Lutron og Harmony

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lutron og Harmony

Hepp!

Har nå fått opp en Lutron 3104 4-soners lyskontroller. denne funker fint med Harmony one, og jeg har satt opp at lyset går på når jeg starter en aktivitet, typisk skal kjøre op anlegget for å se film eller spille.

Jeg lurer på om noen kreative sjeler kan finne en måte jeg kan få lyset av når filmen begynner, automatisk. Må jo ha lys mens folk kommer på plass, finner fim og anlegget starter opp. Nå har jeg en knapp i aktiviteten der jeg kan skru av lyset når det passer.

Har også plan om å ha noen LED lys som kan stå på i rommet når det ikke er folk der, så det gå greit å finne fram til fjernkontroll og få satt på lyset osv. LED lysene er 'av/på', de kan ikke dimmes. Dette er ikke noe problem å få til på Lutron, men jeg kunne tenkt meg følgende: Når jeg gir kommandoen 'slå av lyset' så går lutron til scene 1 (hovedlysene på), så på med LED, og så sakte dimme ned hovedlysene. Dvs 'lights-off' aktivieten blir 'scene1-pause-sone4 på-lightsOff'. sone 4 er LED lysene og er satt som 'unaffected' dvs de styres uavhengig av scene. Har en annen scene som jeg bruker til musikklytting og en til dekorlys, så jeg har en scene ubrukt hvis det trengs for et av scenarioene....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror letteste måten å få dimmet lysene ved film-start er å skru av auto-start av filmene og dimme lysene med play-knappen på fjernkontrollen.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dette Lutron greiene og hvor kjøper du det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er et alternativ. Forøvrig så fungerer det greit å skru av lyset manuelt når filmen begynner. Har 'LightsOff' knappen på førstesiden på aktiviteten, så det ordner seg.

Men punkt 2 er egentlig mer interessant å få gjort noe med.

Edit: Chill, Lutron får du bl.a på ELFA.
    Edit2: ELFA har ikke Lutron, men de har på Amazon osv. Sikkert noen norske forhandlere også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •