Streame Wimp- trådløst- hvordan? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok. Da blir det nok en sånn bluetooth dings. :-)

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det er det ikke lov å si her inne. Apple skal man hate.

Android er "tingen", helt til man skal streame Wimp eller Spotify trådløst til receiver eller DAC. Da har de ingen svar å komme med på spørsmål som trådstarter stiller.

Å hate blir vel å ta litt i, akkurat som å skulle gjøre denne tråden om til en apple vs. android når alt TS spurte om var hvordan streame wimp. Å skulle måtte kjøpe seg en ny tablet og basestasjon til over 3000kr samlet for å gjøre samme nytten som en blåtannmottaker til kr 249 til langt under en ti-del av prisen, eller enda billigere på ebay, da blir det litt søkt. Blåtann bruker også langt mindre strøm enn wi-fi og støttes av langt flere enheter enn airplay og DLNA sammenlagt.

Slike produkter har vel blitt anbefalt i nesten alle slike tråder, så at 'vi' ikke har noen svar å komme med blir vel litt feil.

Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Ok. Da blir det nok en sånn bluetooth dings. :-)
    Skjønner jeg godt

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Å hate blir vel å ta litt i, akkurat som å skulle gjøre denne tråden om til en apple vs. android når alt TS spurte om var hvordan streame wimp. Å skulle måtte kjøpe seg en ny tablet og basestasjon til over 3000kr samlet for å gjøre samme nytten som en blåtannmottaker til kr 249 til langt under en ti-del av prisen, eller enda billigere på ebay, da blir det litt søkt. Blåtann bruker også langt mindre strøm enn wi-fi og støttes av langt flere enheter enn airplay og DLNA sammenlagt.

Slike produkter har vel blitt anbefalt i nesten alle slike tråder, så at 'vi' ikke har noen svar å komme med blir vel litt feil.

Skjønner jeg godt
    Det er det jeg mener.. jeg har ikke behov for å koste på dette mange 1000- lapper for å få det til å funke. Har kjøpt meg en sånn blåtann dings som jeg skal ned i kjellerstua og sjekke ut nå, så legger inn en tilbakemelding her etterpå.. takk for hjelpa, folkens=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Låner tråden litt...

Beklager men låner tråden litt med en spørsmål her.

Jeg har en gammel laptop, som nå er blitt stasjonær pga at den må være tilkoblet strøm. Den er koblet til receiver med HDMI. Hver gang jeg vil høre på musikk, bruker gamle gode winamp, må jeg da ta frem det trådløse tastaturet og musa og gå inn på PCen.

Hvordan kan jeg enklest høre på musikk fra hjemmekinoen med f.eks en android app fra min telefon? slik at jeg bare kan skru på appen og receiveren og lytte i vei. Tenkte egentlig å kjøpe NAS, føre over all musikk, koble den til receiver, laste ned app osv. men det kan fort bli dyrt og det ønsker jeg ikke.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes

Kjente ikke til at man kan streame Wimp digitalt til din receiver/DAC med en slike enkel innretning, det må jeg innrømme. (for det kan den vel) Kan du si noen ord om hvordan det fungerer i forhold til Wimps app, og hva det evt. krever av receiver?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Og blåtanna gjør jobben:-) kjempefornøyd.. Plug'n play..

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Det er ikke et epleprodukt og det bare fungerer? Hørt på maken!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hva? Det er ikke et epleprodukt og det bare fungerer? Hørt på maken!

Hehe
    99% av befolkningen streamer direkte fra PC, laptop, smartphone, mp3 osv. via minijack til alskens lydinretninger - og lever lykkelig med dette. (lyd VS ikke lyd)

Det skal de få lov til, men er ikke vi som er her inne den knappe prosenten audiofile som ikke aksepterer dårligere enn digitalt signal til DAC (av god kvalitet) - og som ikke vil benytte annet en maksimal kb/s fra tjenester som Wimp og Spotify?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer old cerwin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Airoh
    Har denne QED uPlayen, virker helt ok. Lett å koble opp og knapt synlig. Bruker iPaden til å streame. Men en kompis har Belkins sin versjon av denne,merker ingen forskjell. Så er vel mer eller mindre prisen som er forskjellen
    Har lest litt om dessa to nå, qed uplay har støtte for ein ny type bluetooth (apt x) tror eg d heiter, skal vist bli mykje bedre lyd. Men apperate du streamer fra må også ha denne nye bluetoothen vis d skal fungere. F,eks galaxy s3, galaxy note 10,1

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe
    99% av befolkningen streamer direkte fra PC, laptop, smartphone, mp3 osv. via minijack til alskens lydinretninger - og lever lykkelig med dette. (lyd VS ikke lyd)

Det skal de få lov til, men er ikke vi som er her inne den knappe prosenten audiofile som ikke aksepterer dårligere enn digitalt signal til DAC (av god kvalitet) - og som ikke vil benytte annet en maksimal kb/s fra tjenester som Wimp og Spotify?
    Jeg aksepterer det lett når lommeboka og behovet er sånn at jeg ikke trenger mer. Hører knapt på musikk hjemme, så har ikke behov for å bruke masse penger på akkurat dette punktet.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjente ikke til at man kan streame Wimp digitalt til din receiver/DAC med en slike enkel innretning, det må jeg innrømme. (for det kan den vel) Kan du si noen ord om hvordan det fungerer i forhold til Wimps app, og hva det evt. krever av receiver?
    Om man har wimp/spotify sin app på en android-telefon/nettbrett, iphone/pad eller wimp/spotify på PC med blåtann, har man alt man behøver. Eneste det krever fra receiver er ledig RCA-inngang.

Det finnes ulike slike mottakere, av ulik kvalitet. De finnes også med digital-utgang. Blindtester har forsåvidt slått ned på DAC-myten gjentatte ganger. Selv nyere PC-er med realtek-lydkort skillte ikke hi-fi eliten i usa fra alskens til DACer. De alle fleste slike innretninger har absolutt akseptabel lydkvalitet smmenlignet med bare noen få år siden.

Eneste som er viktig å merke seg når man sender lyd over blåtann er at volumet alltid må stå på 100 % i avspillingsenheten. Om det være seg mobil eller PC. Volumet justerer man da selvsagt i receiver. Lest så mange produktomtaler der folk svært tydelig ikke har forstått dette. "ingen bass", "umulig å få høy lyd" osv om blåtann-hodetelefoner.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet opp blåtanna, prøvde en sang i 10 sek og trodde det fungerte.. men det gjorde det ikke. Altså, det kommer lyd.. men, det er noe VELDIG robot/ekko aktig over det. Det er ikke til å høre på i det hele tatt. Noen som har vært borti dette og har noen forklaring på hva det kan være? Hvis jeg bruker samme inngang på receiver, bare med leding til telefonen så fungerer det knirkefritt...Så det må være noe med selve blåtann overføringa (?)

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe forklaring/ forslag på hvorfor blåtann lyden min er helt crappy?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •