Lysdimming, av/på med Harmony - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Også spent på dette nå. Har ikke forsket så mye på det i det siste. Har Harmony Ultimate og Nexa Gateway. Funker fint å styre nexa-ting via web/android/iOS. Mangler bare integrasjon mot ultimate nå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kent Andresen Vis post
    Hei, kupper tråden litt med en link til en annonse jeg har lagt ut med en Light manager pro+ og en Wifi bridge tilsalgs på torget http://avforum.no/avmarket-product-details.php?AdId=893

Dette vil blant annet fungere til det du etterspør ynor, men er kanskje litt overkill. Vet desverre ikke om det finnes noen enklere løsning.
    Takk for tilbudet, men jeg er redd det blir overkill. Ser etter en enklere løsning til min hjemmekino der jeg kan bruke Harmony One eller Harmony Hub, da det virker enklere å bruke kun en fjernkontroll til styring av hele hjemmekinoen og til en rimelig pris.

Løsningen med Harmony til IR->RF for lysstyring av Nexa til absolutte nivåer, samt Harmony til prosjektør, AV-receiver, Popcorn Hour A410 og PS3 virker spennende, men vet altså ikke hvordan man programmerer Harmonyen til å dimme Nexaen til absolutte nivåer. Syklus-dimmingen pr. nå er en kjip løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spanande tråd. Eg har grubla litt på dette lenge, men aldri blitt heilt klok på det. Kanskje folk her kan opplysa meg litt?

Eg har vurdert Itach og irule og no i det siste den nye logitech kontrollen for å styra komponenta mine frå mobilen. Men har satt dette på vent fordi eg vil finna ein måte å stya lyset på i same slengen. Kan eg få dette til?

Lysa er 12v downlights i skjult instalasjon med manuell dimmar/potmeter på veggen og endevendar/brytar i kjellartrappa. Er det feks mulig å bytta denne dimmaren med ein som kan fjernstyrast med IR/RF og så mobilen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kane7 Vis post
    Vel, nå funker det også

La inn en Sekvens i Egendefiner Knapper, så under avspilling av musikk nå så vil knappen E pause musikken og skru på lyset mens knappen + vil starte musikken og dimme lyset til 50%. La også inn de samme knappene som ekstraknapper på skjermen i tilfelle jeg skulle glemme hvilke knapper som gjør hva

Lysstyringen ligger nå inne på 0 (av), 1 (på), 2 (20%), 5 (50%) og 8 (80%) i alle aktiviteter så det skal være lett å huske

Under avspilling av film la jeg også inn knappene på skjermen siden jeg der har 2 typer pause, en kort hvor det kun er pausing av filmen og lyset dimmet til 80% og en lang hvor projektoren skrur seg av og lyset går helt på. Dermed må jeg også ha 2 forskjellige starter siden prosjektoren har bare en av / på knapp.

Da er det stort sett bare endring av ikon som står igjen før jeg er der jeg skal være. 8)

Fornøydhetsgraden med Harmony One har nå økt til 92% :-D
    Hei,
    Har fått IR->RF->IR bridge nå, og kommet så langt at jeg får til å skru av og på Nexa-dimmerene med Harmony One. Sliter dog med å få programmert absolutte dimmernivå, da fjernkontrollen som følger med Nexaen ikke har disse knappene og Logitech ikke har disse forhåndsprogrammert. Hvordan "lærte" du Harmonyen å sette absolutte dimmernivå?

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken bridge har du? Fulgte det ikke programvare med den? Jeg har en Light-Manager Pro (som jeg bruker både som ir-->rf bridge fra harmony hub til nexa, samt som generelt lysstyringssystem i boligen) , og der følger det med en programvare hvor man kan sette absolutte dimmenivåer, samt veldig mye annet moro. F.eks dim50% når du trykker pause, dim0% når du trykker "se film", dim100% når du trykker "off" etc - i tillegg til funksjonalitet som "dim gradvis fra 0-100% på soverommet fra kl 0600", "dim bad 100% kl 0630", "dim kjøkken på" kl 0700, "alt lys av kl 2400". Er veldig fornøyd med light-manager, anbefales på det varmeste.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd men noen som vet om alternativ som fortsatt er i salg til Light Manager Mini siden de er utsolgt og har vært det i lengre tid?

Behov er kun å styre Nexa brytere via Harmony Ultimate

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Light Manager Mini kom på lager igjen for et par dager siden. Jeg har bestilt, og de påstår at den er sendt. Bare til info.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, jeg fikk mail om det samme tidligere i uka så har tenkt å bestille!

Kan dette programeres også etter tid slik at f.eks. bryter1 kobles på etter 2 sek, bryter 2 ettter 3 stk osv? Har 3 kraftige effektforsterkere som må styres via Nexa bryter og de kan ikke slås å samtidig, da går sikringen...

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg jo ikke fått min enda, men ut fra dokumentasjonen ser det ut for at det er mulig å legge inn pauser, ja. Alt fra 100 ms til 25 sekunder, men flere pauser kan legges inn etter hverandre om man trenger enda mer.

Du kan jo gjøre som meg, og installere programvaren deres (Light Manager Studio), så kan du leke litt med konfigurasjoner på forhånd.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som vellykket styrer Elko Wireless dimmere ved hjelp av en IR-fjernkontroll (for eks. Harmony Ultimate)?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd, men vil Light Manager erstatte Tellstick Net eller blir den som en bro mellom Harmony og Tellstick?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til TellStick men umiddelbart vil jeg tro at den er "erstatning" for den, dog med noe forskjellig funksjonalitet.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nok en gang er forum 100 ganger overlegent Facebook.
    Nå har vi flyttet mitt gamle multibrackets lerret til fruen så nå vil jeg ha det til å virke sammen med det som et her. Lurte fælt på hvordan jeg gjorde det sist men fant denne tråden og der står det
    Så får vi bare håpe det virker fortsatt

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •