Av distribusjon,Cat6, Multirom, Nytt hus! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Nei, du er ikke helt på bærtur. For iRule m/iPad trenger du følgende; minimum en iTach IR, og denne er fin da den har både blaster og lære funksjon innebygd, samt kan kommunisere med 8 fj.kontroller samtidig. Fåes i kablet, trådløs og med strøm over ethernet. Pris fra USA til Norge: rett under 1000 lappen pr. Stk. Samme pris for 1 rs232, og kan fåes med 3 relee styringer.
    Alternativt får du GC100 som har både IR og rs232 i samme box, men kan bare ha 1 oppkoblet fj.kontroll av gangen, og blaster og læring er extra utstyr. Pris fra USA til Norge: ca 1000 og 2000 for de aktuelle meodellene. iPad 2 16gb wifi koster 3890kr så da er regnestykket enkelt. For ditt oppsett ville jeg brukt minimum 1 iTach IR i teknisk rom og 1 ved gjemt vekk i rommet med hver TV. Evt om du kan strekke blaster eller probekabel fra det tekniskerommet til i nærheten av TVn. (avstand er en viktig faktor her)
    Lisensen for iRule er 50$ og er basert på "gjør det selv", og er mer enn håndterbart. Du skal ikke være redd for ikke å få hjelp i hvertfall. Og fordelen med Global Cache sine produkter er at de funker mot Girder/Netremote, Crestron og AMX og mange fler, så du låser deg ikke fast om du skulle være missfornøyd med iRule.

iPad:3890kr
    ITach:~1000kr pr stk
    Evt.
    GC100: ~1-2000kr pr stk.
    Lisens: ~300kr

IRule støtter ikke 2veis kommunikasjon pr. dags dato, men dette er enten i beta testing eller ligger til godkjenning hos Apple. Mulig det blir en høyere lisens på dette når det slippes.

Ja, da går jeg får Irule sitt system med Itach. Men litt mer spørsmål her beklagligvis. Hvorfor må jeg ha en i stuen? Jeg bare spør for å lære. Ikke kverulere;D Sitter jeg i sofaen så kommuniserer vel Irule på ipaden med ITach over WIFI. Itachen styrer da de aktuelle komponentene. Men er det noe begrenset utgang av irporter på denne? hvis jeg eventulet bygger på med noen komponenter i teknisk rom?

Jeg skal til Hawai i januar så da blir det IPAD!

ITachen, utgangen på denne hvis jeg velger med Ir? er det WIFI ELLER ethernet kabel inn og kun IR ut da? er det mulighet for dual på ir portene for å få mer utganger?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DVDripper
    Ja, da går jeg får Irule sitt system med Itach. Men litt mer spørsmål her beklagligvis. Hvorfor må jeg ha en i stuen? Jeg bare spør for å lære. Ikke kverulere;D Sitter jeg i sofaen så kommuniserer vel Irule på ipaden med ITach over WIFI. Itachen styrer da de aktuelle komponentene. Men er det noe begrenset utgang av irporter på denne? hvis jeg eventulet bygger på med noen komponenter i teknisk rom?

Jeg skal til Hawai i januar så da blir det IPAD!

ITachen, utgangen på denne hvis jeg velger med Ir? er det WIFI ELLER ethernet kabel inn og kun IR ut da? er det mulighet for dual på ir portene for å få mer utganger?
    Eneste grunnen til at jeg nevner stuen er at det blir mer gjennomført om iRule også slår på TVn din og velger rett inngang osv, rett og slett kunne styre TVn. (iPaden mangler ir) Kan være du får dette til med HDMI CEC, men min erfaring er at dette blir mer rot enn glede. (om du ikke har en CEC gateway da) Hvis avstanden fra det tekniske rommet ikke er for lang kan du kanskje strekke IR kabelen derfra og til TVn gjennom et av røra. En annen løsning kan være IR extender. Det enkleste kan fort bli å ha en egen iTach i rommet, men hvordan du løser dette er opp til deg. Det beste hadde vært om Samsung tillot nettverkskontroll, men... Du kan sef la vær å kontollere TVn med iRule, men det blir veldig halvveis og ødelegger inntrykket når du først har et fett styringsystem i min mening.

ITach kommer i både trådløs og kablet utgave, ved seriøs utbyggelse kan du også få med PoE, så du slipper å bruke en masse stikkkontakter.
    ITach IR har 3 jack utganger for IR, hvor en av portene kan brukes til blaster. (Blaster følger med) Du kan bruke dobble øyer, og mener å ha sett at noen har brukt tripple med suksess og. Så da har du hvertfall til 6 apparater. Du kan også bruke blasteren som vil kunne styre alt den har fri sikt til.

Har du en liste over type utstyr du vil styre, gjerne spesifikt merke og modell der du har det? Og hvor det er plassert i forhold til hverandre?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke dobble øyer, og mener å ha sett at noen har brukt tripple med suksess og.
    Kan bekrefte at 3 øyer fungerer både på èn logitech harmony utgang, en utgang på extron medialink og èn utgang på Crestron. Det fungerer sannsynligvis ypperlig på det meste.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste grunnen til at jeg nevner stuen er at det blir mer gjennomført om iRule også slår på TVn din og velger rett inngang osv, rett og slett kunne styre TVn. (iPaden mangler ir) Kan være du får dette til med HDMI CEC, men min erfaring er at dette blir mer rot enn glede. (om du ikke har en CEC gateway da) Hvis avstanden fra det tekniske rommet ikke er for lang kan du kanskje strekke IR kabelen derfra og til TVn gjennom et av røra. En annen løsning kan være IR extender. Det enkleste kan fort bli å ha en egen iTach i rommet, men hvordan du løser dette er opp til deg. Det beste hadde vært om Samsung tillot nettverkskontroll, men... Du kan sef la vær å kontollere TVn med iRule, men det blir veldig halvveis og ødelegger inntrykket når du først har et fett styringsystem i min mening.

ITach kommer i både trådløs og kablet utgave, ved seriøs utbyggelse kan du også få med PoE, så du slipper å bruke en masse stikkkontakter.
    ITach IR har 3 jack utganger for IR, hvor en av portene kan brukes til blaster. (Blaster følger med) Du kan bruke dobble øyer, og mener å ha sett at noen har brukt tripple med suksess og. Så da har du hvertfall til 6 apparater. Du kan også bruke blasteren som vil kunne styre alt den har fri sikt til.

Har du en liste over type utstyr du vil styre, gjerne spesifikt merke og modell der du har det? Og hvor det er plassert i forhold til hverandre?

Sånn du mener ja. Ja, jeg kan se om jeg finner en plass for Itach i stua. Men i tilfelle jeg ikke går for å plassere den i stua blir det bare en fjernkontroll for å slå tven på. Med tanke på inganger er det jo bare en hdmi inngang jeg skal bruke. som kommer fra cat 6 kabelen i veggen. Ja va er HDMI CEC?

Jeg har ingen komponenter enda, skal kjøpe alt nytt da jeg flytter inn. Alt skal stå i teknisk rom i egen 19" rack, veggmontert.
    Jeg har fått vite om en cretron installatør fra haugesund nå så jeg skal kontakte han for videre info om programmering, priser osv;D

Peiling på switcher? Ser hvis en skal kunne kjøpe hdmi over ip må jeg ha en switch tilsvarende en Cisco Catalyst 2960 Gigabit. hvor kan jeg få tak i denne? tror denne typen switch bare blir solgt til bedrifter osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn du mener ja. Ja, jeg kan se om jeg finner en plass for Itach i stua. Men i tilfelle jeg ikke går for å plassere den i stua blir det bare en fjernkontroll for å slå tven på. Med tanke på inganger er det jo bare en hdmi inngang jeg skal bruke. som kommer fra cat 6 kabelen i veggen. Ja va er HDMI CEC?

Jeg har ingen komponenter enda, skal kjøpe alt nytt da jeg flytter inn. Alt skal stå i teknisk rom i egen 19" rack, veggmontert.
    Jeg har fått vite om en cretron installatør fra haugesund nå så jeg skal kontakte han for videre info om programmering, priser osv;D

Peiling på switcher? Ser hvis en skal kunne kjøpe hdmi over ip må jeg ha en switch tilsvarende en Cisco Catalyst 2960 Gigabit. hvor kan jeg få tak i denne? tror denne typen switch bare blir solgt til bedrifter osv?
    En av fordelene til iTachen er at den er liten, så den kan kanskje monteres bak TVn med et enkelt arrangement.
    HDMI CEC står for consumer electronic controll og er rett og slett styring mellom f.eks TV og BD spiller slik at når du slår på BD spiller så slår TV seg på og går til rett inngang, eller at når du velger BD inngangen på TV slår BD spiller seg på. + at du kan kontrollere basis elementer med fj.kontrollen til det andre apparatet. Nå kommer også noen med skikkelige gateway baserte løsninger for dette, bl.a Crestron som nevnt, som igjen vil utnytte CEC bedre enn masseprodusentene har klart/brydd seg med.

Kjenner lite til HDMI switcher, men er det laget for industrien må du regne med det koster flesk. Ville heller kikket på en matrix switch og separat HDMI-cat omformer. Eneste referansen jeg har på HDMI-cat er ca.3000kr, og da kunne du samkjøre nettverk om det er nødvendig.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må du ha en Catalyst-switch? Kan du linke til noe som forklarer dette? En Cisco SMB switch (som er tilgjengelig for alle) har da en del throughput den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hvorfor må du ha en Catalyst-switch? Kan du linke til noe som forklarer dette? En Cisco SMB switch (som er tilgjengelig for alle) har da en del throughput den også.
    Sjekk denne ut, her er de switchen de anbefaler. Dette systemet burde ikke bli så alt for dyrt da! Kommer litt an på switchen!

VBS Suite for High Definition | Digital Signage | Just Add Power

2G Systems (requires Gigabit for best results):

Dell PowerConnect 5400 Series (5424, 5448)
    Dell PowerConnect 6200 Series (6224, 6224P, 6248, 6248P)
    Cisco Catalyst 2960 Gigabit
    Netgear 7000 Series V2 (GSM7224, GSM7228PS, GSM7248, GSM7252PS)
    Pakedge SW24-GBM

Må ha støtte for VLAN.

Sjekk denne filmen:

‪HDMI Over IP by HDelity‬‏ - YouTube

Spol til 1:22 så ser dere det jeg tenker.

Her ser dere løsningen. og her er det jo mulig å bygge ut med eventuelle sendere motakkere etterhvert!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør klare deg med en Small Business. Mye lettere å få tak i, bråker mindre, koster mindre, har VLAN og ganske god throughput (det du må se på)

Denne f.eks (som også har POE) er den jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, trenger vel ikke mer en 10 porter! Men jeg funderte litt på styring av switchen. Tenk scenario der jeg skal bytte strømmen fra bd spiller til f.eks ps3. Hvordan skifter jeg da inngang på switchen? Må dette gjøres med rs232?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Using the HTTP GUI a PC (wired or wireless) can control what signal is being watched at each location. Sophisticated Home Theater installations can use a programmable console to control the system using RS232 commands. The Managed switch must support IGMP and permit duplicate IP addresses across the VLAN domains

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette betyr at jeg må ha en RS232 inngang på den managed switchen?Må jeg inn på et pcbasert program da for å switche ip`er osv? elle kan dette gjøres via IRule? Da må jeg eventuelt ha ITACH med rs232 i tillegg da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette betyr at jeg må ha en RS232 inngang på den managed switchen?Må jeg inn på et pcbasert program da for å switche ip`er osv? elle kan dette gjøres via IRule? Da må jeg eventuelt ha ITACH med rs232 i tillegg da.
    Slik jeg har forstått har denne switchen rs232c og da kan du bruke iRule til å styre portene. Er du "heldig" har den mulighet til å gi tilbakemelding slik at du kan se hvilken port du kjører hvor. Skal sjekke om denne switchen ligger i databasen i løp av dagen, om den ikke gjør det er det lett å legge inn om kommandoene ligger tilgjengelig. iTach er fint med tanke på at den tillater opptil 8 fj.kontroller tilkoblet på en gang, og den er relativt billig.

IRule har nå kommet med en pro-utgave med mulighet for 2veis kommunikasjon over rs232 og IP. Burde absolutt være interesant for deg med alt utstyret skjult.

Har du kommet fram til hva slags utstyr du vil styre hvordan?

Ray

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne filmen:

‪HDMI Over IP by HDelity‬‏ - YouTube

Spol til 1:22 så ser dere det jeg tenker.

Her ser dere løsningen. og her er det jo mulig å bygge ut med eventuelle sendere motakkere etterhvert!
    Liten notis, klippet fra brukermanualen:
    No surround sound (multi-channel audio): this system does not support multi-channel digital audio
    transmission; adjust the source to output 2-channel PCM digital audio.
    I tilfelle du ønsker "surremegrundt-lyd" så er ikke dette riktig produkt. 2-kanals funker.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått har denne switchen rs232c og da kan du bruke iRule til å styre portene. Er du "heldig" har den mulighet til å gi tilbakemelding slik at du kan se hvilken port du kjører hvor. Skal sjekke om denne switchen ligger i databasen i løp av dagen, om den ikke gjør det er det lett å legge inn om kommandoene ligger tilgjengelig. iTach er fint med tanke på at den tillater opptil 8 fj.kontroller tilkoblet på en gang, og den er relativt billig.

IRule har nå kommet med en pro-utgave med mulighet for 2veis kommunikasjon over rs232 og IP. Burde absolutt være interesant for deg med alt utstyret skjult.

Har du kommet fram til hva slags utstyr du vil styre hvordan?

Ray

Nå har jeg sendt mail med han som er ingeniør for just add power i washington. Han sier følgende:

Hvis jeg skal ha flere produkter distribuert til flere rom trenger jeg x antall sendere/transmittere og x antall recievere. i tillegg trenger man en managed switch. han tilbyr seg også å prekonfiguere denne for meg. Men muligheten er flere nevner han.

Han sier at switchen som styrer de ulike kanalene via Vlan`et må være koblet til en pc i teknisk rom via ethernet. For fjernstyring av switchen samt sourcene bruker man en App for Ipad eller iphone. Denne er nylig skrevet og designet av nettopp han. Denne heter "Oncontrol" Dette fungere som grensesnittet. Hvordan denne kommunisere med pc`en i teknisk rom er jeg ikke sikker på. softwaren som skal styre switchen heter mediaswitch server. Denne løsningen støtter også 2 veis kommunikasjon.

Men Ray: Jeg er mye heller interessert i bruk av ITach og Irule. Men tror det blir vanskelig å styre switchen med denne? Finnes ikke rs232 på switcher vel? må vel styre den med ethernet tilkobling tror jeg?

For akkurat den biten med switching på switchen er litt komplisert føler jeg.

Men med Just add power løsningen styrer jeg ALT med tanke på av utstyret. men virker litt tungvint med tanke på at en må ha en egen pc med egen server på.

Med tanke på lyd trenger jeg ikke surround. Jeg skal kun ha stereo is stua og lyden fra tv`en på de andre rommene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite utklipp fra en mail fra just add power karen!

We have a solution for your requirements you talk about below that will allow you to do what you want to do on your iPad and/or iPhone. We have just had our remote control program, "On Controls" released on the App store literally last night. I am not sure yet if it is available in Norway, but it should be soon as it was approved world wide. Search for Just Add Software or On Controls But this is an app that along with some hardware we provide will allow you to control all your devices easily from your iPad or iPhone. No need for an expensive Control4 system or similar.

Now in our present form to control the managed switch, our MediaSwitcher software does that. I think you may have misunderstood me when I talked about our web version. You don't need to set up a server to run it. To use that, there's simply an application that is running in the background on your PC or Mac and can be set to startup automatically whenever you start your computer. Yes, your computer will need to be on in order to control the switch. But it's simple to set up and it's not real difficult for me to provide remote support services to help you get it configured, etc. We hope to have a module for our OnControl software that will control the switch directly. As soon as I can get that written, we will have that, but right now, our web version is the best solution and it will integrate with the OnControl software (you can see pictures of MediaSwitcher Web in the OnControl product page on the app store).

If you want some other remote control system such as URC or RTI, we can work with you on that as well. It's not a problem, but this iPad/iPhone software is really the best and easiest we feel. We do have an easy to implement solution for the Phillips Pronto remote controls. Unfortunately, Phillips stopped manufacturing this product about 10 months ago so I am not sure if this is something you would want to use for a brand new installation.

Please let me know if you would like me to proceed with providing a 4x4 proposal to you. We can work on the details of how many pieces of equipment you have that will need controlling, as well as how big your network is going to be (how many ports we will need in the switch), etc.

Regards,

Jon

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du tilgang på protokollen klarer iRule fint å styre utstyr direkte over ethernett. Har gjort det med min Denon receiver...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okeida! Hva vil en protokoll si? Må du ha en Itach med ethernet utgang da? elle bruke GC sine produkter? Blit det da: Ipad -> wifi -> Itach-> ethernet til managed switchen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okeida! Hva vil en protokoll si? Må du ha en Itach med ethernet utgang da? elle bruke GC sine produkter? Blit det da: Ipad -> wifi -> Itach-> ethernet til managed switchen?
    Protokoll i denne sammenheng er en liste over kontroll kodene til en enhet. Trenger ikke tilleggsutstyr for å styre enheter over ethernett. iPad -> wifi -> ethernett switch -> managed switch.
    Hvor mange iRule kontrollere vil du bruke? 1 eller flere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei! Så jeg må ha en ethernet switch som er trådløs? for å motta kommandoer fra IPAD/Irule. Jeg skal til hawaii neste år så jeg skal kjøpe meg Ipad da. men tenker å ha to stk til og begynne med. Går jeg utenom Itachen her da? Unnskyld for mange kanskje "dumme spørsmål. Men ser du har peiling så jeg må spør mens jeg har sjansen!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hvis du har et trådløst nettverk fra før. Kablet og trådløst nettverk må være det samme. ITach er bare en omformer mellom nettverk og andre grensesnitt (IR, rs232 og relee), men takler 8 fj.kontroller av gangen som er en klar fordel over endel andre kontrollerbare gateway'r som ofte takler bare en. Dette er noe du bør sjekke opp på den HDMI/Ethternett switchen du vurderer. Det skal være veier om dette og, men da blir det virkelig avansert. Husk på at du fremdeles må ha en omformer (f.eks iTach) til andre produkter som ikke har IP kontroll. Håper dette var litt mer oppklarende. Finnes ikke dumme spm her, dette er ikke allmen viten akkurat.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •