Bananplugger til veggplate (høyttalerkabler)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bananplugger til veggplate (høyttalerkabler)

Heisann,

Jeg var litt ivrig her og bestilte veggplater til inn og ut for høyttaler kabler for høyttalerne foran og bak. Med veggplatene bestilte jeg også bananplugger, men funderer på om jeg trenger noe verktøy for å feste kabelen? Det er jo nevnt på sidene, men var ikke 100% sikker, og jeg får ikke noe svar fra butikken når jeg spør dem.

Har kjøpt disse: Høyttalerplugg banan for kabel (2 par) - stereovoss.no

Er det noen av dere som har brukt noe lignende? Hvis man trenger et verktøy, er det noen i Grenlands-området som har det tro?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har vært borti disse og kan gi noen tips?

Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Vi har ekstra spesialtang som vi kan leige ut og sende med for montering av wall plate.
    Det kreves spesialverktøy for våre kompress kontakter. Høgtalerpluggene kan og loddes.

Vi kan låne ut koffert som inneholder alt av utstyr, plugger etc. Slik at du som kunde skal kunne få fullt utbytte av dette. "

Dette står i infoen i linken du la med.
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var bare kjekt å vite om ikke det var alternativer fra noen som hadde prøvd disse kontaktene. Men da får jeg prøve lodding, det burde ikke være noe problem. Takker uansett for svar!

(Jeg kunne selvsagt spurt om å låne verktøy av dem, men de holder jo til et stykke unna og har heller ikke svart på henvendelser, så da ville det vært enklere om noen i nærheten hadde hatt så jeg bare kunne svippet og lånt det i et par timer.)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjort en liten test her i kveld bare for å se hvordan det var mulig å fikse. Lodding var ganske utelukket, dvs - det hadde vel vært mulig, men ville ikke blitt spesielt sexy.

Det som derimot funket var en rørlegger-tang istedet for den egne tangen de foreslår. Litt forsiktighet og tålmodighet da så ble dette 99%, kunne kanskje klemt 1mm lenger sammen med en original-tang, men høyttalerkabelen sitter som støpt i bananpluggen og det ser bra ut så da er det vel greit

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •