RGB LED dimming via IR?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RGB LED dimming via IR?

Synes det er vanskelig å få noen som helst slags oversikt over det som finnes av utstyr for lysstyring. Det jeg er ute etter er et system hvor jeg har en veggbryter hvor jeg kan slå på lyset (gjerne alle soner) når jeg kommer inn i rommet. I tillegg vil jeg har muligheten til å dimme og endre farge på LED-lys i flere soner i rommet. Helst via IR, men det kan også være aktuelt å bruke IP, og en eller annen gateway fra IP til IR. DMX-512 er greit som dekoder/driver for RGB-LEDene, men da trengs en DMX-kontroller som jeg kan styre fra IR-fjernkontroll, evt Irule, eller noe annet IP-basert. Jeg ser for meg flere typer LEDs, f eks strips langs veggene i rommet, enkelt spot over hver stol osv. Det finnes vel bokser innenfor utvalget til f eks Lutron som gjør dette? Ulempen er dog prisen, er ikke interessert i å betale 20000,-

Noen som har erfaringer med noe som kan egne seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bruke flere av disse. Bruker det selv med iRule. Må jo da ha en IR-sender til hver sone, men da slipper du vel unna med en tusenlapp eller 2 avhengig av hvor mange du skal ha.

1 pcs 5M 300 LEDs 5050 SMD RGB waterproof Strip + Power + Controller | eBay

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk det er 2 stk slike sett jeg har bestilt! Men det sto ikke så mye detaljer om hvordan det virker. F eks gir fjernkontrollene samme IR-koder? En ulempe hvis du f eks bare trigger den ene sonen. Har kontrolleren en fast (evt programmerbar) oppstart setting? I såfall kan en f eks bruke X10 bryterpanel på veggen for å skru på strøm til kontrollerne, og jeg oppnår akkurat det jeg vil. Hva trenger du av hardware til Irule? IR-sender?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Jeg tror faktisk det er 2 stk slike sett jeg har bestilt! Men det sto ikke så mye detaljer om hvordan det virker. F eks gir fjernkontrollene samme IR-koder? En ulempe hvis du f eks bare trigger den ene sonen. Har kontrolleren en fast (evt programmerbar) oppstart setting? I såfall kan en f eks bruke X10 bryterpanel på veggen for å skru på strøm til kontrollerne, og jeg oppnår akkurat det jeg vil. Hva trenger du av hardware til Irule? IR-sender?
    Samme IR-kode ja. Fargekoden som var på år du slår av går på igjen når du slår på. X-10 skal fungere bra. For iRule trenger du er gateway/iTach fra Global Cache.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg en brukt Global Cache GC-100-12 fra eBay, så da blir det Irule. Trenger en konverter fra RS232 -> DMX512 for å kunne bruke DMX512 dekodere, men det burde bli et veldig fleksibelt opplegg, om jeg får det til å virke da.. Jeg har allerede kjøpt en IR ekstender med to mottakere og 8 sendere, men det er mulig den blir overflødig med Global Cache-boksen.

Må også finne egnede linser/bokser/kapsling til RGB-LED modulene. Har bestilt noen 3W RGB-moduler for å prøve. Det er bortimot en måned siden, så det er mulig de har gått tapt i posten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et RS-232 til DMX-512 senderkort fra Milford Instruments ltd - Welcome som jeg tror vil gjøre mesteparten av jobben med lysstyringa.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •