Jeg har fått en utfordring av den lokale idrettssklubben jeg er blitt utpekt som altmulig-person for:
Det skal settes opp to nye hornhøytalere på en annen bygning (kiosken) enn den som lyddkilden er plassert i (speakerbua). Grunnet diverse omstendigheter er det ikke mulig å få dette kablet hverken i bakken eller strekkes i luft, så jeg er på utikkk etter en trådløs løsning som fungerer.
Hornhøytalerne skal kun brukes som speakerfunksjon, så her stilles det ikke kraft til at lydkvaliteten er tipp-topp.
Som dere ser av bildet, så er avstanden fra forsterker/lydkilde og ned til bygningen der hornhøytalerne skal monteres på under 50 meter, og det er ingen hindringer i vegen.

Spørsmålet blir da:
Finnes det noe bra utstyr som kan sende disse signalene? I såfall, antar jeg også at jeg må ha en slags signalforsterker ETTER signalmottakeren i kiosken, ellers så blir det vel dårlig med futt i hornene?
Hvis sender/mottaker er robust nok kan disse like gjerne monteres på utsiden av veggen, vet ikke om det finnes slikt utstyr?
Noen som har noe bra forslag og eventuelt kan bistå med verbal/skriftlig 'input' når dette skal monteres ?