PROBLEMER MED STRØM TIL AV. 16A NOK?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PROBLEMER MED STRØM TIL AV. 16A NOK?

Etter nå sist ha mistet min gamle SVS sub til noen svidde motstandere, + + på printplaten, samt tidligere opplevd at både TX-P50GT60'en(2 turer med 2 forskjellige panelfeil) og SC-LX76'en(død hdmi 1 ut) har fått noen snodige feil.
    Samt at Seagate-diskene har sine problem (spin-click-die-repeat) etter kun 6 mnd's bruk.
    -screenshot_3-jpg -screenshot_5-png -screenshot_4-png
    Så sa overspenningsvern-sikringen i sikringsboksen takk for seg idag.
    Jeg leier 65kvm over en garasje og det meste er gjort av utleier.
    Han påstår alt er 100%, men jeg begynner sterkt å tvile.
    -screenshot_1-png -screenshot_2-png
    Hans elektrikerkompis ler rått av meg visstnok, fordi jeg har mer en 7 "duppedingser" koblet til i stuen. Ala pc, padde, tv og forsterker osv.
    Det er derfor ting ryker får jeg beskjed om.

Jeg har 2 overspenningsvernpadder koblet til alt av-utstyret. Dette på en 16A kurs. dvs ca 3600 watt.

Jeg trodde strøm brydde seg om hvor mye, og ikke hvor mange...
    Altså om jeg bruker 1000W normal bruk, så betydde det ikke noe om det er 7 eller 17 ting koblet til.

Så hva kan feilsøkes uten større investeringer?
    Tar jeg feil? Regner meg fram til ca 1KW normal bruk.
    Skal kjøpe Digital strømmåler PM-300 fra Jula på mandag, samt nytt multimeter.
    http://www.jula.no/digital-strommaler-pm-300-406100
    http://www.jula.no/multimeter-ut33-d-405015

Har jeg for mange ting via kursen/mine 2 padder?
    Burde jeg investert i UPS? 2X600W a 999,- eller 1X1.1 kWa 1495,-
    https://www.komplett.no/bluewalker-p...-1000va/613087
    https://www.komplett.no/bluewalker-p...-2200va/800578

Gjør UPS strømmen mer stabil?

Tar imot alle tips og råd til å trygge av-tingene mine.

Liten kort liste over "duppedingser" i stua, dvs alt på 16A-kursen:

Zyxel fra Telernor (egen jordet overspenningskontakt på rj45 fra vegg)
    2 switcher

Panasonic TX-P50GT60
    Pioneer SC-LX76
    Med800X3D
    Canal Digital pvr
    Sacd
    Onkyo bdp
    Orei bdp
    Chromecast
    Pioneer sub
    Antimode 8033
    SVS 20-39 PC-Plus

Laptop
    E-SATARaid 4tb
    4 seagate usb 3 expansion
    Usb3 hub(egen strøm)
    1 Printer

Galaxy N3 lader
    3 lamper
    AAbatt lader
    Revitive fotgreie
    MVH
    ODIE

GT60
    SC-LX76
    KEF CODA 9
    INFINITY BETA C250
    INFINITY BETA 10
    RADIONETTE CINEMA 50CH
    SVS-SSS-01

PIONEER S-W80S-K
    Anti-Mode 8033
    SVS 20-39 PC-Plus

CD ADB HD PVR 5720 CDX
    MED800X3D
    WD TV-LIVE
    ONKYO BD-SP309B
    PIONEER DV-600AV-K
    SONY RDR-HX820
    PS 3 80GB
    PS 2
    WII

ACER ASPIRE T 8942G
    IPAD 1
    GALAXY SI

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det høres ut som du har for mye koblet på, og som du sier skal ikke antallet ha så mye å si.
    Selv har jeg bl.a. to PCer, to suber, tre effektforsterkere, en TV, en PJ pluss en del småbokser koblet på en 16A kurs, og har aldri hatt problemer.

Men som du selv er inne på siden du har tenkt å handle multimeter, sjekk spenningen, både når alt er slått av og når du belaster kursen litt. Kan jo f.ks. være at det er spart penger på kabeldimensjoner som gjør at spenningen faller, eller at spenningen er alt for høy når det er lite belastning på kursen.

Som du selv er inne på kan det hende at en UPS kunne vært en løsning, da skal du være sikret riktig spenning, men da bør du styre unna de rimeligste.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det ser ut som det du har "streket" opp i sikringskapet ikke er ett overspenningsvern men en jordfeilbryter, som antageligvis er forankoblet mange/alle kurser i skapet ditt. 0,03 er lite, og var slikt som det ble gjordt før. Nå er som regel alle sikringer kombiautomater, altså at de har egne jordfeilbrytere på hver kurs.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At duppedingsene skulle "ryke en etter en" hvis man hadde mer enn 7 stykker koblet på samme kurs?

I TV-stuen har jeg 11 bokser koblet på samme kurs - TV, effekttrinn, DACer, sub, etc. etc. - og på arbeidsrommet mitt har jeg 10 bokser - alt fra PC, DAC, effekttrinn etc. Har hatt det slik i årevis, og har aldri hatt noen som helst problemer.

Jeg tror ikke antall bokser er viktig, men det kan være at noen av boksene til trådstarter har egenskaper i strømforsyningen som gjør at de påvirker hverandre når man slår dem på og av, og at det er her hunden ligger begravet. Dette vet jeg for lite om, men som sagt: jeg har aldri hatt noen problemer med mitt store antall bokser.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maks 7 bokser på en kurs er bare tull og tøys. Det handler om forbruk, ikke antall punkter. Førvrig er 0,03A (30mA) er påkrevd jordfeilgrense, dvs. da må det gå strøm mellom ett av stikkene i stikkontakten og jord for at den skal slå ut. En jordfeil pleier forøvrig ikke å knekke utstyr på innsiden, kun å slå ut vernet.

Mange forbrukspunkter på en kurs kan være ett problem når man slår på kursen, fordi mye elektronisk utstyr kan trekke voldsomt mye strøm i et kort øyeblikk. (En laptop kan faktisk trekke oppimot 70A i en kort periode -- det er derfor det gnister når man plugger den inn.) Hvis det er mange nok av disse strømmene ved oppstart, kan det bli vanskelig å få sikringen til holde seg på. Automatsikringer har noe som heter karakteristikk som bestemmer hvor lett en sikring går på grunn av slike oppstartsstrømmer.

Jeg ville tatt kontakt med everket/netteier og forklart at du har hatt mye utstyr som har gått fyken. For meg virker det som overspenning og annet "grums" på nettet som har tatt knekken på utstyret. Det er netteiers ansvar å sikre at spenningen er i henhold til krav. De kan da sette opp en måleboks i leiligheten din for å overvåke spenningen over en periode på ett døgn eller en uke.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Maks 7 bokser på en kurs er bare tull og tøys. Det handler om forbruk, ikke antall punkter. Førvrig er 0,03A (30mA) er påkrevd jordfeilgrense, dvs. da må det gå strøm mellom ett av stikkene i stikkontakten og jord for at den skal slå ut. En jordfeil pleier forøvrig ikke å knekke utstyr på innsiden, kun å slå ut vernet.

Absolutt. Ville bare poengtere at nå er det gjerne 30mA på hver kurs, og ikke på hele anlegget slik som tidligere. Uten at det skal ha noe med hvorfor utstyret hans ryker

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst tusen takk for input.
    Mange verdensmestere(ref elektrikervennen til utleier)
    der ute, men erfaringer og kunnskap er kjekt å få.

Da er alt oppe og går igjen.
    Men det blir nok tur på Jula i morgen. Trenger å vite fakta.
    Ny bryter på plass.
    -screenshot_6-png

Men er en UPS på 1,1 Kw nok om ikke absolutt alt i stua er koblet til. (se første post)
    Viktigste avprodukt er must, men vil de ha spikes som gjør at 1.1Kw ikke vil holde?
    Noen som har erfaringer å dele?
    Vil UPS'en takle eventuell problem i tilførsel?
    Vil den gi bedre og mer stabil strøm ut?
    Eller har jeg misforstått?

https://www.komplett.no/bluewalker-p...-2200va/800578 1.495,- NOK

-800578-jpg-2618146e-4497-4554-b985-01c43fa73445-jpg

UPS Teknologi Interaktivlinje
    Inngangsspenning AC 220/230/240 V
    Inngangsspenningsverdiområde AC 170 - 280 V
    Inngangskobling(er) 1
    Detaljer om strømutgangskoblinger 2 x strøm IEC 320 EN 60320 C13
    2 x strøm CEE 7/7 (SCHUKO)
    Utgangsspenning AC 220/230/240 V ( 50/60 Hz )
    Effektkapasitet 1.1 kW / 2200 VA

Ellers noen gode forslag på hvorfor HDMI 1 ut på SC-LX76 døde?
    Eller først powerpanelet, deretter hovedkortet på min TX-P50GT60 døde?
    BTW, er misfornøyd etter året har gått. Rart grønnskjær i nærbilder.
    -2014-06-13-u00252b00-10-23-jpg
    brukt disse instillingene:
    http://www.avforums.com/threads/pana...tings.1762335/
    Kjørte inn ca 250 timer og kjører bar med jevne mellomrom.

Og forrige helg døde SVS 20-39 PC-Plus med et klikk da jeg slo den på.
    Feilen ligger visst her i strømdelen av printkortet.
    Så nå bestilles det en 800w pc12 sledge.
    -screenshot_3-jpg

Diskene som jeg har er alle Seagate-
    4 Seagate® Expansion Desktop 3TB
    Samt internt i MED800X3D en Seagate NAS HDD 3TB SATA3.0
    Og føler de blir vel varme, samt spin-click-die-repeat innimellom.

Husleia er 7500,- for 65kvm strøm inkludert, men føler det begynner å koste å bo her.
    Men jeg kan kjøre volum uten å plage naboene, så vil slite med å finne leilighet som funker på samme måte.

Igjen, takker så mye for alle tilbakemeldinger.
    Sist endret av ODIE; 08-03-2014 kl 18:28 Begrunnelse: Glemte å takke alle
    MVH
    ODIE

GT60
    SC-LX76
    KEF CODA 9
    INFINITY BETA C250
    INFINITY BETA 10
    RADIONETTE CINEMA 50CH
    SVS-SSS-01

PIONEER S-W80S-K
    Anti-Mode 8033
    SVS 20-39 PC-Plus

CD ADB HD PVR 5720 CDX
    MED800X3D
    WD TV-LIVE
    ONKYO BD-SP309B
    PIONEER DV-600AV-K
    SONY RDR-HX820
    PS 3 80GB
    PS 2
    WII

ACER ASPIRE T 8942G
    IPAD 1
    GALAXY SI

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis 30mA Jordfeilbryter ryker støtt og stadig er det enten feil på bryteren, eller feil på elektriske...
    Når han dærre spydige elektrikeren (og utleier?) byttet bryteren skulle han også selvfølgelig også ha Isolasjonstestet installasjonen (noe som er et minimumskrav i sluttkontrollen, men problematisk ift strømpaddene som har OSV).
    Om en komponent i ditt utstyr har feil, kan det være nok til å løse ut JFB (reel jordfeil)

Store Gårdsbruk med flere bygg og stort forbruk, står fortsatt koblet med 30mA på inntaket og det fungerer. (dog ikke optimalt)
    En garasjeleilighet skal ikke ha noen problemer med en felles JFB, med mindre det faktisk er en Jordfeil, hvor den faktisk skal løse ut.
    (Eller defekt bryter, som nå er byttet)

Utstyr som ryker, så kan det være hva som helst, eller ingenting...
    Nett-leverandør har plikt inn til måleren (ift % spenningsfall ift forventet forbruk når installasjonen fant sted) om denne garasjen ligger X antall meter unna inntaket og har en underdimensjonert (ift lengde) kabel så er ikke det leverandørens problem.
    Støy på nettet genereres stort sett lokalt (strømforyninger, dimmere, frysere, og alt av elektronikk), og er som oftest heller ikke noe leverandør har skyld i...

1. Sjekk spenningsfall når du spiller høyt, om spenningen faller ned til 200v foreksempel så kan det være en del av problemet. (gjerne test med Komfyren i bruk)
    2. Din ide om å kjøpe/bruke UPS på det dyreste utstyret er god, UPS som rensker sinuskurven (AC-DC-AC), god UPS = god effekt
    3. Utleier har nok ingen plikter ift dette.
    4. Ved sjekk fra nettleverandør, og det ikke er noen feil, belastes kunden med X kr for jobben. (1500kr foreksempel, men varierer)

Tanke, om du kobler til alt du har på utgangen av UPS, og en eventuell "støy-feil" ligger på noe av dette så vil du vel i prinsipp isolere alt utstyret i en strømkrets med støy på.. :P

"Velkommen til norge, landet med "Isolert" Terra..."

1.1kW = 4,78 A strømtrekk maks. ( og de anbefaler vel en god margin ift å makse)
    (Vennligst ikke tenkt at forsterkeren er 2x400watt, det er ikke snakk om samme tallene.......)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84 Vis post
    Hvis 30mA Jordfeilbryter ryker støtt og stadig er det enten feil på bryteren, eller feil på elektriske...
    Når han dærre spydige elektrikeren (og utleier?) byttet bryteren skulle han også selvfølgelig også ha Isolasjonstestet installasjonen (noe som er et minimumskrav i sluttkontrollen, men problematisk ift strømpaddene som har OSV).
    Om en komponent i ditt utstyr har feil, kan det være nok til å løse ut JFB (reel jordfeil)

Store Gårdsbruk med flere bygg og stort forbruk, står fortsatt koblet med 30mA på inntaket og det fungerer. (dog ikke optimalt)
    En garasjeleilighet skal ikke ha noen problemer med en felles JFB, med mindre det faktisk er en Jordfeil, hvor den faktisk skal løse ut.
    (Eller defekt bryter, som nå er byttet)

Utstyr som ryker, så kan det være hva som helst, eller ingenting...
    Nett-leverandør har plikt inn til måleren (ift % spenningsfall ift forventet forbruk når installasjonen fant sted) om denne garasjen ligger X antall meter unna inntaket og har en underdimensjonert (ift lengde) kabel så er ikke det leverandørens problem.
    Støy på nettet genereres stort sett lokalt (strømforyninger, dimmere, frysere, og alt av elektronikk), og er som oftest heller ikke noe leverandør har skyld i...

1. Sjekk spenningsfall når du spiller høyt, om spenningen faller ned til 200v foreksempel så kan det være en del av problemet. (gjerne test med Komfyren i bruk)
    2. Din ide om å kjøpe/bruke UPS på det dyreste utstyret er god, UPS som rensker sinuskurven (AC-DC-AC), god UPS = god effekt
    3. Utleier har nok ingen plikter ift dette.
    4. Ved sjekk fra nettleverandør, og det ikke er noen feil, belastes kunden med X kr for jobben. (1500kr foreksempel, men varierer)

Tanke, om du kobler til alt du har på utgangen av UPS, og en eventuell "støy-feil" ligger på noe av dette så vil du vel i prinsipp isolere alt utstyret i en strømkrets med støy på.. :P

"Velkommen til norge, landet med "Isolert" Terra..."

1.1kW = 4,78 A strømtrekk maks. ( og de anbefaler vel en god margin ift å makse)
    (Vennligst ikke tenkt at forsterkeren er 2x400watt, det er ikke snakk om samme tallene.......)
    Ikke alle i Norge har IT. TS er fra Bergen, og der, som i Stavanger-området er TN veldig utbredt. Men dog når jeg ser på bildene, så virker det som TS har et IT-anlegg.

Mye lydutstyr er dobbelisolert, og dermed ikke jordet. Hvis ikke jeg husker feil, så er ikke min SVS sub jordet. Det eneste utstyret som pleier å være jordet er større effektforsterkere, prosjektorer, TV-er.

Men.. Jeg har vært borti jordfeil i antenneanlegg i en større bygning uten at den slo ut JFB lokalt, men med mer enn nok strøm til at den burde slå ut JFB og til å kverke inngangen på TV-en. Derfor er det veldig viktig å installere galvanisk skille på coax-kabelen dersom man inn coax fra en annen boenhet.

De fleste TV-er er jordet, eller skal være jordet. Men hvis TV-en flyter, dvs. ikke er jordet igjennom jordet stikkontakt, så skal man være forsiktige dersom man kobler sammen jordet utstyr igjennom lydkabelen. Jord i signalkabelen blir da også galvanisk jord og kan føre ganske høye spenninger og jordstrømmer (hvis ikke da JFB fanger det opp). F.eks. hvis man har en PC som er jordet og en TV som ikke er jordet. TVen er koblet til et coax antennenett. Dersom man kobler en mini-jack kabel eller en DVI kabel fra PC til TV, kan det både bite og gniste og i verste fall slå ut jordfeilbryteren!

Jeg er ikke helt enig i at ikke strømleverandøren nødvendigvis er fri. Naboer som industri, eller lange strekk, sist på linja, etc. kan være årsaker til problemer som dette. Men det er riktig at mye støy genereres internt i boligen. Men så heftig at det ødelegger annet utstyr? Da er det jo ikke ihht kravene for CE-merkingen.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer info til mine gode rådgivere.

Garasjen står 5 meter fra hovedbygg.
    Kabel går fra hans skap til mitt via bakken.
    Tror strekket er i heftig vinkel, så vi snakker trolig om 30m +/-

HOVEDSIKRING 40A
    JORDFEILBRYTER 30mA

8 KURSER
    OPPE FRA VENSTRE
    KOMFYR 25A, GANG/TRAPP/HEMS/UTE 16A, TROLIG? VARMTVANNSBEREDER 16A, SOVEROM 2 ETG 13A

NEDE FRA VENSTRE
    VASKEMASKI/TØRKETROMMEL 16A, BAD M VARMEKABEL 16A, STUE 16A, KJØKKEN 16A
    -screenshot_5-png

STUE 2 RADER M SPOTTER U DIMMER(ryker til stadighet)
    Skriver 2 lamper i hvert sitt støpsel.

Bak tv:

2 stk Cotech EMP426SATT direkte i jordet på vegg.
    (tv og amp er på hver sin)
    2 enkle padder med sikring deretter på ene og 1 på den andre. Alle jordet.

-51qbihxajvl-_sl500_-jpg-screenshot_8-png

Zyxel har eget APC ProtectNet GigabitOverspenningsvern for RJ-45 fra vegg til router.
    -329006-jpgGeneral

Enhetstype Overspenningsvern - ekstern
    Farge Beige
    Strømenhet

Dataline Surge Protection Ethernet 10/100/1000Base-T - RJ-45
    Transientundertrykking Ja
    Transientresponstid 1 ns

Men jeg har ikke noe mellom parabol og PVR fra Canal Digital, men vurdert tanken på å jorde selve antennen utvendig.
    Har ikke tenkt på galvanisk skille da jeg ikke har sett dette for parabol.

Skal som tidligere nevnt på Jula imorgen, og kommer tilbake med resultatene.
    Men er foreløpig beroliget vedr antall duppedingser på en kurs.
    Men stabilitet/kvaliteten på strømmen er jeg vel fortsatt skeptisk til.
    MVH
    ODIE

GT60
    SC-LX76
    KEF CODA 9
    INFINITY BETA C250
    INFINITY BETA 10
    RADIONETTE CINEMA 50CH
    SVS-SSS-01

PIONEER S-W80S-K
    Anti-Mode 8033
    SVS 20-39 PC-Plus

CD ADB HD PVR 5720 CDX
    MED800X3D
    WD TV-LIVE
    ONKYO BD-SP309B
    PIONEER DV-600AV-K
    SONY RDR-HX820
    PS 3 80GB
    PS 2
    WII

ACER ASPIRE T 8942G
    IPAD 1
    GALAXY SI

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering.

Nytt måleapparat viser ca 244V på alle faser på hovedsikring.
    Ut fra sikringen til stua er det ca 230V
    "Flott" arbeid med ny jordfeilbryter.

-screenshot_9-png -screenshot_16-png -screenshot_17-png -screenshot_18-png -screenshot_19-png -screenshot_15-png

Har hatt disse målerene på noen timer. Slappet av med Captain America The Winter Soldier med litt guffe,
    men SVS 20-39 PC-Plus'en er fortsatt ute av drift i påvente av ny Replacement Amp Sledge STA-800D PC12-Plus.

Her tatt etter 1 1/2 timers bruk:
    Volt/Watt aktiv og max/Ampere max
    -screenshot_21-png -screenshot_10-png -screenshot_12-png -screenshot_11-png

Disse tatt etter filmen:
    Volt/Watt aktiv og max/Ampere aktiv og max

-screenshot_27-png -screenshot_22-png -screenshot_23-png -screenshot_24-png -screenshot_25-png -screenshot_26-png -screenshot_28-png -screenshot_29-png

Så om noen dager vil eg poste nye og bestemme meg for UPS eller ei. Koster å være kar.
    Videre undersøkelser om skitten strøm, sinuskurver osv får vente.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -screenshot_13-png  
    MVH
    ODIE

GT60
    SC-LX76
    KEF CODA 9
    INFINITY BETA C250
    INFINITY BETA 10
    RADIONETTE CINEMA 50CH
    SVS-SSS-01

PIONEER S-W80S-K
    Anti-Mode 8033
    SVS 20-39 PC-Plus

CD ADB HD PVR 5720 CDX
    MED800X3D
    WD TV-LIVE
    ONKYO BD-SP309B
    PIONEER DV-600AV-K
    SONY RDR-HX820
    PS 3 80GB
    PS 2
    WII

ACER ASPIRE T 8942G
    IPAD 1
    GALAXY SI

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og etter 1 uke 1 dag:
    (venter fortsatt på reserveampen til svs-subben)

Noen skumle tall?

-str-mm-ling-1-uke-etter-svs-jpg
    MVH
    ODIE

GT60
    SC-LX76
    KEF CODA 9
    INFINITY BETA C250
    INFINITY BETA 10
    RADIONETTE CINEMA 50CH
    SVS-SSS-01

PIONEER S-W80S-K
    Anti-Mode 8033
    SVS 20-39 PC-Plus

CD ADB HD PVR 5720 CDX
    MED800X3D
    WD TV-LIVE
    ONKYO BD-SP309B
    PIONEER DV-600AV-K
    SONY RDR-HX820
    PS 3 80GB
    PS 2
    WII

ACER ASPIRE T 8942G
    IPAD 1
    GALAXY SI

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gjordt tilkoblingene i skapet selv, eller elektriker? Snakker da primært om jordfeilbryteren din.

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det utleier selv som har gjort, "Verdensmesteren". Ikke elektriker.

NB. SVS 800 sledge i hus. Kalibrering i dag og så får vi se hva målerene sier etterhvert.
    MVH
    ODIE

GT60
    SC-LX76
    KEF CODA 9
    INFINITY BETA C250
    INFINITY BETA 10
    RADIONETTE CINEMA 50CH
    SVS-SSS-01

PIONEER S-W80S-K
    Anti-Mode 8033
    SVS 20-39 PC-Plus

CD ADB HD PVR 5720 CDX
    MED800X3D
    WD TV-LIVE
    ONKYO BD-SP309B
    PIONEER DV-600AV-K
    SONY RDR-HX820
    PS 3 80GB
    PS 2
    WII

ACER ASPIRE T 8942G
    IPAD 1
    GALAXY SI

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det grønnstikket på skjermen din er sannsynligvis feilkalibrert gråskala. Plasma drifter ganske mye de første par hundre timene så den bør rekalibreres av noen som kan det.

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte den inn ca 250 timer før kalibrering.
    Dette la eg merke til ca etter 10-11 mnd.

Men har begynt å leke litt på egenhånd.
    Ingen kalibrerere i Bergen så det vil koste skjorten.

Men tusen takk for innspillet.
    MVH
    ODIE

GT60
    SC-LX76
    KEF CODA 9
    INFINITY BETA C250
    INFINITY BETA 10
    RADIONETTE CINEMA 50CH
    SVS-SSS-01

PIONEER S-W80S-K
    Anti-Mode 8033
    SVS 20-39 PC-Plus

CD ADB HD PVR 5720 CDX
    MED800X3D
    WD TV-LIVE
    ONKYO BD-SP309B
    PIONEER DV-600AV-K
    SONY RDR-HX820
    PS 3 80GB
    PS 2
    WII

ACER ASPIRE T 8942G
    IPAD 1
    GALAXY SI

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 16 dager, og nokken filma med subben på plass siste dagane, viser MAX W høgste W ved et eller anna øyeblikk og totalen er vel høg nok.
    Men er dette eit forbruk og påkjenning som er skadeleg/farlig for utstyret på desse 2 paddene?

OG EN 1,1 W UPS KAN BLI FOR LITE?
    Men om eg fjerner noen billige duppeditter fra paddene kan det da gå, eller?

LIVE A: 1, 39 A + 1,56 A = 2,95 A

​MAX A: 2,62 A + 3,09 A = 5,71 A

​LIVE W: 325 W + 194 W = 519 W

​​
    ​MAX W: 613 W + 549 W = 1163 W *****

​LIVE V: 237 V

MVH
    ODIE

GT60
    SC-LX76
    KEF CODA 9
    INFINITY BETA C250
    INFINITY BETA 10
    RADIONETTE CINEMA 50CH
    SVS-SSS-01

PIONEER S-W80S-K
    Anti-Mode 8033
    SVS 20-39 PC-Plus

CD ADB HD PVR 5720 CDX
    MED800X3D
    WD TV-LIVE
    ONKYO BD-SP309B
    PIONEER DV-600AV-K
    SONY RDR-HX820
    PS 3 80GB
    PS 2
    WII

ACER ASPIRE T 8942G
    IPAD 1
    GALAXY SI

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet egentlig ikke hvor du vill, men ser ikke særlig mye galt i målingene dine. Skader på utstyr kan skyldes uren strøm heller enn at du drar mye strøm. Opplevde dette på en lydprosessor da den var koblet til samme kurs som en varmepumpe. Ble slått ut to ganger og siste gang måtte jeg legge inn firmware på ny. Forsterkeren jeg hadde før, en Yamaha 2010, fikk feil på displayet fra tid til annen.

Var ikke mening at varmepumpa skulle gå på samme kurs som kino'n men nå gjør den nå det..., så nå sitter det et Schaffner støyfilter foran alt av elektronikk i kino'n og problemene er bort.

Den svidde motstanden din skyldes vel heller kanskje at du har kjørt den litt hardt enn at du bruker mye strøm
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer ODIE sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    BERGEN
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lommaboka kunne ha strekt seg til en https://www.komplett.no/bluewalker-p...-2200va/800578
    Men med en max-peak på 1163 W vil vel den ikke holde. Men noen ting kan jo holdes utenfor.
    Skriver scorpionen84

Mine målinger viser MAX A: 2,62 A + 3,09 A = 5,71 A ,så det sier og boom.

Men et Schaffner støyfilter, vil det være noe jeg kan lett implementere?

Ingeniør'n spør kor eg vil........
    Sjøl med dårlig råd bør eg prøve og ta vare på det utstyret jeg har kjøpt/arvet.
    Så derfor ønsker jeg input på om det er noe jeg gjør dumt, og helst billige måter å beskytte det på.

NB!
    Shoutout til SVS for utmerket kundeservice.

Som dere har fått med dere røk amp-en , så jeg kontaktet SVS og de sa kjapt at den var gåen.
    Replacement Amp skulle kostet 500$ pluss shipping, også toll, handling, mva her på berget.
    De var lei seg på mine vegne og tilby 350, pluss pluss.
    Så sjekket eg her hva Lspund skulle ha. 4500,- pluss frakt. Jeg nevnte SVS's tilbud og da ble Lsound-fyren irritert og sa de ikkje hadde lov å selge det til meg.
    SVS derimot kom tilbake med fri frakt på toppen.
    Sparte over 2000,- NOK på denne.

Kundeservice er å hjelpe kunden, og ikke klage overfor meg at andre er bedre.
    HEIA SVS

MVH
    ODIE

GT60
    SC-LX76
    KEF CODA 9
    INFINITY BETA C250
    INFINITY BETA 10
    RADIONETTE CINEMA 50CH
    SVS-SSS-01

PIONEER S-W80S-K
    Anti-Mode 8033
    SVS 20-39 PC-Plus

CD ADB HD PVR 5720 CDX
    MED800X3D
    WD TV-LIVE
    ONKYO BD-SP309B
    PIONEER DV-600AV-K
    SONY RDR-HX820
    PS 3 80GB
    PS 2
    WII

ACER ASPIRE T 8942G
    IPAD 1
    GALAXY SI

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint det ordner seg. Schaffner filteret ser ut som et kraftig strøm padde. Skaffet det ifm jobben for sikker 10 år siden. Ikke av de billigste men så virker det og. Du kan lese mer om schaffner her http://www.schaffner.com/
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Får strøm i meg !!! ??? :-/
    By Dj-Timoty in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 36
    Siste melding: 02-03-2010, 17:19
  2. Får mer strøm!
    By lienback in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 08-04-2009, 22:36
  3. Svar: 11
    Siste melding: 05-28-2008, 23:56
  4. Ask C105 - problemer med bildet/strøm(?)
    By Foliz in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 11-02-2006, 19:34
  5. Problemer med strøm/reciver
    By Mannen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 09-06-2005, 14:08

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg