Digital optisk til digital (gjerne optisk) over trådløst eller strømnett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital optisk til digital (gjerne optisk) over trådløst eller strømnett

Hei,

Har etter noe knot fått om en ganske bra multiromsløsning basert på et par Apple TVs, en airport express, innebyggingshøyttalere fra B&W (og CM9 stereohøyttalere på hovedanlegg), en stereoforsterker og en receiver, iTach wf2ir og Airfoil. Men siden jeg har vært eksemplarisk snill mot kona, er ikke TVen kablet over til hovedstereoanlegget.

Derfor er jeg på utkikk etter en løsning som lar meg overføre, enten trådløst eller via strømnettet (har sett netgear har noe som ligner for strømnett, men har ikke funnet akkurat varianten som kunne passe meg), lyd med digitalt signal i begge ender. Jeg vil altså koble TVens digitale lydutgang til stereoens digital lydinngang 3-4 meter unna uten kabel.

Husker Clasern i hine hårde dager hadde noe tilsvarende for analoge RCA-plugger, men det er minst et par grunner (forsterkeren min har ikke analoge innganger, Clas hadde den ikke lengre og lyden er antakelig tvilsom - har mer tro på lavende digital enn lavende analogt...) til at det ikke er aktuelt nå.

Ideer? Har gjort innledende søk på alt fra Clas via Hifiklubben til Dealextreme, men finner mest ting som lar meg gjøre det samme fra PC/Mac (som Airfoil allerede dekker flott for meg), men ikke ta signalet fra en optisk utgang og gjøre det samme...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sondresb
    Hei,

Har etter noe knot fått om en ganske bra multiromsløsning basert på et par Apple TVs, en airport express, innebyggingshøyttalere fra B&W (og CM9 stereohøyttalere på hovedanlegg), en stereoforsterker og en receiver, iTach wf2ir og Airfoil. Men siden jeg har vært eksemplarisk snill mot kona, er ikke TVen kablet over til hovedstereoanlegget.

Derfor er jeg på utkikk etter en løsning som lar meg overføre, enten trådløst eller via strømnettet (har sett netgear har noe som ligner for strømnett, men har ikke funnet akkurat varianten som kunne passe meg), lyd med digitalt signal i begge ender. Jeg vil altså koble TVens digitale lydutgang til stereoens digital lydinngang 3-4 meter unna uten kabel.

Husker Clasern i hine hårde dager hadde noe tilsvarende for analoge RCA-plugger, men det er minst et par grunner (forsterkeren min har ikke analoge innganger, Clas hadde den ikke lengre og lyden er antakelig tvilsom - har mer tro på lavende digital enn lavende analogt...) til at det ikke er aktuelt nå.

Ideer? Har gjort innledende søk på alt fra Clas via Hifiklubben til Dealextreme, men finner mest ting som lar meg gjøre det samme fra PC/Mac (som Airfoil allerede dekker flott for meg), men ikke ta signalet fra en optisk utgang og gjøre det samme...
    Du må nok til med pc i begge ender for å få til det du ønsker. 4 meter optisk kabel er nok best. Kabelen er tynn og kan teipes i samme farge som veggen/ gulvet og skjules helt enten oppå eller under gulvlist.

Så kabel er utvilsomt det billigste.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for input!

Sitat Opprinnelig postet av Rillto
    Du må nok til med pc i begge ender for å få til det du ønsker. 4 meter optisk kabel er nok best.
    Tja, om jeg setter en form for PC i TV-enden med lydkort med optisk inn er det jo trivielt å bruke samme Airport Express som jeg bruker til andre kilder på NAD digitalforsterkeren. Så ville vel sluppet unna med én. Men jeg ville gjerne hatt det enten trådløst eller via strømnettet. For ikke å snakke om kost og praktiske problemer med å plassere en mini-PC bak den vegghengte TVen...

Sitat Opprinnelig postet av Rillto
    Kabelen er tynn og kan teipes i samme farge som veggen/ gulvet og skjules helt enten oppå eller under gulvlist.

Så kabel er utvilsomt det billigste.
    Mhm. Mulig du har rett, men hvorfor finnes ikke produktet jeg etterspør? Skulle jo tro det var nyttig for mange... Er det noen teknisk komplikasjon der? For en optisk kabel med CD-kvalitet lyd burde det vel bare vært snakk om 2Mbps (altså null problem på alle wlan-standarder) eller regner jeg feil?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •