh
    Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    damn.. da sliter eg slitt.. hihi.. da får eg trekke noen nye kabler til HDMI extenderen eller så får eg sette en extender mellom hver kobling..
    hvilken IR extender bruker du da ? eg regner ikke med at du bruker en lang ledning fra IR øyet ned til utstyret ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    doh.. RF ja.. lurt å lese 2 ganger ja

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg bestilte meg nettopp en blackbox HDMI extender. så får vi se hvordan den går.. eg har uansett ikke 1080P TV nå så får nok ikke testet så høye oppløsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop koblet opp et lite HDMI nett.
    Har kjøpt splitter,matrix og kabler via ebay- portta`s hdmi i Hong Kong. (Hoium)
    God service og gode priser. 220v strømforsyninger.

Kjører 1080p 2m kabel til matrix-10m kabel til splitter-10m kabel til flatskjerm.

Funker som "snus på tube"

HDMI fra pc fungerer også helt smertefritt. (1080p)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoium: I Portta's HDMI sjappa finner jeg nå tre forskjellige HDMI -> cat5/6 extendere.

En sølvgrå som bruker 2 cat-kabler, en svart som bruker 2 cat-kabler og er utformet som en dongle, dvs. man plugger de rett i HDMI-portene (trenger ikke en HDMI-kabel i hver ende eller ekstern strømforsyning) og en sort som bruker 1 cat-kabel. eBay Store: Search results for PORTTA'S HDMI.

Hvilke har du prøvd? Jeg har et strekk på ca 8-9 meter og jeg har allerede trukket en cat7-kabel som jeg kan bruke, så det ville vært utrolig enkelt om jeg fant en brukbar løsning som kun trenger én kabel. Alternativt vil jeg måtte lodde av kontakter, trekke ut 2 cat7-kabler (bruker den ene til VGA mellom PC og "gammel" flatskjerm som ikke støtter 1:1 pixelmapping via HDMI) og en dobbel høyttalerkabel for så å trekke igjennom 3 cat5/6-kabler og høyttalerkabelen igjen. TVn er ikke full HD, så jeg trenger kun 720p uten lyd.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •