Problemer med Netgear ReadyNAS!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
  1. #1
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Problemer med Netgear ReadyNAS!

    Hei

    Skulle sette opp Netgear ReadyNAS NV+ v2 4-bay NAS, i går, fulgte instuksjer som gikk fint. Alt fungerte helt greit.

    Buker programmet: Netgear ReadyNAS RAIDar>Browse for å komme inn på NAS'en.


    La over en mappe med filmer i går, dette tok ganske lang tid, 32timer stod det. Så jeg lot den stå over natta. I dag har jeg bare fått feilmeldinger.

    Kommer ikke inn på browse og får ikke sett volum. Begge diskene er nye og fungerer.

    Slik ser feilmelding ut da:
    Problemer med Netgear ReadyNAS!-untitled-1-jpg

    Noen som kan hjelpe?
    '

    Mvh Bendik
    Min tråd

  2. #2
    Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hørt mye negativt om denne NAS'en dessverre. Se feks på produktanmeldelser her : Komplett.no - Netgear ReadyNAS NV+ v2 4-bay NAS

  3. #3
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv 2 stk Netgear NASer, aldri opplevd disse problemene.

    Du har kjørt setupen på den?

    Den bør også komme opp i windows utforskerene også, slik at du ikke trenger å bruke browse funksjonen til netgear for å føre over filer.

  4. #4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Følger denne i spenning...
    Ser kjent ut, sleit også i starten med diskmeldinger etc. Siste nytt for min del er at den er kul umulig å komme inn på fra min nyeste PC.
    Var tidligere ikke problem med det.

  5. #5
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har Ready NAS Duo, og den har fungert utmerket i alle år, selv om jeg hadde noe problemer med å slette musikk filer og kataloger ifm Squeezebox app, men det er løst nå.

    Har du sjekket at fildelig i nettet ditt er satt opp slik at du kan dele filer og vise versa ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

  6. #6
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Følger denne i spenning...
    Ser kjent ut, sleit også i starten med diskmeldinger etc. Siste nytt for min del er at den er kul umulig å komme inn på fra min nyeste PC.
    Var tidligere ikke problem med det.

    Samme her. En av diskene mine sluttet å virke igår,etter dette har jeg ikke fått kontakt med Nas'n.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

  7. #7
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har helt glemt denne tråden Kjørte en factory resett så fungerte det men med en overføringshastighet på 8-10mb/s så har det gått utrolig tregt! har ført over 2.5TB nå, og det har tatt flere dager
    Min tråd

  8. #8
    Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du sjekket at diskene du bruker står i supportlista til NAS'en. Jeg kjøpte først noen disker som ikke stod i lista og da ble den ustabil. Jeg mistet disker og NAS'en jobbet derfor masse med resyncing av RAIDet. Jeg byttet alle diskene og den har vært dønn satbil etter det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •