Hvordan spille av innhold

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan spille av innhold

Heisann

Har for øyeblikket en tv og surroundsystem hos min far, og en imac med en del filmer på hos min mor. Problemet er bare at det er veldig knotete å overføre filene til en harddisk, ta den med til min far og så spille av filene der. Er det noen måte å kunne koble seg til en server hos min far slik at jeg får spilt av filene via macen til tven?

Ser for meg noe servergreier, men er ikke interessert i å kjøpe en dedikert server eller bygge noe.

Spørsmålet blir: Kan jeg ha imacen stående på og så koble meg til den hos min far via en windows bærbar pc og "streame" innholdet fra macen til pcen som videre går fra pcen til en atv2?

Det eneste problemet er at den bærbare ikke har hdmi-utgang. Bluray spilleren jeg bruker har støtte for usb, og dette fungerer veldig bra. Finnes det noen eksterne harddisker som kan kobles til to kilder samtidig? A la, ene delen får informasjon, den andre (inn i blurayen) viderefører informasjon?

Tusen takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er fiber hos begge kan det gå ann å streame over nett.
    Dette gjøres med å sette opp OpenVPN på begge sider:
    Google

Hvis det ikke er fiber hos begge vil det ikke fungere noe særlig å streame hele filmer over nett. Da må du bruke OpenVPN og kjøre sync av filer, så du har de samme filene på begge steder.

Uansett så må du innom OpenVPN, så er bare å begynne å lese

PS: Dette kommer til å kreve MYE nettlinje, både å streame og å streame. Å synce vil i teorien ta 100% av den dårligste nettlinjen, å streame vil ta "det den trenger" avhengig av film, pc, OS osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dessverre ikke fiber noen av stedene. Tror nok det letteste blir å formatere en harddisk å flytte filene over til der de skal vises. Ellers takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •