Trenger hjelp til å installere Merten Z-wave Connect i Oslo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å installere Merten Z-wave Connect i Oslo

Hei

Jeg har planlagt bruk av ca 10 Z-wave moduler samt diverse trådløse styringsmoduler og alt dette integrert med Merten Connect. Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg til å få dette/noe av det,- til å fungere? Vi blir sikkert enige om en pris.

Jeg bor sentralt i Oslo på Nordstrand og dette er en vesentlig del av Smarthus satsingen vår :-) Ta kontakt med meg her på forumet eller ring 92222 3443.

Mvh, Pål N.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen slik kompetanse i Oslo kanskje?

Ser det er mange som har lest tråden jeg startet, dessverre uten resultat. Er det noen som har tips til andre forum eller tips som kan lede meg videre? På forhånd tusen takk

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å forklar problemet ditt nærmere, så vil jeg tro det blir lettere å få hjelp. Enten skriftlig eller fysisk.

Er selv i Oslo ut uken, så vil alltids ha muligheten. Men kjekt å vite hvor du står fast og hva du har tenkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status per idag...

Har montert sentralenheten opp og koblet den mot internet men usikker på om denne koblingen virker ordentlig. Har også montert to av ca 10 styringsmoduler inn der de etter planen skal fungere. Next step er å sette opp disse mot trådløse av/på og dimmer brytere samt å koble dette mot Merten Connect kontrolenheten. Virker jo enkelt nok men ....

Jeg har en elektriker som hjelper meg med alle de fysiske koblingene ,men vil ikke gå videre før jeg har fått de små test sonene til å virke til tross for at jeg har en hel kasse med diverse moduler etc

Ta gjerne kontakt om det er flere spørsmål. Mvh, Pål

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du ikke får til å fungere da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet synes å være

Programeringen av modulene og sentralen vha pc programmet som følger med. Har sendt deg privat beskjed og oppgitt telefon nummer dersom dette er noe du har greie på

Uansett; fortsatt er jeg like langt så finnes det noen som kan guide meg videre i riktig retning setter jeg stor pris på det. Alternativt tips om andre forum der slik kompetanse finnes ville bli motatt med takk.

Har studert i mange år men altså ikke innen elektronikk eller programering så er på glatt isen ift å få de første modulene til å virke.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ingen erfaring med disse modulene, så vil tro at det finnes personer som har mer kompetanse enn meg på dette området.

Står det ikke noe om programmeringen i manualen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det som stod beskrevet i manualene gitt mening for meg, ville det ikke vært behov for å etterspørre kunnskap med Merten z-wave programering Er ikke sikker på hvilke andre problemer man kan ha vedrørende innstalasjon av Merten moduler enn de jeg nevnte? Teoretisk sett et veldig fint system som kan gi besparelser og komfort økning dersom man innehar nødvendig kunnskap....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kun ett tips om forumet til smarthus.info... Tydeligvis flere enn meg som mangler kunnskap og/eller informasjon om z-wave installasjon. Er det flere tips så er jeg en glad mottager

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •