Dele trådløstnett til kabletnett, er det mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dele trådløstnett til kabletnett, er det mulig?

Hei

Bor i en leilighet som har kabletnettverk til alle rom og en patchelist i en bod, som ikke har internett. I den andre enden av leiligheten kommer internett inn og er koblet til en trådløsrouter som forsyner oss med internett til små og store dingser...

Det jeg nå lurer på er om det er mulig å dele internett fra den trådløserouteren til "et eller annet" (laptop, router, el.) slik at det også kan være internett "i veggen" ? Å trekke kable er ikke en mulighet

Takk for alle forslag og hjelp

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To trådløse routere som kan settes opp med Wireless Bridge Mode er en mulig løsning. Ikke alle routere støtter dette men er elegant når det er satt opp rett.

Ethernet over strømnettet er en annen og lettere variant. En "veggvorte" ved inntaket og en tilsvarende ved patchepanelet og så skal disse to snakke sammen med grei ytelse. Devolo er en leverandør (komplett link)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha

Tror jeg går for en eller to routere til, alt etter hva den jeg har nå støtter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv to RTAC66U der den ene er satt som Media Bridge. Fungerer helt OK, Har 3 trevegger mellom routerne og streamer 1080p helt fint. Høyere kvalitet enn det går ikke, noe jeg syns er litt skuffende. AC kan tydeligvis fortsatt ikke erstatte kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •