Enkleste løsning for avspilling av musikk fra PC til stereoen i stua?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkleste løsning for avspilling av musikk fra PC til stereoen i stua?

Har digitalisert en mengde CD'er og har liggende hundrevis av Gb med musikk i lossless og 320kbit mp3 på PC'en. Ønsker å kunne spille denne enkelt av i stua i best mulig kvalitet uten å måtte skaffe meg alt for mange ekstra duppeditter.

Har ikke smartphone (foreløpig) og har ingen umiddelbare planer om anskaffelse.

Har Altibox i sikringsskapet med nettverkskabel til setboxen i stua.

Stereoanlegget er nettopp det - en Denon PMA1500AE integrert forsterker med phono innganger - ikke noe mer. Den står sammen med en 47" Phillips NetTV. Husker ikke modellbetegnelsen (Si fra hvis dette er viktig - tror modellen er et par år gammel). Har aldri studert "nett"-mulighetene på denne nærmere, bare slått brukt til å vise DVD eller Altibox. Denne er foreløpig ikke koblet til nettverket men å en anskaffe en switch burde være greit nok. Er usikker på kvaliteten på audio utgangen fra TV'en.

Altiboxen er også tilkoblet en switch på arbeidsrommet med ledige kontakter.

Litt av poenget må være å lett kunne finne frem musikk fra f.eks. et bibliotek på Win 7 PC'en (iTunes, Winamp?) - eller rett og slett harddisken.

Takk for at du tok deg tid til å lese.

Stein Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er SONOS !
    Eller du kan velge å koble Tv'n opp på nett å bruke en mediaserver til å streame musikken til tv/stereo. Jeg bruker en genial sak som heter Serviio. Seek and you will find.....
    Alternativt en mediaspiller som Boxee eller lign.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonos SonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonos SonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonos SonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonosSonos SonosSonosSonosSonos - Det enkleste er ofte det beste! :-D

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg bare recievern, men kjører som jeg ofte nevner lyd og bilde til recievern, da kan jeg f.eks styre winamp\xbmc via android mobilen min og en par apps.

En USB DAC burde også funke ok her, med de samme appene eller fjernkontrol til DAC'n.

SONOS er vel og kjent for og være et meget brukervennlig system lurer litt på sånt sjøl selv siden jeg savner lyd på kjøkkenet :P

Oppdatering:

Fin leser posten din igjen ja så ja siden du har kun normal stereo system (og ikke noe smart-phone) så blir nok SONOS systemet en 'trygg' anbefalning.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos koster vel like mye som en Apple TV + en iPhone/iPad tilsammen......

Men du skulle jo ikke ha smarttelefon med det første......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Jeg snurrer gjerne! har fremdeles et par tusen CD'er i hylla

Er det noen spesiell, gjerne ikke alt for dyr modell, som vil gjøre jobben greit med å la meg plukke musikk fra harddisken på PC'en og konvertere denne til et greit analogt signal til forsterkeren?

Kan det være et gunstigere økonomisk alternativ å få seg en smart telefon kombinert med DAC?

Stein Arne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •