Hvordan er det med X10 og andre alternativer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er det med X10 og andre alternativer

God kveld! :-D

Jeg setter igang oppussing av det meste i leiligheten snart og tenker da på hva jeg skal gjøre med lys-/varmestyring..
    Ser at Tronika selger X10 og Zwave. X10 er vel en godt etablert standard innen hjemmeautomasjon og ikke så dyrt. Zwave kjenner jeg ikke så godt til, men det ser mer fancy ut og er dyrere. Begge har de funksjonene jeg trenger.

Det er viktig at systemet er fleksibel, men at det samtidig ikke er alt for komplisert å installere og vedlikeholde med tanke på at vi skal selge en dag.

Er det noen her som har erfaring, og vil fortelle om sine erfaringer.
    Hvordan fungerer det i praksis? Holdbarhet på enheter, kvalitet, "bugs" osv.. :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg hadde et lite "for-prosjekt" i min gamle leilighet og det har virkert bra i 1 år nå, hadde problem med en dimmer som skrudde seg av å på og var ustabil. Etter denne ble byttet var det ikke noe problem lenger. Tydeligvis et mandagsprodukt. Sergej hos tronika er svært hjelpsom og gir god kundeservice! Aldri noe problem!

Bruker brytere bra ACT ( fra tronika.no) og innovus sine moduler. Kvalitetes inntrykket er veldig bra, ikke noe forskjell fra ELKO iallfall. Virker stabilt og bra. Jeg skal snart sette opp en server for å styre det hele, du kan sjekke ut dette nærmere på embeddedautomation.com. Kan bli ganske spennede greier!

Er noen her på forumet som dømmer z.wave nord og ned, men er ikke helt sikker på at de vet hva de snakker om. Alt til sitt bruk mener nå jeg.

Hvis du er interesert i ordentlig designbrytere så ville jeg sett på Merten sin Connect serie. Der virker veldig lovende, men prisen er nesten 3x de fra ACT. Men for et design! Tror også kvaliteten på komponentene er bedre hos Merten enn hos ACT. Jeg har opplevd litt elektroniskstøy når man er ca. 40 cm fra dimmerne til ACT. Dama hører det ikke, men jeg hører det!

Problemet til MErten er at de ikke støttes av Embeddedautomation ennå, men de støttes av homeseer (takket til tronika. no som presset det gjennom). Jeg har en tråd gående på forumet til embeddedautomation.com angående support for Merten.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-Comfort