Hjelp - er det noen her med Xantech-utstyr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp - er det noen her med Xantech-utstyr?

Jeg har en IR-forsterker/fordeler fra Xantech, og jeg får den ikke til å virke med innsignal fra min USB-UIRT. Dioden på Xantechen blinker, men det kommer ikke noe ut av emitterne (altså enhetene slår seg ikke på og av). Har noen her Xantech-utstyr, så de har mulighet til å sjekke om det er noe galt med IR-boksen? Den heter 791-44.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en lignende sak fra xantech, funker fint den. Har du valgt riktig type mottaker da? Er jo egne varianter for hvis du har plasma TV, etc.

Xantech 490-95 Plasma-Friendly IR Receiver - Smarthome
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma? Æææææsssjj... Her i huset er det CRT det går på, både i stua og kinoen. Men jeg forklarte meg nok litt for dårlig i første post. Det er ikke snakk om vanlig mottak, jeg har plugget USB-UIRT-en direkte inn på IR in og GND. Jeg tror jeg får bestille meg en IR-mottaker å koble på den i stedenfor. Jeg lurer på om signalet fra min USB-UIRT kan være for sterkt og føre til kaos i elektronikken, for jeg har fått byttet noen motstander i den så den skulle tåle 5-6 IR-dioder på jack-koblingen. Men så har jo systemet stadig vokst, så nå står det vel 8-10 forsterkere oppe på loftet som gir lyd til forskjellige soner i huset. Derfor ville jeg ha en aktiv fordeler som kunne kjøre ganske mange IR-dioder. Jeg får se om jeg finner en rimelig mottaker på eBay, for de utpresserprisene som sånt koster her i Gnore betaler jeg ikke.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottaker fant jeg (Dinky-Link), men fremdeles reagerer boksen på signalet uten å sende ut noe som helst. Du sier du har lignende utstyr, er det så likt at jeg kanskje kunne bedt deg være så snill å teste min? Jeg kunne sende den i posten, med penger til returportoen. Så får jeg vite om det er noe galt med selve boksen eller noe annet underlig som skjer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •