Er det noen som har installert z-wave?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det noen som har installert z-wave?

Lurte på om noen her har installert z-wave utstyr til hjemmeautomasjon.
    Er i ferd med og bygge opp et z-wave system her hjemme og har noen spørsmål ang. dette
    Lurer litt på hva av veggbrytere og utstyr dere har brukt og hvordan dere har installert det.
    Er også interisert i hva dere har gjort.

Newcomer bohell sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også besluttet å gå for et Z-Wave system. Har planlagt å starte med lysstyring i kinorommet og eventuelt utvide etterhvert.
    Jeg skal ha downlights med 2 soner som styres av en dobbel dimmebryter på veggen. I tillegg skal alt styres trådløst fra en iPad. Det jeg har planlagt er å bruke iRule til å kommunisere med en "MiCasa Vera Lite" gateway som igjen styrer z-wave enhetene.
    Jeg har kjøpt gatewayen og en z-wave "plugin" dimmer for vanlig 220v støpsel bare for å teste, og det fungerer bra. Kan nå styre dimmeren både fra PC og iPhone.
    Jeg har ikke kommet så langt at jeg har besluttet hvilke dimmere og brytere jeg skal installere på kinorommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer Z-wave jeg også, planen er som bohem å bruke iRule, men ønsker også en form for sentralprossessor og. Enda en stund til jeg skal begynne med dette, men det er alltid gøy å planlegge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått opp endel z-wave moduler og er så langt veldig fornøyd
    Hvis noen har en løsning på hvordan man kan styre varmekabler eller har gjort dette selv, vil jeg gjerne vite hva dere har gjort. Tenker da på hva slags utstyr dere har brukt.

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    Har fått opp endel z-wave moduler og er så langt veldig fornøyd
    Hvis noen har en løsning på hvordan man kan styre varmekabler eller har gjort dette selv, vil jeg gjerne vite hva dere har gjort. Tenker da på hva slags utstyr dere har brukt.
    Har også en del noder (22 stk), men har ikke funnet noen kan styre varmekabler ennå. Har bruker plugin moduler (On/Off) koblet sammen med en temperatur sensor for styring av panelovner og oljeovner. Har laget styring ved hjelp av Open Z-Wave som leser temperaturen i rommet og slår av og på varmeovnen etter behov og tid på døgnet. Dette fungerer veldig bra.
    Men jeg savner altså en enhet som ser ut som en standard varmekabel styreenhet, der jeg kan lese og skrive settpunktet via z-wave.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunlid
    Har også en del noder (22 stk), men har ikke funnet noen kan styre varmekabler ennå. Har bruker plugin moduler (On/Off) koblet sammen med en temperatur sensor for styring av panelovner og oljeovner. Har laget styring ved hjelp av Open Z-Wave som leser temperaturen i rommet og slår av og på varmeovnen etter behov og tid på døgnet. Dette fungerer veldig bra.
    Men jeg savner altså en enhet som ser ut som en standard varmekabel styreenhet, der jeg kan lese og skrive settpunktet via z-wave.
    Hva bruker du til og styre nodene med?
    Det har kommet en slik http://www.smarthus.info/support/man...vac/RET_BZ.pdf
    Men homeseer støtter ikke denne enda

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    Hva bruker du til og styre nodene med?
    Det har kommet en slik http://www.smarthus.info/support/man...vac/RET_BZ.pdf
    Men homeseer støtter ikke denne enda
    Jeg har laget mitt eget program i .NET som jeg styrer ting med ved hjelp av Open-ZWave.

jeg vet om disse "boksene" som monteres på veggen, men jeg vil ha en som ser slik ut:

DIGI.TERM M/ROMFØLER HV | Elektroimportøren AS

En som passer sømløst inn i en ELKO boks, slik at jeg enkelt kan erstatte de som jeg har i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunlid
    Jeg har laget mitt eget program i .NET som jeg styrer ting med ved hjelp av Open-ZWave.

jeg vet om disse "boksene" som monteres på veggen, men jeg vil ha en som ser slik ut:

DIGI.TERM M/ROMFØLER HV | Elektroimportøren AS

En som passer sømløst inn i en ELKO boks, slik at jeg enkelt kan erstatte de som jeg har i dag.
    Det er vel egentlig det jeg venter på også....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger Vis post
    Det er vel egentlig det jeg venter på også....
    Hei,

Har dere funnet noen varmekabel-kontroller som funker med Z-wave? Har selv 5 stykk av de på bildet der som jeg gjerne skulle byttet med noe som funket med VeraLiten..

tommy

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •