veggplate for HDMI og høgtalarterminalar - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte fra stereovoss til forrige leilighet og servicen var bra.
    Har en del ekstra punkt i ny bolig og kunne tenkt meg å finne noe billigere. Får tipse Elko om at de burde lage slike rammer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange land er det egentlig som bruker Elko-systemet? Hvis vi er alene om det i Norge, så er vi nok nødt til å lete etter rammer i norske butikker.

Når det gjelder pluggene fra monoprice, så bruker disse et standardmål. I utgangspunktet stammer vel dimensjonene fra standard patchepanel for nettverk og telefoni som brukes i 19" serverrack. De ser omtrent slik ut:

Så har noen lure hoder funnet ut at det er jo veldig praktisk å bruke de samme pluggene i hjemmet også. Ikke bare til nettverk, men også til AV-systemer. De har derfor laget rammer og veggplater til de systemene som er i bruk i USA, og deretter laget nye plugger (keystone jacks) i samme størrelse. Det Stereovoss har gjort, er å lage en ramme og veggplate som passer til Elko-systemet, slik at vi kan bruke disse i Norge. I tillegg importerer de keystone jacks i alle mulige varianter, og selger ferdige løsninger.

Anyway - det jeg vel egentlig vil frem til, er at pluggene bruker en veldefinert standard, og det burde være trygt å kjøpe dem fra hvilken som helst butikk. Det bør ikke være mulig å finne noen som ikke kan brukes i Stereovoss sine rammer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man bruke amerikanske bokser?

Er ikke så kjent med alle regler i Norge, men av det jeg vet så er man nødt til å ha lukkede bokser også på lavstrøm? Dvs. man kan ikke legge kabler løst?

Jeg kunne VELDIG gjerne tenkt meg en 2-gang eller 3-gang plate for 7.1, men vet ikke om det er lov å montere disse uten videre i Norge? Disse passer selvsagt ikke i våre elko-bokser.

Er disse boksene godkjente? De er jo ikke lukket, og jeg vet ikke om det er mulig å bare montere disse side om side for å få 3-gang.

Noen som kan hjelpe meg litt inn i dette? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen grunn til at du ikke vil bruke veggplatene fra Stereovoss?

PHS Veggplater ELKO - stereovoss.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyre plater + at det blir så mange bokser i bredden med bare 4 uttak pr plate. Med den jeg linket til får jeg "alt-i-ett".

Vil en slik være godkjent:

3-gang switch box

Ang. nettverk så har jeg det jeg trenger. Og for HDMI-kabler etc. er det veldig mange rimelige 1-gang løsninger. Ellers kan jeg også tåle en slik åpen som det var linket til tidligere i tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe fare for at hdmi-skjøtene svekker signalet? Med wallplate så blir det jo en lang hdmi-kabel som blir skjøtet i hver wallplate, så en kort hdmi-kabel til hver apparat. Er dette noe som kommer til å ødlegge signalet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har eg og lurt litt på. Karen eg pratamed der eg kjøpte HDMI kontakten, sa den ikkje skulle svekka signalent, men om det er til å stola på, veit eg ikkje...

Supert viss nokon her har peiling på det!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har formening om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar frem igjen denne tråden. Er det noen som vet hvor stereovoss får tak i veggplatene som passer i elko? Er dei selvproduserte, eller finnes det en importør? Har hatt bruk for dette flere ganger på jobb, men til den prisen sterevoss.no tar så blir det lite aktuelt å tilby kundene..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om disse veggplatene fra stereovoss passer med elko pluss rammer?
    Fortsatt ingen som har funnet billigere alternativer for disse platene, syntes prisen er ganske drøy når man tenker på at det kun er en plate med fire hull i, hvor man i tillegg må ha innmat og ramme. Til sammenlikning får man jo en komplett elko plus stikk til 169 kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det veit eg desverre ikkje. Eg brukte plata saman med standard Elko veggboks.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •