xComfort Smart Home Controller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dtrygg Vis post
    Hei,
    Jeg la nå til et ekstra lyspunkt (CSAU-01/01 og CTAA-01/04). Når jeg nå prøver å koble de mot Smart Home Controller i MRF får jeg henholdsvis følgende feilmeldinger:
    Det er ikke tilstrekkelig RF-forbildelse mellom Smart Home Controller og lys loft (CSAU-01/01).
    Det finnes ingen felles første Router for alle forbindelser til denne sensoren (CTAA-01/04).
    Under Rediger->Valgmuligheter kan du velge om du får lov til å tegne koblinger selv om RF forbindelsen ikke er beregnet.

Du må lese inn mottakskvalitet på nytt og etter det beregne alle forbindelser. Da kalkulerer MRF den beste routingen av signalene.
    Når dette er ferdig må du overføre endringene ut til komponentene.

Til slutt lager du en ny datapunktliste som du sender til SHC.

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg mottatt de billige kameraene fra dealextreme, men de ser ikke ut til å dukke opp i SHC sånn uten videre.

rogers: måtte du gjøre noe spes for å få dem til å dukke opp i SHC? jeg har også kun 4 valg i nedtrekksmenyen på valg under manuell tillegging av kameraer, jeg taster inn ip til kamera, brukernavn, passord, og port 554 (som er oppført som mediaport i kameraet) men når det legges til i listen, så står det kun "camera offline"

Noen tips, eller er jeg lost med denne typen kamera. De er ONVIF kameraer.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea Vis post
    Noen tips, eller er jeg lost med denne typen kamera. De er ONVIF kameraer.
    Se om du finner settinger for substream / secondary stream på kamera. Denne skal stå til mjpeg istedet for H.264.

Roger

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Smart Home Controller iOS app versjon 1.2.1 tilgjengelig fra appstore.
    Primært en iOS8 bugfix.

Roger

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kun settes til H.264, har iallefall ikke noe annet å velge i nedtrekksmenyen..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kameramodell var det du kjøpte på DX?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, når jeg nå høyreklikker på Smart Home Controller i MRF for å finne IP-adressen så rapporterer den adresse 0.0.0.0, og jeg kommer ikke frem til den ved å klikke på IP-adresse linken. Den hadde en annen IP adresse før, men har nå av en eller anne grunn skiftet. Noen som vet hva som foregår og hva om må gjøres for å få det tilbake. Reset i 15 sek er allerede prøvd.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dtrygg Vis post
    Hei, når jeg nå høyreklikker på Smart Home Controller i MRF for å finne IP-adressen så rapporterer den adresse 0.0.0.0, og jeg kommer ikke frem til den ved å klikke på IP-adresse linken. Den hadde en annen IP adresse før, men har nå av en eller anne grunn skiftet. Noen som vet hva som foregår og hva om må gjøres for å få det tilbake. Reset i 15 sek er allerede prøvd.
    Sjekk i DHCP tabellen på routeren din. Den har nok fått en ny adresse, og reset vil ikke endre noe på dette.

Jeg kjører fast IP på mine Smart Home Controllere. Fungerer veldig stabilt og fint.

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea Vis post
    Da har jeg mottatt de billige kameraene fra dealextreme, men de ser ikke ut til å dukke opp i SHC sånn uten videre.

....

Litt nysgjerrig på hvordan det går med kamerakjøpet.
    Hvilket kamera var det du kjøpte og hvordan gikk det med oppkoblingen?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig imponerende presentasjon må jeg si. Jeg vil nesten si at eaton selv ikke har like gode salgsbrosjyrer for xComfort som det du har her!

Jeg har lenge vektet for og imot på xComfort. En ting som vekter imot er at tilgjengeligheten er dårlig med mindre man er installatør og det gjenspeiles i prisen. Iallefall med de påslagene elektrikere opererer med. (Nå henter jeg varer hos grossist, så det er ikke så problematisk for meg). En ting som vekter for er at det finnes et stort utvalg av komponenter, og at kvaliteten på disse virker bra. Men det virker som en ganske høy terskel for å komme inni.

En viktig funksjon for meg er å kunne integrere dette med egne tjenester. F.eks. skal jeg styre receiver, prosjektor og mediaspiller fra en liten server (type Raspberry pi) og da er jeg avhengig av et smarthussystem som lar seg integrere med dette. Kan xComfort sende og motta eventer over nettverket som jeg kan hente ut/sende?

Jeg leker for tiden med noe zWave-systemer fra Nexa, og styrer det fra Telldus. Fordelen med dette er at Telldus er open-source og dermed har jeg lett tilgang på å programmere dette på egen server. Ulempen er byggekvaliteten på Nexa og Telldus ikke er i nærheten av kvaliteten man har på f.eks. Elko og xComfort. Man må også programmere sykt mye for å få et grensesnitt som er like vakkert som det man får her med xComfort.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Utrolig imponerende presentasjon må jeg si. Jeg vil nesten si at eaton selv ikke har like gode salgsbrosjyrer for xComfort som det du har her!

En viktig funksjon for meg er å kunne integrere dette med egne tjenester....
    Eaton har kjøpt rettighetene til mye av det du ser på siden min. Bilder, illustrasjoner, ikoner mm.

Når det gjelder styring vha. egne tjenester så er det muligheter, men jeg har ikke forsket på dette selv.
    Du kan sjekke ut denne siden hvor du finner et bibliotek for xComfort styring via USB kommunikasjonsgrensesnitt: https://github.com/mifi/libxcomfort

Sjekk også ut denne siden: http://www.ip-symcon.de/en/

Roger
    Sist endret av rogers; 10-27-2014 kl 23:10

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg leker for tiden med noe zWave-systemer fra Nexa, og styrer det fra Telldus. Fordelen med dette er at Telldus er open-source og dermed har jeg lett tilgang på å programmere dette på egen server. Ulempen er byggekvaliteten på Nexa og Telldus ikke er i nærheten av kvaliteten man har på f.eks. Elko og xComfort. Man må også programmere sykt mye for å få et grensesnitt som er like vakkert som det man får her med xComfort.
    Siden du har startet med Z-Wave, har du sett på systemet til Fibaro? Ser bra ut og virker fra egen erfaring å være god kvalitet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er versjon 2.0 av Smart Home Controller programvare tilgjengelig.
    Jeg har oppdatert hjemmesiden min med mye ny informasjon relatert til dette:
    SMARTHUS - Home Automation

xComfort Smart Home Controller-iphone-shc20c-png

Roger

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har nå fått lest litt mere info på sidene ti Rogers om dette med kameraer.
    De billige kameraene fra eBay / Aliexpress dukker hvertfall opp som online i SHC, men de gir ikke noe bilde. Det ene er Wifi.
    Jobber enda med om jeg kan finne ut åssen man stiller om til mjpeg, istedet for H.264.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 02-05-2013, 14:34
  2. Xcomfort Home Manager selges...
    By Freddy Thomassen in forum AV-automatisering og distribusjon i hjemmet
    Svar: 2
    Siste melding: 11-22-2011, 10:04
  3. Gjør TV-en din om til en Smart TV med smart boks. Hva er best?
    By mainmike in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 7
    Siste melding: 09-14-2011, 15:57
  4. Svar: 4
    Siste melding: 09-13-2011, 18:32
  5. My Baby has come home to me, HOME TO DADDY
    By da_znake in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 0
    Siste melding: 08-03-2006, 03:09

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •