Xcomfort og varmeovner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xcomfort og varmeovner

Jeg treng noen panel-ovner i huset og ønsker å koble disse opp mot tids- og varmestyring. Totalt ser jeg behov for 4 eller 5 over, koblet i 3 soner.
    Jeg ønsker selvfølgelig å koble dette opp mot X-comfort løsningen jeg har i dag, men trenger noen gode råd.
    I dag har jeg RS232 interfacet for å programmere brytere og min Fjernkontroll med display, samt lysstyring av 8 soner.

For å tidsstyre varme må jeg vel ha Room- eller Home-manager. Vil begge fungere like godt til mitt behov?

Når det gjelder ovner, hvordan styrer jeg disse?
    Jeg hadde håpet å finne ovner som kan snakke direkte med XComfort systemet, men finner ikke dette noe sted.
    Kan jeg alternativt benytte pluggadapter eller vanlige bryteaktuatorer?

Andre tips og forslag mottats med stor takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Best tidsstyring av xComfort-anlegget ditt får du ved å gå for en Sensioløsning. Den slår home manageren og room manageren ned i støvlene. Du kan lese mer på www.sensio.no
    Når det gjelder ovner så har dimplex ovner hvor du kan klikke inn en styringsmodul som snakker direkte med xComfort-systemet. Hvis du ikke bruker disse må du bruke et xComfort-rele på strømuttaket til panelovnen, for så å skru ovnen såpass høyt at du er sikker på at når ovnen har strøm så gir den varme. Videre trenger du en temperaturføler (romkontroller) i hvert rom. med andre ord, ja, du kan benytte pluggadaptere eller vanlige bryteraktuatorer, men best resultat får du nok ved å bruke en dimplex-ovn med xcomfort modul.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ellers kan du bygge videre på det du har. Slett ikke vanskelig!
    Jeg har vanlige panelovner med billigste termostat. Den setter jeg på fullt så ovnen alltid er på. Ovnen kobles via en Xcomfort bryteraktuator som går via en Xcomfort romtermostat. Da er det plutselig Xcomfort termostaten som styrer en eller flere ovner, som alle er koblet via bryteraktuatorer.
    Room manager kontrollorer så alle mine termostater i alle rommene, ink gulvvarme i flere rom. I RM er det enkelt å programmere tidsstyring for komfort, natt og frostsikring etc. I tillegg, noe jeg etterhvert lærte, kan du individuelt styre temperaturen i rommene opp og ned fra RM.
    Dette er like enkelt å sette opp som alle andre komponenter i MRF programmet.
    Send meg en mail så kan vi ringes hvis du trenger motivasjon.....
    Adskillig billigere og mere morsomt enn en svindyr Sensio løsning om du spør meg. Xcomfort kommer også iføg ryktene med en Ethernet løsning ila året, og da blir Sensio enda mindre interessant.....

Lykke til!

Prøv også denne linken for gode råd.
    Eaton Electric Norway :: Kunnskapsdatabase

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focus
    Hei
    ...Adskillig billigere og mere morsomt enn en svindyr Sensio løsning om du spør meg. Xcomfort kommer også iføg ryktene med en Ethernet løsning ila året, og da blir Sensio enda mindre interessant.....
    Har du noen gang prøvd Sensio? Hvis det er noe room manager ikke er, så er det i allefall morsommere enn Sensio.

Du kan se finne ut mer om xComfort og Sensio på linken under.

xComfort

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du begynner å høres ut som en frustrert Sensio reklame.... Hakk i plata uansett hvilken tråd du svarer på.

Kan du vennligst bekrefte at du IKKE har noen kobling til Sensio?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focus
    Du begynner å høres ut som en frustrert Sensio reklame.... Hakk i plata uansett hvilken tråd du svarer på.

Kan du vennligst bekrefte at du IKKE har noen kobling til Sensio?
    Jeg kan bekrefte at jeg er lidenskapelig interessert og opptatt av Sensio. Jeg har sensio-system hjemme og har programmert sensioanlegg med både Sensio Studio og Sensio xSetup. Med andre ord blir det jo dermed vanskelig å bekreftet at jeg ikke har noen kobling til Sensio. Er det ikke nettopp det dette forumet er der for, nemlig å bidra med den kunnskapen man har slik at andre kan få dra nytte av den. Jeg har programmert MYE sensio, og jeg er veldig fornøyd med systemet. Synes samtidig det er både morsomt og positivt at Sensio er et norsk selskap.

Ja, jeg ble med i dette forumet for å svare på spørsmål om Sensio da jeg ikke syntes de svarene som kom var særlig gode, og jeg følte jeg kunne svare bedre enn de fleste svarene som kom. Derfor er det også disse spørsmålene jeg har svart på. jeg har også ganske god kontroll på blant annet xComfort, men der kommer det mange gode svar, så føler ikke at jeg trenger å bruke tid på å svare på de spørsmålene da andre gjør det minst like bra. Videre kjenner jeg noen av de i Sensio da jeg har vært på kurs hos de for å lære meg Sensio Studio. Hvis dette diskvalifiserer meg fra å svare på dette forumet så må du bare si fra, siden du tydligvis har påtatt det en eller annen form for politihatt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •