Lei av å flytte pc ned i kjeller for å se film!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lei av å flytte pc ned i kjeller for å se film!!

Jeg har en del filmer på bærbar pc og hver gang jeg skal se en film i "kino`n" i kjelleren så må jeg bære ned pc og koble den til receiver. Spiller av fra pc og viser skjermen på lerretet. Bruker xbmx på pc og syns det fungerer supert. Bare veldig kjedelig å flytte pc rundt omkring. Er det noe mediespiller eller noe som er like lettvint, som jeg kan ha stående tilkoblet i kjelleren? Har en 2 tb hdd jeg kan ha filmer på, men har så forelsket meg i xbmc og hvor lettvint akkurat det er. Noen med forslag på hvordan jeg kan løse dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye penger er det aktuelt å bruke? En PC som funker med XBMC bør du få for 2000,- - 2500,-

Klarer du å finne en AppleTV gen. 2, til en fornuftig pris, så er det et greit nok alternativ, men da er du begrenset til 720p. Problemet er at de begynner å bli ganske dyre på bruktmarkedet. Inntil noen klarer å jailbreake gen. 3 er det ingen garanti for at dette er et billigere alternativ enn en PC.

Hvis du klarer å få tak i en Rasberry Pi, så er det det absolutt billigste alternativet. Skal visst funke ganske greit også. Så vidt jeg vet klarer de fortsatt ikke å produsere disse raskere enn de selges, så det er ikke helt trivielt å få tak i en ennå.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvor mye penger er det aktuelt å bruke? En PC som funker med XBMC bør du få for 2000,- - 2500,-

Klarer du å finne en AppleTV gen. 2, til en fornuftig pris, så er det et greit nok alternativ, men da er du begrenset til 720p. Problemet er at de begynner å bli ganske dyre på bruktmarkedet. Inntil noen klarer å jailbreake gen. 3 er det ingen garanti for at dette er et billigere alternativ enn en PC.

Hvis du klarer å få tak i en Rasberry Pi, så er det det absolutt billigste alternativet. Skal visst funke ganske greit også. Så vidt jeg vet klarer de fortsatt ikke å produsere disse raskere enn de selges, så det er ikke helt trivielt å få tak i en ennå.
    Da tenker du kun kabinett med stash inni? Ikke noe bærbar? Det høres ihvertfall ut som en ok tanke. Da må jeg i så fall få en med litt peil til å finne komponenter til meg. Trenger noe som ikke lagger ved å kjøre store filer. Den bærbare jeg har p.d.d er helt i grenseland. Du tenker da å bruke den rett i receiver og projektoren som skjerm til data?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en PS3 i kinoen, så streamer denne video over nettverket uten problemer.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxee spiller alt !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Hvis du har en PS3 i kinoen, så streamer denne video over nettverket uten problemer.
    Jeg har pc i etasjen over og den er ikke kablet!!

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Boxee spiller alt !
    Ja, jeg lurer litt på denne også.. er det lettvint å legge ved undertekst og sånn som man fikser lett på pc når man spiller av med den?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    PS3 streamer over trådløst nettverk!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du trenger kabling så anbefaler jeg å teste homeplug AV500. Jeg bruker den litt eldre HD500 standarden som bare har 1/3 av den praktiske overføringshastigheten og jeg klarer å streame 720p.
    Edit: Jeg har ikke testet 1080i/p så kan ikke utelukke at dem klarer det heller.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du 720p så vil du garantert klare 1080i også, det er jo bare en svada betegnelse for 540p som ikke strengt tatt er hd engang.

At ps3 klarer 'alt' stiller jeg meg undrende til, min har hatt desidert problemer med en del mkv'r (spoling i en fil over 4GB glem det, da var det 2 av 3 sjangser for at skiten låste seg helt) og jeg syns sånt som ps3 media server og dlna servere generelt foringer bilde/lyd merkbart.

Når det er sagt skal det virkelig ikke mye pc til for og kjøre xbmc med støtte for 1080p mkv'r f.eks.

Om du skal ha windows kan du komme unna med en billig amd apu (nye fm2 sokkelen skullr ha god grafikk ytelse over forrige gen) Om du vil slippe den lisensen og kjlre en linux (finnes media senter distro som fyrer opp med xbmc) bør du sky Amd som pesten og gå for en intel, nvidia kombo.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker WDTVLive opp mot NAS, går også an å koble til ekstern harddisk på den. Koster ikke mange kronene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mekk deg en HTPC (Mediasenter), det klart beste alternativet.
    AMD A-Series A10-5800K cpu, med integrert grafikk (Radeon HD7660D)
    Så får du en billig løsning du faktisk kan kjøre spill på også.

Dessuten kan du oppgradere en HTPC.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Klarer du 720p så vil du garantert klare 1080i også, det er jo bare en svada betegnelse for 540p som ikke strengt tatt er hd engang.
    1920 x 540 = 1036800
    1280 x 720 = 921600

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du hadde videoene liggende lokalt på maskinen du tok med deg ned? Det kompliserer selvfølgelig situasjonen noe. Men, det kommer litt an på hva du faktisk spiller av.

Med trådløst nett kan du i hvert fall glemme å spille av blu-ray iso eller blu-ray rips som ikke er komprimert ytterligere. Selv om trådløse nett i teorien skal klare flere hundre Mb/s, så klarer de rett og slett ikke å holde følge med videostrømmer med bitrate på 40-50Mb/s. Hvor langt ned du må for at nettet skal holde tritt, er jeg ikke sikker på, men omtrent halvparten bør vel gå fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg lurer litt på denne også.. er det lettvint å legge ved undertekst og sånn som man fikser lett på pc når man spiller av med den?
    Ja, det mener jeg. Den spiller i hvert fall undertekster som ligger i MKV-filene, og det er trivielt å muxe de sammen med en videofil hvis du lager teksten sjæl.

Det største problemet med Boxee Box, er at den har stadige dropouts på DTS HD og (tror jeg) Dolby TrueHD. Det er veldig irriterende, og de har til tross for gjentatte forsøk aldri klart å fikse buggen. Nå har Boxee også akkurat annonsert at de slutter å selge Boxee Box, til fordel for Boxee TV (som ikke kommer til Norge med det første), og de kommer ikke til å gjøre ytterligere forsøk på å fikse denne lydbugen.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så du hadde videoene liggende lokalt på maskinen du tok med deg ned? Det kompliserer selvfølgelig situasjonen noe. Men, det kommer litt an på hva du faktisk spiller av.

Med trådløst nett kan du i hvert fall glemme å spille av blu-ray iso eller blu-ray rips som ikke er komprimert ytterligere. Selv om trådløse nett i teorien skal klare flere hundre Mb/s, så klarer de rett og slett ikke å holde følge med videostrømmer med bitrate på 40-50Mb/s. Hvor langt ned du må for at nettet skal holde tritt, er jeg ikke sikker på, men omtrent halvparten bør vel gå fint.
    Ja, eller så legger jeg de inn på ekstern disk som jeg har i kjelleren og spiller av med pc fra den!! Det frister mest med en pc jeg kan ha i kjelleren. Hva koster komponentene jeg trenger sånn ca? Det eneste jeg i så fall skal bruke den til er å spille av filmer og høre på musikk. Jeg er totalt forelsket i xbmc så jeg vil gjerne ha det!! Absolutt lettest med en PC?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser noen nye mediespillere støtter Netflix og Spotify.. er det noen som støtter Wimp også? Tror jeg prøver en sånn mediespiller enn så lenge.

F.eks Komplett.no - Western Digital WD TV Live G3

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - enten kan du legge det på samme katalog som filmen og finne det der, eller du får Boxee til å søke på nett og finne det selv. Det går bra i i rundt 70-80 % av tilfellene, men ikke alltid du finner norsk. Synes ofte det er greit med engelsk og da jeg ikke alltid får med meg hva de sier 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jepp - enten kan du legge det på samme katalog som filmen og finne det der, eller du får Boxee til å søke på nett og finne det selv. Det går bra i i rundt 70-80 % av tilfellene, men ikke alltid du finner norsk. Synes ofte det er greit med engelsk og da jeg ikke alltid får med meg hva de sier 8)
    Ja, sånn gjør jeg det med pc per dags dato. Hvis det er like lett på en sånn mediespiller som det er på pc så er det jo kurant. Hva tror du om den mediespilleren jeg linket til i mitt forrige innlegg?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •