Bilde i mange rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde i mange rom

Skulle gjerne hatt forslag til hvordan flere tver kan kobles opp mot to kilder, her PVR og Apple tv.
    Jeg har tv i stua - bad og soverom, samt kinoen. Skal koble det slik at jeg kan få bilde fra både PVR (CD) og Apple tv på alle tvene.
    Den ene muligheten jeg ser er å sette en 1-4 HDMI splitter på PVR og en på Apple TV, og deretter legge 1 HDMI kabel fra hver kilde til hver tv...Blir ganske mange HDMI kabler med lange lengder ettersom det er langt mellom de forskjellige rommene.
    Så lange lengder med HMDI er vel ikke fordelaktig?

Noen som har forslag til hvordan dette kan gjøres?

På forhånd takk 8)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI er stort sett ikke stabilt over 10m, du kan kanskje prøve noen av disse Komplett.no - HDMI forlenger via UTP hvor du kan bruke standard nettverks kabel for lang strekkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er HDMI Matrix bestilt sammen med 2 x HDMI extender via CAT6, pluss HDMI splitter til dette prosjektet. Håper dette vil fungere som planlagt.
    Det eneste er at HDMI Matrixen kommer med en IR fjernontroll.... Denne skulle jeg gjerne også ha muligheten til å kontrollere over wifi (samt app på iPhone)
    Noen som har et forslag til løsning?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mange måter å gjøre dette på. En gammel pc kan (relativt lett) settes opp til å fungere som en server som sender ut IR via usb-ir. Det finnes kanskje for mange guider til hvordan dette kan gjøres. Det tar nok sannsynligvis litt tid å få det satt opp.

En enklere løsning er å kjøpe en Global Cache IP2IR og installere TouchControl på i-produktene. Lesestoff. Litt over $100 i app + hardware.

Fordelen er jo at du kan styre appleTV boksen og med IP2IR (vil jeg anta) i og med at den har utgang for 3 ir-øyer.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •