Logitech Ultimate - Rekkevidde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Ultimate - Rekkevidde

Har et spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg har planer om å plassere utstyr (tuner, Apple TV, PS4, Popcorn osv) i et annet rom enn TV.

Kan jeg styre dette via Logitech Ultimate? Er to vegger mellom utstyr og sittegruppe (ca 6 meter) Tror det bare er Bose anlegget mitt som tar imot RF signaler.

Harmony Ultimate

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan kontrollere annlegget via ultimat fjernkontrollen min fra hvor som helst i leigligheten.
    Jeg har også hubben plassert med forsterker og div utenfor stua, men racket står på andre siden av veggen så er jo ikke langt.

Men harmony kan ikke styre ps4 i det hele tatt, sony har ikke sluppet bluetooth kodene for enheten. Den har også merkbart mindre rekkevidde på håndkontrollern så den mistet kontakt med håndkontrollen når min ps4 stod i racket samme stedet der ps3 hadde fungert feilfritt så måtte flytte ps4 inn i stua for at det i hele tatt skulle fungere og spille med den.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Benytter controller til PS4, de er uansett tilgjengelig i samme rom som TV. Men skjønner at det kan bli problematisk med avstanden.

Men hvordan fungerer det med utstyret som benytter IR? Følger det med sender/mottaker?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve IR styringen skjer via en separat enhet som jeg personlig har stående i racket (den sorte glossy boksen), og to IR emittere som kan brukes om hub'n ikke når fram følger med. men med mindre det er fysisk sikt blokkering til enhetene så skulle det gå greit, jeg forer f.eks en slik extender tilbke inn i stua så jeg kan styre tv\projektor etc også men hubben er såpass kraftig at den reflekterer signaler av flater foran seg så så selv om den står bak receivern min i racket så fungerer den fint.

Man kan også bruke selve fjernkontrollen til og sende IR signaler med også, men da må man plutselig sørge for og peke i rette retning igjen.

Harmony Ultimate gir deg også tilgang til harmony appen siden den også krever samme huben så du kan styre systemet via smart mobil etc også med den har du rekkevidde så lenge du har tilgang til ditt trådløse nett, og om man er villig åpne rutern din hvor som helst i verden for den saks skyld men kan ikke anbefale det både praktiskt og nett sikkerhets messig.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager grunnleggende spørsmål: Glossy boks må stå i nærheten av der fjernkontrollen betjenes. Betyr dette at den sorte glossy boksen sender IR signalet videre til utstyret? Må jeg ha noe kablet mellom denne boksen og ned til utstyret som står i et annet rom?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve hånd enheten snakker med hubben via RF, og kun med hubben, det er egentlig hubben som styrer hele greia og nei, med mindre du har utstyr to forskjellige steder så trengs ikke mer kabel på hubben enn strøm.

Men du har vel en tv i selve rommet også, da om mulig hadde det kanskje verdt best og fore en IR extender ut fra hubben, men som nevnt du kan også stille inn så at signalene til den enheten blir sendt fra fjernkontrollen direkte, men da vil den selvsagt også ha samme rekkevidden som en ellers vanlig fjernkontroll, og f.eks styring fra smart appen vil kunne bli merkelig om f.eks håndenheten ligger begravd i en sofa pute.
    Da er ikke systemet smartere enn at den f.eks tror tven er slått på mens den egentlig aldri fikk det signalet og makroene kan gå i frø fort.

Ville sånn sett kanskje anbefalt og skaffe den fra f.eks elkjøp eller co med grei retur policy så du kan få testet det ut, den er langt fra så "ultimat" som logitech vil at den skal være og om man har noen som helst litt utenfor a4 annlegg (tok meg omtrent 2 år før jeg kom fram til en løsning som forsåvidt fungerer til og styre både projektoren og tven).

Synes sånn sett den kan være en smule dyr, men det er også eneste harmonyen jeg kunne forestillt meg fungere hos meg, selv om det har verdt litt små knoting i oppsettet (men nå er jeg kanskje en smule sær i hue og hehe).
    Denon AVR-4520 CI

Lignende tråder

1. Logitech Harmony Ultimate - ris, ros og Q&A
    By Wilford in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 79
    Siste melding: 01-20-2015, 17:32
  2. Svar: 11
    Siste melding: 03-27-2014, 00:10
  3. Svar: 0
    Siste melding: 01-22-2014, 18:40
  4. Logitech Harmony Ultimate - Styre HTPC/XBMC via nettverket?
    By dEEP in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 3
    Siste melding: 07-16-2013, 23:12
  5. Tastatur og mus med god rekkevidde
    By Evenode in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 01-15-2011, 19:07

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg