Hvordan fordele bilde fra tunere, htpc og bluray til flere skjermer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan fordele bilde fra tunere, htpc og bluray til flere skjermer?

Hei.

Vi har pr i dag to tunere fra canal digital (1 vanlig simpel sak som bare virker og en HD Pvr som virker så som så), en HTPC og en bluray spiller som vi ønsker å kople til tre forskjellige tver.
    Nede på kjøkken står det innfelt en pcskjerm, til denne pcen ønsker få å kople til en av canal digital tunerene.

Ser det finnes HDMI splitter for å fordele opp til flere signal inn ut til forskjellige tver.

Problemet vårt er tven på soverommet som ikke har HDMI, men det har DVI så her går det kansje å bruke noen overgang?

Vanlig CD tuner (CDC-7000) har bare scart/s-video/RGB ut og ikke noe annet.
    Denne kan jo til nød byttes ut med noe nyere med hdmi, men finnes det noen andre splittere som gjør det mulig å fordele feks RGB signal? Ulempen blir vel mange kabler eller?

Kjøkken pcen står i teknisk rom så her blir det ikke lange strekk, har er det vel like greit å bare bruke video inn på et tv kort, har ingen spesielle krav til bilde/lyd kvalitet her.

Huset er ikke stort men blir selvfølgli noe kabel strekk ned til stue, og med tømmrede vegger blir det en del kabler på øverloft og noe utvendig.

Hvis en baserer seg på HDMI, hvor lange kabler kan en trekke da før det blir problemer?

Finnes det noe håp å bruke gamle canal digital tuneren uten HDMI?

Har lest at HDMI switching er ustabilt og ikke til å anbefale. Noen med erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en heller stille søndag (bare avbrutt av et garasje besøk, den andre hobbyen må jo også få stell) så fikk jeg satt meg ned å spilt litt x-box igjen.
    Fant derfor ut at det mått jo være kjekt å kunne spille på tven nede i stuen også.
    Derfor blir CD CDC-7000 stående nede i stuen, mens xboxen tar dens plass i planene mine.
    Ergo har jeg da 4 komponenter med HDMI ut som skal fordeles på 3 tver, 2 med HDMI inn og en med DVI.
    Har funnet ut at jeg mest sannsynlig trenger en HDMI til CAT6 til HDMI boks (Extender) samt en HDMI switch.
    Men hva gjør skjer med lyden når en kjører HDMI til DVI adapter?
    Finnes det noe adapter som leverer lyden ut for seg selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omsider kommer et fornuftig spørsmål :-D
    Noen som har erfaring med denne?
    For only $50.63 each when QTY 50+ purchased - 4X2 True Matrix HDMI 1.3a Powered Switch w/ Remote (Rev. 3.0) | Auto & Powered HDMI Switches
    Ser folket på avsforum er glad i komponenter herfra.
    Denne har 2 HDMI ut, men det for holde, tenker å kjører analogt fra hd tuner til soverom og kjøkken pc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •