Av distribusjon,Cat6, Multirom, Nytt hus! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 75 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Okei. Da går det trådløst fra IPad til ruteren. og fra ruteren går det ethernet kabel til den managed switchen som da skal ta seg av switching mellom sourcene. Til styring av komponentene bruker jeg Samme program, Irule som da går tråløst til fra IPad til Itach som styrer sourcene med f.eks play pause stopp osv.? Forstår jeg det rett da? Hvordan skal jeg finne ut av protokollen i den managed switchen da? tviler vel kanskje litt på at just add power bare vil gi meg den. De vil sikker jeg skal bruke deres eget software/styring system til å switche sourcer med...

Takker for svar Raymagnu! Stor hjelp!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå har du det. Du kan også få iTach med kabel, kan være en fordel om det ikke er stress med nettverkskabel til der den skal stå... Om ikke har jeg ikke hørt om ustabilitet på wifi utgaven. Dette kan sikkert være en fordel å spørre om på tråden på avsforum.com.

Det er jo bare å legge det fram at du ikke er interesert i å handle hos dem om du ikke får tilgang på protokollen. Jeg er blitt veldig bevist på hva jeg handler og hvordan det kan integreres i mitt system de siste åra. Bare å stille krav...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okeida, da er det bare å koble Itachen til routeren. Hadde jo vært greit, men likevel må jeg ha trådløs overføring til routeren. Alt skal stå i et samlet tekn rom. Har fått opp lavspenningsskapet nå. Skal legge ut bilder når jeg kommer hjem fra nordsjøen.

Ja skal spørre han om det. jeg likte mye bedre Irule sin app. Da slipper jeg også å ha en pc som står serveren kjører på hele tiden. Men er du sikker på det ikke er noe problem å styre den managed switchen bare jeg får protokollen? Er dette veldig avansert å sette opp?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DVDripper
    Okeida, da er det bare å koble Itachen til routeren. Hadde jo vært greit, men likevel må jeg ha trådløs overføring til routeren. Alt skal stå i et samlet tekn rom. Har fått opp lavspenningsskapet nå. Skal legge ut bilder når jeg kommer hjem fra nordsjøen.

Ja skal spørre han om det. jeg likte mye bedre Irule sin app. Da slipper jeg også å ha en pc som står serveren kjører på hele tiden. Men er du sikker på det ikke er noe problem å styre den managed switchen bare jeg får protokollen? Er dette veldig avansert å sette opp?
    Enda en oljearbeider ja..?
    Du må ha et trådløst tilgangspunkt på nettverket ditt ja. Gleder meg til å se.

Nå har jeg ikke satt meg inn i hele systemet demmes, men kan ikke skjønne at det ikke skulle gå. Du må også vite hvilken port den er satt opp mot, med tanke på at det er en nettverksgateway. Du får nok svar på alt dette når du ber om protokollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber med cisco switcher hver eneste dag, og hvis du har tilgang til switchen (brukernavn og passord) så har du tilgang til ALT som ligger på den.

Det er ikke mulig å gjøre som på et fil-område, at en person har tilgang til noe, mens en annen har tilgang til noe annet.. Har du tilgang til switchen så har du tilgang til hele configen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

interessant!

Dette er interessante greier! Håper du får dette til!

Jeg selv vurderer et enklere oppsett som følgende:

stue:
    tv (rs232 -> iTach -> switch)
    HTPC (koplet til switch)

hjemmekino:
    Reciever (rs232 -> iTach -> switch)
    HTPC (koplet til switch)
    Projector (rs232 -> iTach -> switch)

Altså ikke et dedikert nettverk for lyd og bilde. Håper dette lar seg gjøre enkelt med iRule Pro. Eneste kjipe er at jeg ikke kan finne noen iTach med 2stk rs232.. noen som vet om det finnes?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke iTach med 2 rs232 nei. Da blir det GC100-12 eller 18...

Men ellers skal dette være relativt enkelt å styre bra med iRule.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er veldig interessant. Men tror det er en veldig veldig stor utfordring å få det til å virke optimalt.
    Nyeste oppdatering er HDbaseT produktene som kommer. Dette er jo i ypperste klasse når det gjelder hdmi distribusjon.

Ser HDdanywere kommer med matrix nå: HDanywhere 4x4 HDBaseT Matrix Hub (over single Cat5e/6/7) - HDTV Multiroom HDMI Matrix with HDBaseT

Denne er jo perfekt for mitt bruk. Probleme er at det ikke støtter ARC og CEC.

Men Mitt STORE sprøsmål: Jeg skal jo koble inn en forsterker i matrix systemet. Hvordan kan denne kobles inn, slik at jeg får lyd i stua, MEN ikke lyd i stua når jeg ser på tv på soverommet? Er dere med?

Mtp styring går jeg for forslaget med Itach/GC og Irule. Virker veldig enkelt og bra system. Som jeg tror eg tilfredstillene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig bestilt meg Extender fra Atlona! HDbaseT teknologi!

Se link:

Atlona Technologies connectivity solutions, cables, splitters, extenders, distribution amplifiers, converters, switchers for commercial, professional and industrial applications

Fikk den til en grei pris hos amazon! Neste bestilling blir av Itach fra smart touch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver inn et par bilder av tv løsningen jeg håper virker!

Bildene er litt gamle. men indikerer hvordan løsningen blir bak tv`en

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, interessant tråd. Jeg er i samme situasjon (som du var), har kablet hele huset med cat6 og trenger en god tv distribusjonsløsning.
    Har du lysst å fortelle hvordan systemet ditt fungerer nå? Plusser, minuser?
    Hvilke komponenter endte du opp med?

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La du 16mm, 20mm eller 25mm rør til spredenett? Grunnen til at jeg tenker litt på det er at jeg bor i et hus selv hvor det ligger 16mm rør og har jobbet i lang tid som telemontør og lagt en del spredenett. 16mm er for tynt for å få trekt noe nytt evt. i framtiden med tanke på utvidelser. Når det gjelder å kjøre Cat.6 STP har det lite for seg med innstallasjonen i ditt hus. Da hadde jeg heller lagt Cat.6A FTP Da får man høyere hastighet i framtiden, med samme tykkelse på kabel som du har nå. Prisen er heller ikke særlig mye høyere.

Nå kan det jo være 6A du har lagt uten at jeg vet noe mer om det, hvilken sambandsklasse står det at det er på kabelen? Class E eller Ea?
    Er det kun Klasse E du har så hadde det holdt med UTP, transmisjonen er balansert uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av foSen
    Hei, interessant tråd. Jeg er i samme situasjon (som du var), har kablet hele huset med cat6 og trenger en god tv distribusjonsløsning.
    Har du lysst å fortelle hvordan systemet ditt fungerer nå? Plusser, minuser?
    Hvilke komponenter endte du opp med?
    Jeg ville absolutt anbefale denne. HDMI 4x4 Matrix Switch Splitter by Cat5e Cat6 UTP 3D | eBay

Da får du er rimelig løsning som lar seg styre fra alle rom. Sammen med iTach/iRule/iPad blir det veldig bra. Eneste ulempen med denne er at jeg opplever at signalet kan "mistolkes" når jeg slår på en datakilde (mac mini). Dette skjer ca 1 av 15 ganger, og da blir det bare grønn flimmer. Slår jeg boksen av og på igjen fungerer alt 100%. Er ikke verd å betale det 10-dobbelte for en gefen boks eller 5 dobbelt for Altona som også har sine utfordringer.

Om du er misfornøyd får du sikkert solgt den igjen for samme pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DVDripper
    Ja, jeg trenger bare en oversikt over hva jeg trenger. for å finne en ca pris. 5000,- fra eller til gjør ikke noe. Men hva trenger jeg for et slik oppsett.
    Bor i haugesund så det er ingen crestron innstallatører her så vidt jeg vet:S.
    YIT har innstallert crestron i mange mange år! men det er vel kanskje litt for sent nå

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv jobbet i YIT og kan bekrefte at AV har innstallert crestron en god stund

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •