Skjult kabling for 3D?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjult kabling for 3D?

Hei!

Håper noen kan hjelpe med med en god løsning for kabling mellom kilder og projektor som oppfyller nødvendige krav for å kunne nyte 3D bilder. Som signalkilde har jeg Canal Digitals Sagem PVR og Oppo BDP 95. Projektor er Optoma HD83.

Jeg har Ø15mm trekkerør i veggen fra kilder og fram til projektor. Ønsker å bruke det. Dog er det litt trangt for en ferdig terminert hdmi. ;-) Kan jeg bruke en Cat6 som termineres på stedet? Hva slags duppedingser trenger jeg i hver ende? Er litt novise her, så vær overbærende med min manglende kunnskap.

Videre ønsker:
    - Kunne veksle enkelt mellom Oppo og PVR. Gjerne også annen kilde som pc og iPad.
    - Kunne veksle mellom å bruke TV og projektor fra de samme kildene nevnt over.

TV, kilder og lyd står sammen i felles hylle. Projektor trenger ca 15 m kabel. Lyd kjøres direkte til forsterker fra Oppo og via ekstern dac fra PVR.

Gode forslag mottas med takk!

Mvh Olav E.

PS. TV har tre hdmi inn. DS.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HDMI switch burde gjøre jobben, her kan du få med X-antall innganger og et par utganger så du kan bruke TV og PJ om hverandre har som regel en enkel fjernkontroll og finnes nok i forskjellige prisklasser, hvor billig du kan få en med 3D støtte for vet jeg ikke.

HDMI over Cat finnes, hva som er bra og pris vet jeg lite om, men det jeg har sett var en 1-1 sak til 3000kr. Vet heller ikke hvordan det er med 3D støtte, men det finnes nok.

Avshop.no er kanskje et sted å begynne å kikke..?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk monoprice eller deal extreme for HDMI over cat. Som regel så trengs det 2 cat kabler. Fra disse stedene er det utrolig mye billigere enn her hjemme. Bare sjekk at det støttes hdmi 1.4.

Det er nok litt trangt med 2 cat 6 i ett rør, men med godt med lub så bør det gå, bare ikke la de tvinne seg. Zalo kan brukes som lub, men best er en som er laget for formålet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •