Varmestyring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Varmestyring

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Varmestyring

Har de siste månedene leita etter system for varmestyring i hjemmet. Har følgende kriterier:
    - Må kunne ta minimum 7 soner
    - Programmering for fast døgnvariasjon samt mulighet for senkning av alle soner (i helger...) på en relativt enkel måte.
    - Mulighet for å bryte programmering på hver enkelt ovn (f.eks. når ungan ikke legger seg til programmert tid).
    - I stua har vi vedovn. Med termostat på panelovnene vil de slå inn av trekken fra vinduene selv om temperaturen i rommet ikke er lavt. Her ønsker vi termostat i rommet som styrer alle tre ovnene.
    - Pris, selvfølgelig.

Jeg har ikke funnet noen system som tilfredsstiller alle kriteriene. Noen som har tips?

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av urh
    Har de siste månedene leita etter system for varmestyring i hjemmet. Har følgende kriterier:
    - Programmering for fast døgnvariasjon samt mulighet for senkning av alle soner (i helger...) på en relativt enkel måte.
    - Mulighet for å bryte programmering på hver enkelt ovn (f.eks. når ungan ikke legger seg til programmert tid).
    - I stua har vi vedovn. Med termostat på panelovnene vil de slå inn av trekken fra vinduene selv om temperaturen i rommet ikke er lavt. Her ønsker vi termostat i rommet som styrer alle tre ovnene.
    - Pris, selvfølgelig.

Jeg har ikke funnet noen system som tilfredsstiller alle kriteriene. Noen som har tips?

- HomeControl strømsparing med smarte kontakter ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, dette systemet kjente jeg ikke til.
    Men: Jeg kan ikke se at den møter min ønsker helt ut: Prisen er høy, termostaten er i stikkontakten(?), overstyring av nattsenking finner ikke jeg er mulig...

Eller tar jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok XComfort fra Moeller eller noe KNX kan være eneste mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har KNX og Loxone i heimen og det kan trygt anbefales, dette kombinert med vannbåren varme er gull hos oss

Kan også koble til masse annet også. Se Hjemme automasjon - Loxone

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, dette systemet kjente jeg ikke til.
    Men: Jeg kan ikke se at den møter min ønsker helt ut: Prisen er høy, termostaten er i stikkontakten(?), overstyring av nattsenking finner ikke jeg er mulig...

Eller tar jeg feil?
    Ingen lokal overstyring av nattsenk nei. Kan enkelt gjøres via panelet.
    Termostaten i stikket er i grunnen ikke noe problem i seg selv.
    Man kalibrerer den enkelt via panelet.
    Og får samtidig en ekstra sikring i tilfelle feil.
    Høy pris ja, dessverre. Men fleksibiliteten og muligheten til å gjøre hele jobben selv veier vel fint opp for behovet for autorisert elektriker som er nødvendig i de øvrige systemene?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Tror nok XComfort fra Moeller eller noe KNX kan være eneste mulighet.

Hvorfor eneste mulighet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smarte kontakter som styres via tlf, pc og nettbrett

- Pris, selvfølgelig.

Hei, nå kan du få homecontrolsystemet mec trådløse kontakter som du styrer via tlf og nettbrett. Med temp på hver kontakt (for rommet) og ukeplan får du det du ønsker. 2.900,- kr for pilotkunder. Ta kontakt med oss på Home eller post@homecontrol.no

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert litt sent nå, men Nobø har det som støtter alt du ønsker. Før hadde de Orion 700 som jeg selv har, men de har kommet med en ny som heter Ecohub, som gjør at man kan styre fra telefon osv.
    Styring utenifra hjemmet er ingen mulighet enda, men det kommer nok etter hvert, da denne kobles til hjemme nettverket.

Har man Nobø eller Siemens ovner så får man termostater man putter i ovnen. Som har maks og min temperatur. For andre ting så har de slike man putter i stikkontakten, men de har ikke temp styring.

Har selv vært kjempefornøyd med mitt oppsett, og skal nok bytte til Ecohub når jeg flytter snart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •